• FruW

    Vilka skor till denna klänning?

    Jag har valt en cremefärgad klänning som slutar strax ovanför knäna. Jag vet att den inte är så "bröllopig" men den känns mer som mig än en stor gräddbakelse :) Nu har jag hittat jättefina skor på nätet som jag gärna vill ha till klänningen (ska absolut INTE ha de mörkgrå skorna på bilden), men vilken färg passar bäst?


     


    Klänningen: (förlåt dåligt ljus och att den är skrynklig)



     


    1. Guld (ser mer rosa ut tycker jag)



    2. Sand/creme



    3. Silver



     


    Jag var först förtjust i sand/creme-skorna men är osäker på om det kan bli fel nyans och om det isåfall är något man kommer märka. Sedan kanske det blir för blekt om både klänning och skor (och min hud!) är cremefärgade? Så nu lutar jag mer mot guld/rosa på skorna. Tänkte ha en tiara till för att få det mer festligt.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-02 12:57
    Här är en länk till de chokladfärgade också:
    www.onlineshoes.com/womens-nina-forbes-chocolate-p_id232270
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka skor till denna klänning?
  • stormhelen

    Jag tycker att skomodellerna du visar upp är jätte fina allihop. Men jag tycker nog att de färgerna är för lika klänningen. Det blir lite för matchat. Klänningen gör sig snygg till de mörkare skorna du har på bilden (som du sa att du absolut inte vill ha), bryter av på ett bra sätt mot klänningen.


    Så därför tycker jag att du bör ha någon annan färg på skorna än de förslagen du givit.

  • FruW

    Tack för ditt svar! Hmm, det finns två färger till som jag gillar i samma modell, ett par mellanrum och ett par chokladfärgade. Föll först för de i choklad men tänkte att det kanske blir för stor kontrast.

  • daniiel

    Jag röstar på skorna i choklad! :) Det är en väldigt fin modell och jag tror brunt skulle bli snyggare till klänningen än färgerna ovan, då jag precis som stormhelen tycker att dom blir lite för lika klänningen.

    Visa gärna en bild på dom också :)


  • konijntje

    Jag tror att det ser bäst ut med sand/creme färgade skor. Jag tror dina ben ser lite längre ut med den färgen. Om du har mörkare färg eller för avikande färg på skorna så tror jag att dina ben ser kortare ut. En rem på skon har samma effekt.

  • FruW

    Testar att ladda up en bild men ifall det inte funkar får jag ta det ikväll :)

  • Chicita

    Jag tror på dom i choklad (som du inte har någon bild på än då jag skriver i alla fall Flört)

    Om du bara väljer mellan dom tre som finns ovan och du ska ha en tiara så skulle jag valt dom grå/silver om du ska ha en silver/strass tiara. Och sand / creme om du ska ha en tiara med pärlor.
    Dom guldfärgade skulle kunna vara snygga om du matchar med guldsmycken också...
    Alltså att du låter skorna matcha resten - inte klänningen om du förstår hur jag tänker.

    Men choklad tror jag blir allra snyggast oavsett vad du väljer för accessoarer till Glad 

  • Chicita
    FruW skrev 2013-04-02 11:36:36 följande:
    Kul att ni gillar choklad, då kanske jag vågar gå på min magkänsla!
    Magkänslan är nästan alltid rätt...
    Så det tycker jag låter bra. Dom var jättefina och kommer passa bra till klänningen Glad 
Svar på tråden Vilka skor till denna klänning?