• rimfro­st82
    Äldre 19 Mar 09:59
    2770 visningar
    6 svar
    6
    2770

    Frisör och smikös på Österlen

    Hej! I september ska vi gifta oss på Österlen. Det ska bli otroligt roligt, men är orolig över hår och smink. Vi bor i Göteborg och jag har verkligen ingen koll på frisörer/sminköser i närheten av Österlen. Hjälp! Har någon några tips?

  • Svar på tråden Frisör och smikös på Österlen
  • Carina­10
    Äldre 29 Mar 11:53
    #1

    Har du hittat någon?
    Jag har förslag annars....
    Skcika mig meddelande kan du få telefonnummer o jag kan berätta hur jag valde.

  • marsma­t
    Äldre 29 Mar 20:42
    #2

    Hej Carina10. Jag funderar på samma sak. Gifter oss i Kivik men bor inte där. Kan jag få lite tips?

  • Missan
    Äldre 29 Mar 21:01
    #3

    Jag gifter mig på österlen i Juni och jag ska gå till L.U.G.G. i Tomelilla, har inte varit och provfixat mig än, men de har fått bra omdömen och salongen är ny och fräsch, unga och jättetrevliga tjejer med. Jag ska få både hår och make där. Annars finns även La Pie Tie i Tomelilla, de är rutinerade, men salongen kändes inte lika "lyxig". 

  • rimfro­st82
    Äldre 1 Apr 18:44
    #4
    Missan skrev 2013-03-29 21:01:23 följande:
    Jag gifter mig på österlen i Juni och jag ska gå till L.U.G.G. i Tomelilla, har inte varit och provfixat mig än, men de har fått bra omdömen och salongen är ny och fräsch, unga och jättetrevliga tjejer med. Jag ska få både hår och make där. Annars finns även La Pie Tie i Tomelilla, de är rutinerade, men salongen kändes inte lika "lyxig". 
    Toppen, tack! Det ska jag kolla upp! 
  • Carina­10
    Äldre 13 Apr 12:39
    #5
    marsmat skrev 2013-03-29 20:42:00 följande:
    Hej Carina10. Jag funderar på samma sak. Gifter oss i Kivik men bor inte där. Kan jag få lite tips?
    Kolla google o sök makeupartist. Då får du med all säkerhet upp flera som både gör vid hår o makeup och kär till dig på plats.
    Jag har ett par om du vill ha nummer till dom. Skicka mig meddelande.
  • Äldre 3 Feb 10:19
    #6

    Hej! Jag försöker puffa liv i den här tråden igen. Finns det några andra Österlen-brudar som vill byta tips och idéer? =)

    Gifter mig i maj i Kivik och letar efter någon som kan fixa smink och lockigt hår i lite bohemisk-stil, gärna inte den klassiska "stram knut med pärlor i". Jag tycker att det är lite svårt att hitta bra information där man t ex kan se exempel på smink och frisyrer som personen i fråga gjort.

    Det finns ju säker massor av duktiga personer på Österlen, men lite svårt att hitta dem från distans! Om någon har ett tips och kan rekommendera någon på Österlen med omnejd (Kivik/Tomelilla/Simrishamn/Ystad/Kristianstad), eller någon som kan tänka sig resa till Kivik från t ex Lund/Malmö så är jag evigt tacksam!!

Svar på tråden Frisör och smikös på Österlen