• Uffeulv

    Strandbröllop utomlands (ceremoni)

    Jag och min sambo funderar på att åka utomlands och ha en ceremoni på stranden, ev. i Singapore. Jag vill nu ha massor av tips angående strandbröllop. Vi har planerat att göra detta om ungefär 1 år i samband med en resa.

    Jag har kikat lite på klänningar och det verkar det inte vara något problem att hitta men däremot (men tipsa gärna då jag gärna vill ha en enkel klänning) så hittar jag inga skor som passar till ett strandbröllop!! Jag vill också ha tips till mannens utstyrsel.

    Blir det inte ett strandbröllop så gifter vi oss på Arlanda men det skulle bli lika dyrt som att ha en ceremoni på stranden.......... 

  • Svar på tråden Strandbröllop utomlands (ceremoni)
  • lollan

    Hej!
    Vi kommer att gifta oss borgerligt för att sedan dagen efter åka utomlands och ha lite mer "ceremoni" där, där vi också kommer ta alla foton. Jag har beställt en klänning från Lightintebox och även skor. Jag är har provat rubbet och här helnöjd. Klänningen är enkel men fin och jag tycker den passar till stranden ...Mannens kläder är ej klara men troligtvis en grå chino eller beige med vit skjorta...
    Låter underbart med Singapore!

  • Uffeulv

    Klart är att vi ska resa till Singapore och Indonesien men frågan är om vi ska ha cermonin utomlands eller om vi istället ska gifta oss på Arlanda kapell? Det skulle vara helt underbart att ha cermonin på en strand men våra släktingar skulle blir grymt besvikna...... Jag har bara börjat kika lite på klänningar och tänker nog tänka rätt så praktiskt för både mig och sambon dvs vi ska kunna använda kläderna igen efter bröllopet! Ska kika på lightinthebox! 

  • 2011

    Vi hade flipflops båda två Inte de allra billigaste utan lite finare varianter.

  • pulmonate

    Varför inte vara barfota? Det tycker jag är bättre än att ha flip-flops
    Och är det enda alternativet Arlanda ifall ni vill ha släktingarna där? Ni hade kunnat gifta er borgerligt bara och sen sticka iväg direkt, utan att det är på flygplatsen. Jag tycker dock att strandbröllop är jätte romantiska! Indonesien är väldigt vackert så ni hittar säkert gott om stränder där ni kan gifta er.


  • Utomlands 2013

    Vi var barfota under ceremonin, hade flipflops/sandaler före och efter...


    Min brudklänning var en tärnkläninng enligt kategorierna på sidan jag beställde den ifrån.


     


    Har du googlat utan att hitta något, menar du? Har du kontaktat ländernas officiella turismorganisationer? De borde kunna ge dig förslag.

Svar på tråden Strandbröllop utomlands (ceremoni)