• madebylisa

    Hur firade ni er förlovning?? tips

    Min sambo och jag ska förlova oss snart och jag vill göra den dagen/kvällen minnesvärd och kanske lite fyndig=)


    Så hur gjorde ni för att få till er dag? jag vill helst att det ska var en heldag och kväll.


    För mig betyder detta mycket så jag vill ha den så personlig och fyndig som möjligt alltså kanske inte så traditionell.


    Allt från budget till lite finare.....


    jättetacksam för svar och tips


    förlovning, tips,
  • Svar på tråden Hur firade ni er förlovning?? tips
  • karamell

    Min fästman friade på ett fint ställe i skogen vid vattnet. Han hade tagit gjort iordning med filtar och champange. Efter frieriet satt vi där och skålade med champange, tog en massa bilder på ringarna och så, och hade riktigt mysigt! =)
    Senare på kvällen hade vi några vänner hos oss och firade lite mer :)
    Vi hade inte så mkt pengar då så det var en budget variant, det var jättevackert och minnesvärd, bland de bästa dagarna i mitt liv :) 

  • madebylisa
    karamell skrev 2013-03-08 09:36:01 följande:
    Min fästman friade på ett fint ställe i skogen vid vattnet. Han hade tagit gjort iordning med filtar och champange. Efter frieriet satt vi där och skålade med champange, tog en massa bilder på ringarna och så, och hade riktigt mysigt! =)
    Senare på kvällen hade vi några vänner hos oss och firade lite mer :)
    Vi hade inte så mkt pengar då så det var en budget variant, det var jättevackert och minnesvärd, bland de bästa dagarna i mitt liv :)
    åhh låter fint och det är lite så mina tankar går oxå=)
  • Vichy

    Min fästman började kvällen med att bjuda ut mig på trerätters efter som det var vår två årsdag. Efter efterrätten friade han, sen när vi lämnade restaurangen sa han att vi inte skulle hem. Vi hade stressat lite till restaurangen och han hade envisats med att ta med sig sin ryggsäck, vilket jag inte tänkte på så mycket efter som vi hade bråttom till bussen! Vi tog en promenad genom stan och hamnade utanför Clarion hotell! "Här ska vi sova inatt" sa han. Efter vi checkade in på rummet så plockade han fram våra badkläder och så gick vi till relaxen, där vi var helt ensamma förutom personalen! Efter det myste vi på rummet med tvn på i bakgrunden, ringde våra föräldrar och syskon och sen ändrade vi fb-status, och satt och läste alla grattis inlägg och kände oss som lyckligast i världen! ;) Efter frukosten checkade vi ut och åkte hem!

  • snowstars

    Vi hade inte alltför mycket pengar att spendera. Vi valde att lägga pengarna på en hotellfrukost. Så vi klev upp och åkte till ett hotell i stan där vi alltså åt frukost. Sen promenerade vi till ett ställe som vi tyckte mycket om och växlade ringar.


     


    Resten av dagen gjorde vi en massa ärenden - men det behöver man ju inte ta med


     


    På kvällen lagade vi trerätters middag och såg på Glee. Vi lyckades pricka in ett avsnitt med ett bröllop (helt oplanerat). För mig är det en väldigt minnesvärd dag, fast det inte låter så himla märkvärdigt när man spaltar upp det så här.

  • PimPim83

    Jag fick konsertbiljetter av min sambo i födelsedagspresent och sedan friade han helt oväntat till mig när vi var på väg till den konserten. Så vi firade vår förlovning med att gå på konsert kan man säga! Flört
    Sen har vi även pratat om att gå ut på restaurang och äta en förlovningsmiddag, men det har inte riktigt blivit av ännu trots att vi förlovade oss i oktober. Haha! Tungan ute


  • Annamolly
    madebylisa skrev 2013-03-08 09:03:55 följande:

    Min sambo och jag ska förlova oss snart och jag vill göra den dagen/kvällen minnesvärd och kanske lite fyndig=)


    Så hur gjorde ni för att få till er dag? jag vill helst att det ska var en heldag och kväll.


    För mig betyder detta mycket så jag vill ha den så personlig och fyndig som möjligt alltså kanske inte så traditionell.


    Allt från budget till lite finare.....


    jättetacksam för svar och tips


    förlovning, tips,
    Min blivande friade pa min 30-ars dag. Sedan akte vi till en jattemysig spa i en annan stad och spenderade helgen i den staden. Jag visste inte att han skulle fria, trodde bara att vi skulle fira min fodelsedag dar! Den morgonen hade han aven gjort samma frukost som han gjorde forsta gangen jag sov over hos honom (pannkakor och smoothies). :)
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Principisessan

    Vi åkte på en hotellweekend i göteborg, hade vunnit 2 hotellnätter i en tävling så det var ju ett mysigt getaway tänkte vi. På kvällen på en italiensk restaurang så gick sambon ner på knä och friade. Resten av kvällen spenderades med en mysig promenad, och på hotellrummet. Helt perfekt :)

  • blivande brud

    Min fästman friade till mig när vi var på semester på Santorini. Vi skulle åka på en arrangerad utflykt och låg i solstolarna på vår uteplats på hotellet i väntan på det. Han försvinner in och hämtar en ring som han har köpt i en butik vid hotellet, kommer ut och går ned på knä och ställer frågan :)
    Utflykten innehöll bl.a. ett besök i öns äldsta kyrka (mycket passande ;) ), vinprovning med världens vackraste utsikt och avslutades med middag i Fira på en restaurangs takterass i solnedgången då vi också skålade i champagne. Världens bästa förlovningsdag!

  • TheD

    Vi förlovade oss på vår 1-årsdag utomlands. Blev friad till på en restaurant mellan huvudrätt och dessert.

  • InFutureMrsJ

    Vi förlovade oss helt spontant några dagar i förväg hemma i köket medan vi väntade på att våra gäster skulle anlända.. Sen umgicks vi med massa vänner och hade lite fest här hemma på kvällen innan de blev dags för utgång 

  • Tjörnbrud

    Vi var på semester i Sydafrika och Victoria fallen 2012 när min blivande passade på. Vi hade pratat lite löst om det men inte mer än så. När vi skulle till Victoria fallen så sa min kille att söndagen skulle han bestämma över. Gissa vem som blev nyfiken.
    På dagen satt vi vid poolen och drack gott. Jag fick manikyr och pedikyr. På eftermiddagen skulle vi åka bort, fick inte veta något. Blev upphämtade av samma person som hade kört oss från flygplatsen till hotellet.
    Till slut såg jag, vi skulle åka helikopter över Victoria fallen. Fräckt, precis vad jag hade velat göra.

    Vi hade fått en egen helikopter..en kille som jobbade där kom smygande med två glas och en champangeflaska.
    När vi var i luften och åkte runt över fallen läste min älskade ett otroligt fint brev han hade skrivit, där han avslutade om jag ville dela resten av mitt liv med honom och så kom ringen fram samtidigt spelade piloten My heart will go on i bakgrunden. Mer romantiskt kunde det inte bli.

     På kvällen åt vi traditionell mat med massor av musik och dans, riktigt roligt.

    Allt detta hade han ordnat med under resan (förutom ringarna, de hade han med sig) tillsammans med Sydafrikaresor som vi reste med. Champangen bjöd Sydafrikaresor på.

    Eftersom vi i samma veva köpte hans barndomshem och har totalrenoverat det så har vi skjutit upp lite på bröllop men nu bestämt oss för att 19/7 2014 är det dax :) Så lycklig.

    Oj vad långt det blev.

  • Chicita

    Hmm... Tja vi "firade" genom att ta en hel-helg och kolla igenom LOTR (extended version givetvis Flört) 1-3 + extramaterialet.
    Och så lyxade vi till det med någon god köttbit, potatisgratäng, sås och vin har jag för mig.

    Vi var ju överens om att förlova oss, så det kändes inte som någon stor grej att "fira" 

  • MrsFrost

    Vi hade bestämt oss för att förlova oss, ringarna låg hemma i en byrålåda och det enda vi väntade på var att den första snön skulle komma. Sent på kvällen den 5 December 2011 kom snön och sedan dess är jag "ringmärkt" :) För oss var det en speciell grej att göra, vi kommer båda att minnas det iaf :)

Svar på tråden Hur firade ni er förlovning?? tips