*

  • Vad tycks och vad glömmer jag?

    2013-03-05 16:17:27 Läst 1227 gånger Totalt 25 svar
    2013-03-05 16:17:27

    Spånar på inbjudan som är väldigt lätt på ett sätt då den matchar våra Spara datumet, och mallen fanns kvar Frågan är vad som behöver vara med? Har jag glömt något viktigt, är det för mycket info med tanke på att vi har en hemsida som jag vet att alla gäster läser? Vad tycker ni om typsnittet, det var förinställt men jag funderar på om det blir för otydligt. Vill ju att en inbjudan ska vara kort och koncis och tydlig. Hur avslutar man? Inte alls som jag gjort här eller ska man skriva något, typ Kram Pia och Bosse eller nåt?



  • Fröken­Mäkelä Visa endast
    2013-03-05 18:40:45 #11
    PiaB skrev 2013-03-05 18:27:00 följande:
    Funderade på det där med dig/er, men det känns konstigt att skriva er till någon som kommer själv. Alternativt kan man ju skriva dig, då är det mer riktat till den som läser det.
    Iofs men dig låter så utpekat och hårdare att det bara är den personen och till enskild människa kan man även säga er.
  • 2013-03-05 18:50:23 #12

    Jo fast jag skulle ärlig säga er till någon i vår bekantskapskrets. Därför blir det nog dig/er. Nu har vi en mailadress som ska skrivas dit och på hemsidan


  • 2013-03-05 18:51:56 #13

    Aldrig, måste lära mig att läsa innan jag postar


  • 2013-03-05 21:19:58 #14

    Jo förresten, som slutkläm har vi "Välkomna till Skåne" eftersom majoriteten av gästerna inte är skåningar.


     


     

  • 2013-03-05 21:27:09 #15

    Det här är jag inne på nu. Så typiskt mig, tillslut kommer den inte ens likna den ursprungliga {#emotions_dlg.tongue-out}. Funderar på att skriva Ljus och kärlek längst ner i högra hörnet, det är ord som speglar mig och som jag ofta använder. Blivande maken bara håller med



  • 2013-03-05 22:01:26 #16

    Fast den är JÄTTESNYGG som den är utan fler saker i andra hörn. Vad ska ni ha för slags papper?

  • 2013-03-05 22:10:16 #17

    "Less is more" ;)

    Jag skulle satt OSA och klädsel efter det om festen, eftersom man sällan har OSA och klädsel specifikt för vigseln, utan det brukar höra mer till middagen/festen.

    Vi skrev

    "Vi hoppas att ni kan närvara vid vårt bröllop
    Camilla Andersson
    &
    Mikael johansson

    Lördag 13 augusti 2011
    Kl.13.00
    Stadskyrkan Skellefteå

    Och därefter fira med middag & fest
    Kl.17.00 på Hotell Aurum Skellefteå
    Klädsel: Kavaj

    För mer information & OSA - www.mikaelochcamilla.com"

    Nu var ju det väldigt lite info vi hade, men det räckte. Vi visste ju dock att alla gästern hade tillgång till dator, internet samt kunskap om hur man använder det ;P Och förtydligande, jag tycker inte att alla ska skriva som vi skrev, la in det som ett annat exempel på hur man kan skriva. Det finns ju oändligt många olika varianter :P


  • 2013-03-05 22:11:42 #18

    De är från vistaprint och är på hårt typ vykortspapper, vet inte vad det heter. Jag jag kanske ska ge mig nu. När jag gick en konstutbildning svarade en klok lärare att ibland måste man bara bestämma att man är klar, på frågan hur man vet när en tavla är klar


  • 2013-03-05 22:18:30 #19

    Sant daniiel! Det känns ju mer logiskt eftersom det ju är middagen de svarar på. Ska fundera några varv till på om allt ska vara med


  • 2013-03-05 22:20:33 #20

    Jag tror nog att du kommer få till det bra och jag håller med om att inbjudningarna är väldigt fina :)


  • Fröken­Mäkelä Visa endast
    2013-03-05 22:32:35 #21

    Gilla den första bättre. Ärligt sagt så orka jag inte läsa mer än ett par ord i de översta meningarna utan hoppa direkt till det "roliga" om vem som gifter sig och när :)

  • 2013-03-05 23:27:09 #22

    Jag använder rätt ofta uttrycket KISS.
    (Keep It Simple Stupid)

    Det hjälper mig när jag planerar tårtor, målar tavlor eller gör något annat konstnärligt.
    Det går in lite under samma som "Less is more" men det funkar bättre på mig för det ger mig den där sparken i rö... *ehm... bakdelen Oskyldig* som jag kan behöva ibland när jag blir lite för ivrig...

    Det du behöver på själva inbjudan om det finns information på något annat ställe är:

    Vilka gifter sig?
    Vart?
    Tid? 
    Klädkod?
    När vill ni ha svar?
    Vart anmäler dom om dom kommer och eventuella allergier (om ni bjuder på mat)?
    Vart hittar dom mer information? 

    För dom som inte vill söka efter mer info så finns allt dom behöver veta för att kunna planera in att åka till bröllopet.
    Dom vet vart dom ska, när dom ska vara där, att det blir mat efteråt och vad dom ska ha för kläder på sig.
    Eventuella presenter och allt annat sånt är ju faktiskt inte livsviktigt att dom känner till (om dom nu inte skulle orka/vilja läsa på hemsidan Flört)

     

  • 2013-03-06 11:58:29 #23

    Japp, less is more! Det tycker jag egentligen också. men är man som jag en ytterligheternas människa så måste man testa både det nästan vulgära och det minimala. Nu blir den såhär. Nu finns det de behöver veta utan att gå in på hemsidan om de inte vill. Och alla har ju våra telefonnummer plus att många av oss träffas ofta så det finns massor av tillfällen för frågor. På hemsidan ska även läggas till kontaktuppgifter till toastmadam som de får anmäla ev. tal och annat till.



  • 2013-03-06 12:06:48 #24
    PiaB skrev 2013-03-06 11:58:29 följande:
    Japp, less is more! Det tycker jag egentligen också. men är man som jag en ytterligheternas människa så måste man testa både det nästan vulgära och det minimala. Nu blir den såhär. Nu finns det de behöver veta utan att gå in på hemsidan om de inte vill. Och alla har ju våra telefonnummer plus att många av oss träffas ofta så det finns massor av tillfällen för frågor. På hemsidan ska även läggas till kontaktuppgifter till toastmadam som de får anmäla ev. tal och annat till. 
    Det blir jättebra Glad
  • 2013-03-06 12:23:16 #25
    PiaB skrev 2013-03-06 11:58:29 följande:
    Japp, less is more! Det tycker jag egentligen också. men är man som jag en ytterligheternas människa så måste man testa både det nästan vulgära och det minimala. Nu blir den såhär. Nu finns det de behöver veta utan att gå in på hemsidan om de inte vill. Och alla har ju våra telefonnummer plus att många av oss träffas ofta så det finns massor av tillfällen för frågor. På hemsidan ska även läggas till kontaktuppgifter till toastmadam som de får anmäla ev. tal och annat till.


    Det ser jättebra ut och som du säger, allt man behöver veta finns med och det är huvudsaken. Det är enkelt och stilrent och snyggt! :)
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem


Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Foto & trycksaker

Innehåll

Missa inte

Hitta lokala företag

Alltid aktuellt på vigsel

Tips för festen

Alltid populärt på mode