• Äldre 5 Mar 11:46
    2863 visningar
    6 svar
    6
    2863

    Privat vigsel följt av middag och fest

    Jag och min sambo planerar att gifta oss i juni nästa år. Vi håller på att kompromissa oss fram för att båda ska bli så nöjda som möjligt. Vi är överens om att vi inte vill gifta oss i kyrkan. Min sambo vill helst hålla vigseln privat, då han tycker det blir jobbigt att ha publik. Det är inget problem för mig, men jag vill helst att åtminstone våra föräldrar, syskon och ev någon vän är med. Jag skulle helst vilja ha vigseln samma dag som festen och att  vi  kommer till festlokalen efter att alla gäster har anlänt. Vi tänkte oss att toastmastern ska "samla gästerna", hälsa alla välkomna etc. Men det är ändå en del lösa trådar. Jag vill gärna kunna hälsa på alla gäster personligen, vilket blir naturligt efter en vigsel då alla kommer fram och gratulerar men så blir det ju inte nu. Vi funderar på om vi ska stå vid ingången när det är dags att  gå till bords och i samband med det hälsa på alla.

    Nu undrar jag om det är fler som har haft detta upplägg, funderar på det, kommer att ha det etc..? Kort sagt, alla tips och råd är välkomna.

  • Svar på tråden Privat vigsel följt av middag och fest
  • Äldre 7 Mar 07:16
    #4

    Tack för era svar! Jag tror det blir något liknande som daniiel skrev. Det kommer säkert lösa sig naturligt att alla kommer fram och hälsar. Tror det blir lättare när vi ser lokalen också. De flesta gäster kommer att övernatta där festlokalen är (herrgård) så de har ju redan kommit tidigare för att checka in och så. Därför känns det nästan bättre att vi kommer efter att de samlats utanför ingången t.ex. lilja01: Det låter som ett jättemysigt upplägg! Kul att det är fler som gör som vi. Ja, varken jag eller min sambo är några som gillar storstilade entréer. Det är nog därför jag/vi funderar kring detta (trots att det finns måånga andra saker att planera ).

Svar på tråden Privat vigsel följt av middag och fest