• baboo

    Hjälp med formell inbjudan

    Till helgen är det dags att göra inbjudningarna! Wiiie:) Jag vill ha en ganska formell och traditionell inbjudan.  Jag kommer bara inte ihåg den korrekta formuleringen. vill ha med "hedra vigseln mellan xxxx och xxx med din närvaro". Int enödvändigtvis i den ordningen. Hur skriver man?

  • Svar på tråden Hjälp med formell inbjudan
  • baboo

    Nej alltså jag vill ha med just de orden "hedra med er närvaro" på något sätt.

  • Chicita

    Jag har nog aldrig hört att man ska "bjuda in någon att hedra med sin närvaro"... 
    Obestämd

    Så jag vet inte riktigt vilken formulering du tänker på

    Jag skulle nog hellre sagt "Vi skulle bli hedrade om du/ni ville närvara vid vår vigsel" eller något sånt.
    Hoppas att någon annan kan hjälpa dig med formuleringen 

  • Miss M

    Det du tänker på är nog något i stil med:

    Ni inbjudes att med Er närvaro hedra vigselakten mellan ....

    eller

    [Namn] inbjudes att med sin närvaro hedra vigselakten mellan ....

    Dessa formuleringar kommer från Calligraphens textförslag till inbjudningar.

     

  • Nutsoba

    Vi har en formell inbjudan där vi skrev följande:

    Namn 1 och Namn 2
    inbjuds att med sin närvaro hedra vigselakten mellan
    ...

    alt

    Namn 1 med respektive
    inbjuds att med sin närvaro hedra vigselakten mellan...


    alt

    Namn 1
    inbjuds att med sin närvaro hedra vigselakten mellan...


    Vi tyckte "sin närvaro" fungerade bättre än "Er närvaro " och ville inte få allt för många versioner att trycka upp pga ett ord (=dyrt). På detta sätt blev det väldigt smidigt för oss och tryckeriet då vi bara skickade in en lista med namn för första raden Skrattande

  • baboo

    Tack så jättemycket för hjälpen!! Ska ha en ganska  gammeldagsinbjudan med spetsband omkring och lite vintagestil så det känns som att en sådan formulering skulle passa bäst. Sedan tycker jag att det låter väldigt vackert. Och våra föräldrar bjuder in så då passar det.

  • Chicita

    Tänk vad mycket det kan göra när man kastar om orden...
    "hedra med er närvaro" lät så konstigt i mina öron...

    Men "med er närvaro hedra..." låter mycket bättre och väldigt bekant.
    Ibland ser man inte skogen för bara träd Flört

Svar på tråden Hjälp med formell inbjudan