• Tuttan

    Pfff Totalt hjärnsläpp!!

    HEj

    Sitter här med ibjudningar. Till saken hör att det skall ut två olika texter. En som skall skickas till de närmsta som ska vara med oss hela dagen samt en som skall skickas till de som är inbjudna senare på kvällen typ arbets kamrater och dyl. Tiden för den senare gruppen är satt till kaffet och tårtan och innan dansen kommer igång

    Någon som kan hjälpa mig spåna lite??

     

  • Svar på tråden Pfff Totalt hjärnsläpp!!
  • Tuttan

    Dom får gärna vara ganska formella. Det jag vill ha med är i den första inbjudan är att de är välkommna att närvara vid vår vigselakt och efterföljande middag och dans. Och sedan det sedvanliga OSA och så vidare.
    På den andra vill jag ha med att dom är inbjudna till den efterföljande bröllopsfesten och tidpunkt för när de kan komma. Jag tror att det blir för mycket att skriva all info på Inbjudningen men de som kommer efter middan blir givetvis bjudna på vickning och alcohol samt tårtan precis när de kommer. Jag har en  MTB som kommer från nederländerna och här är detta förfarandet ganska vanligt men han kan inte hjälpa mig att formulera dom svenska inbjudningarna och en direkt översättning blir knas

     

  • Chicita

    Välkommen att bevittna vigseln mellan
    X & Y
    I kyrka/borgerlig vigsellokal
    Kl XX:XX  *datum*

    Efter vigseln bjuder vi in till middag med efterföljande dans
    i *lokal + adress*

    OSA senast *datum* 
    I samband med svar, anmäls eventuella allergier eller vegetarisk kost.
    Eventuella tal anmäls till vår toastmaster *namn och telefon/ mailadress*

    ----------------------------------
    Det är svårare att få till en "fin" formulering på de som inte får komma på vigseln känner jag. Men något att spinna vidare på i alla fall...

    Vi gifter oss!
    Och du/ni är därför välkomna att fira detta med oss.
    Kl XX bjuder vi på tårta och kaffe i *lokal*
    Baren är öppen och vickning serveras senare under kvällen.
    OSA till XX senast den *datum*
     

  • Tuttan

    Ohhhh Tack så mycket detta hjälpte mig att få i gång verksamheten i dom små grå igen.
     

  • Chicita
    Tuttan skrev 2013-03-05 00:08:02 följande:
    Ohhhh Tack så mycket detta hjälpte mig att få i gång verksamheten i dom små grå igen.
    Vad bra Glad
    Hoppas du kommer på något bra
  • amerika

    Vi har funderingar på att göra något liknande och då skriver vi i så fall nånting sånt här:

    Vi gifter oss *datum*!!
    Välkommen kl. XX att fira det med oss i *lokal*.
    Vi bjuder på kaffe och tårta med efterföljande fest kvällen lång... Baren är öppen och vickning serveras senare.
    Ev. klädsel (om det är viktigt)
    Svar önskas senast *datum*

    Om det är bjudbar behöver det väl inte stå något om det men om det är bar till självkostnadspris bör väl det framgå så folk vet att de ska ta med sig kontanter.
     
    Lycka till med knåpandet!! 

Svar på tråden Pfff Totalt hjärnsläpp!!