• Mrs Fox

    Svårformulerat ang middagsbjudningen

    Hej


    Jag sitter i en sitts där jag borde skicka ut korten relativt snart. Men mitt problem är att festlokalen inte är klar än!!!


    Har ni några tips på hur man kan skriva? Vi ska ju bjuda på middag efter ceremonin men vart man än tittar står det "vi bjuder på middag på xxxx restaurang" och liknande. Själv tycker jag att det känns konstigt att bara skriva vi bjuder på middag, eller vad tycker ni?

  • Svar på tråden Svårformulerat ang middagsbjudningen
  • msE

    ni kan ju använda en inbjudan som blir mer som ett save the date kort om nu inbjudningarna måste ut..

    om ni vet att ni kommer bjuda på middag så skriv det ni vet, och att mer information kommer att skickas senare...

  • PiaB

    Jag skulle också skriva det vi vet om korten måste ut, och att mer info kommer. Så skrev vi i våra spara datumet kort.


     


    Hur långt är det kvar till att lokal är bestämt? Tänkte om korten kan vänta.


  • LinneaR

    Vi hade rätt enkla kort - A6-format där vi bara skrev tid för vigseln och sedan typ "därefter firar vi med mat, dryck och dans" och sedan hänvisade vi till vår bröllopshemsida och där skrev vi mer utförligt om var och när mm. Då kan man ju uppdatera allteftersom att man får info.

    Fast detta sätt hjälper ju inte om ni inte har tänkt att ha en hemsida eller blogg eller nåt.

    Men beroende på när bröllopet är, kanske ni kan vänta ett tag med att skica ut korten?

  • Mrs Fox

    Tack för alla bra tips. Det verkar drlja innan vi får besked då den ansvarige är ledig/sjukskriven...


    Det där med hemsida har jag faktiskt tänkt på =)


    Ni har gett mig väldigt bra tips, tycker allt försvinner under stressen...


    Tack!

Svar på tråden Svårformulerat ang middagsbjudningen