• fayefaye

    Ingen svarar :(

    Skickade för ett tag sen iväg inbjudningar till m2b's släktingar i finland. Sista osa-datumet var idag och inte EN ENDA har hört av sig :(

    Känner mig lite ledsen att inte nån vill svara, hur ska man tolka detta? Vill de inte komma? Har bett min m2b att ringa dom och fråga men han har inte så bra kontakt med dem och tycker väl att "om de vill komma så hör de väl av sig" men det här pajar ju hela min planering eftersom det är ett begränsat antal platser i lokalen och det är ganska tight som det är. Om inte de kan/vill komma vill jag ju kunna bjuda andra som vi har fått stryka från listan för att de skulle få en inbjudan. Känner mig bara så besviken just nu... Kan inte folk respektera ett osa-datum? :(


  • Svar på tråden Ingen svarar :(
  • LindaCalle

    Så tråkigt!
    Kan ni inte be hand föräldrar ( om han har) att kanske ringa upp någon släkting. Förklara för dem att det är väldigt pinsamt för er att ringa dem själva, men att det är dags att svara nu. Eller kanske ni har en bra bestman/tärna/toastmaster som kan tänka er att ringa någon och "påminna om att de svarar, för att hen behöver planera upp kvällen lite redan nu"...? 

  • Fröken Finemang

    fast har man inte svarat så har man inte, å har inte din blivande make så bra kontakt med dem så är väl det svar i sig kanske?
    jag skulle aldrig ringa någon och säga, hörru, OSA har gått ut!
    Är man intresserad hör man av sig.  

  • fayefaye
    LindaCalle skrev 2013-03-01 22:34:04 följande:
    Så tråkigt!
    Kan ni inte be hand föräldrar ( om han har) att kanske ringa upp någon släkting. Förklara för dem att det är väldigt pinsamt för er att ringa dem själva, men att det är dags att svara nu. Eller kanske ni har en bra bestman/tärna/toastmaster som kan tänka er att ringa någon och "påminna om att de svarar, för att hen behöver planera upp kvällen lite redan nu"...? 
    Den enda som skulle kunna göra det är väl min sambo (fast han verkar ju inte så sugen på det) eller hans pappa, får väl fråga honom :/ Tycker det är märkligt att ingen över huvud taget hört av sig.. det känns liksom lite otrevligt av dom. Visst att nån kan glömma men alla?
  • fayefaye
    Fröken Finemang skrev 2013-03-01 22:41:32 följande:
    fast har man inte svarat så har man inte, å har inte din blivande make så bra kontakt med dem så är väl det svar i sig kanske?
    jag skulle aldrig ringa någon och säga, hörru, OSA har gått ut!
    Är man intresserad hör man av sig.  
    Spontant tycker jag också att har man inte svarat när osa gått ut så kommer man inte... Men nu är det ju inte mina släktingar och jag vill inte stöta mig med dom. Det här kommer ligga och mala i mitt huvud... Så om jag bjuder in andra i deras ställe nu och dom helt plötsligt kommer på att de visst ville komma. Jaha, då finns det ju inte plats för dem längre.
  • Annamolly

    Vad jobbigt... Tyvarr tror jag det ar ganska vanligt. Jag forvantar mig att behova ringa massor av folk och fraga. Jag tror folk glommer, eller tror att dom redan har svarat nar dom sa "Ah vad kul, vi kommer!" ...For typ atta manader sedan. Som om man kommer ihag det! Jag tycker din M2B ska ringa och fraga. Han ar ju anda tillrackligt nara for att bjuda in dom. Sedan far ni nog rakna med att dom sager nej, dessvarre. Men det ar ju battre att veta sakert, sa kanske ni kan bjuda andra som du sager. 

     


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • fayefaye
    Annamolly skrev 2013-03-01 22:47:49 följande:
    Vad jobbigt... Tyvarr tror jag det ar ganska vanligt. Jag forvantar mig att behova ringa massor av folk och fraga. Jag tror folk glommer, eller tror att dom redan har svarat nar dom sa "Ah vad kul, vi kommer!" ...For typ atta manader sedan. Som om man kommer ihag det! Jag tycker din M2B ska ringa och fraga. Han ar ju anda tillrackligt nara for att bjuda in dom. Sedan far ni nog rakna med att dom sager nej, dessvarre. Men det ar ju battre att veta sakert, sa kanske ni kan bjuda andra som du sager. 

     
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Ja säger dom nej så är det fine. Jag känner dom ändå inte och M2B har ändå ingen vidare kontakt med dom. Vi har mest bjudit dom för att vi borde. Men jag tycker att man ska ge ett ja eller nej. Inte bara låta bli att höra av sig över huvud taget.
  • LindaCalle

    Jag hade också haft svårt att bara låta det vara, känns ju dumt om de svarar i efteråt att sägsa "tyvärr, vi brydde oss inte om att påminna er om att OSA, så nu har andra fått de platserna"...även om det kanske hade varit mest "rätt"...

    Ingen som har facebook eller liknande så nu bara kan skicka en liten påminnelse, o be den personen påminna andra? 

  • fayefaye
    LindaCalle skrev 2013-03-01 23:06:16 följande:
    Jag hade också haft svårt att bara låta det vara, känns ju dumt om de svarar i efteråt att sägsa "tyvärr, vi brydde oss inte om att påminna er om att OSA, så nu har andra fått de platserna"...även om det kanske hade varit mest "rätt"...

    Ingen som har facebook eller liknande så nu bara kan skicka en liten påminnelse, o be den personen påminna andra? 
    De flesta är lite äldre och har inte facebook. Dessutom kan jag ju ingen finska så allt hänger på sambon här känns det som.. Får väl tjata på honom mer imorgon.
  • palma2013

    Du får nu tala med din sambo som kan finska. Räcker att han frågor om inbjudan kommit fram och att ni behöver besked NU om de kan närvara vid ert bröllop för eran planerings skull. Då får ni besked, ni behöver inte ha dåligt samvete och ni kan därefter hinna bjuda in nya gäster. Ta tjuren vid hornen redan imorgon!

  • fayefaye
    palma2013 skrev 2013-03-01 23:18:51 följande:
    Du får nu tala med din sambo som kan finska. Räcker att han frågor om inbjudan kommit fram och att ni behöver besked NU om de kan närvara vid ert bröllop för eran planerings skull. Då får ni besked, ni behöver inte ha dåligt samvete och ni kan därefter hinna bjuda in nya gäster. Ta tjuren vid hornen redan imorgon!
    Som sagt så försökte jag detta ikväll redan men min bångstyriga man vill inte lyssna ;) Får väl försöka få honom att ringa imorgon eller på söndag. Eller be hans pappa ta tag i det... Usch, gillar inte när jag inte kan kontrollera sånt själv...
Svar på tråden Ingen svarar :(