• LinneaR

    Enkel formulering?

    Imorgon lär de flesta få vår inbjudan och då kommer de förhoppningsvis gå in på vår bröllopshemsida så därför sitter jag här nu med sista fixet:)

    Jag vet att det har diskuterats mycket om detta tidigare, men vill få en sista koll på vad ni tycker.

    Det här med önskelista och bidrag till bröllopsresa.

    Hur skrev ni enkelt? Jag vill inte ha ett rim utan enkelt förklara att vi gärna ser en bröllopsgåva i form av bidrag till bröllopsresa. Kan man skriva ut att det kan vara anonymt? Jag vill nämligen inte få folk att tro att de måste lämna pengar, men också att det är helt ok att lämna 50 kr om man vill...

    Jag tror inte vi kommer ha ett konto utan mer en liten "brevlåda" där kuvert kan lämnas....

  • Svar på tråden Enkel formulering?
  • sanna88

    Kanske nått i stil med detta ?!


     


    Om ni vill ge oss en bröllopsgåva, så önskar vi oss ett anonymt bidrag till en bröllopsresa, ta med ett vitt kuvert festen och lämna i makarn "*********" brevlåda =)

  • LinneaR

    Det var ju ett jättebra tips! Tack!


    sanna88 skrev 2013-02-20 20:21:55 följande:

    Kanske nått i stil med detta ?!


     


    Om ni vill ge oss en bröllopsgåva, så önskar vi oss ett anonymt bidrag till en bröllopsresa, ta med ett vitt kuvert festen och lämna i makarn "*********" brevlåda =)


  • Stoxoz

    Vi skev såhär:
    Den största gåvan är att vi får varandra, och att få dela dagen med er. För er som ändå känner för att uppvakta, är ett bidrag till vår bröllopsresa till stor glädje.

  • sommar2014

    Ett till förslag: "Det viktigaste för oss är våra vänners närvaro, men om du vill ge oss en gåva blir vi glada för ett bidrag till vår bröllopsresa. Eventuella bidrag kan lämnas i ett kuvert på festen."

  • Chicita

    Jag tror att många vill lägga med ett kort. Men ni kan ju alltid göra som jag gjorde. Jag öppnade kuverten utan att läsa varken på kuvert eller i korten.
    Jag bara plockade ut pengarna och la korten i en hög för jag ville verkligen inte bedöma folk efter storleken på deras gåva, och det vet jag att man kan göra även om det blir mer undermedvetet...
    Speciellt om det var större än man förväntat sig - eller mindre...

    Men skriv helt enkelt typ:

    För er som vill ge en gåva så skulle vi uppskatta en slant till bröllopsresan.
    Det går bra att lämna gåvan anonymt i brevlådan som finns på festen.

  • LinneaR

    Tack för alla förslag, ni är verkligen hjälpsamma! Blir nog en blandning av alla förslag:) Nu är jag inte lika stressad längre!!

Svar på tråden Enkel formulering?