• Therese89

    Uppgift för syster

    Jag har fyra yngre systrar, de två yngsta ska vara brudtärnor. Den näst äldsta ska läsa en text i kyrkan, men mitt problem är vad den äldsta systern ska ha för "uppgift". Jag vill att hon  ska vara delaktig mer i antingen vigseln eller på festen, men har absolut inga bra idéer. Det enda jag kan komma på är att hon kan hjälpa mig välja brudklänning och hjälpa till med dukningen. Inga stora uppgifter, men det är något i alla fall. Det hade inte varit några problem om hon hade kunnat läsa en text också, men hon är ingen person som vill vara i centrum.

    Någon som har något förslag om hur hon kan bli mer delaktig? Jag vill heller inte ha alla fyra systrar som brudtärnor, vill inte ha för många.

  • Svar på tråden Uppgift för syster
  • Stoxoz

    Ett alternativ är toastmadame, men det är kanske ingen bra uppgift om hon inte gillar att få uppmärksamhet.

  • Chicita

    Kan hon lämna fram ringarna och hämta din bukett vid vigseln?
    Det behöver ju inte vara en tärna, näbb eller marskalk som gör sånt. 
    Hon kan resa sig från första bänken, gå fram och lämna ringarna till din make och ta din bukett och gå och sätta sig igen. 

  • mimmi

    Hon kanske kan tänka sig att vara gästboksansvarig? Dvs se till att alla gäster skriver ngt i er gästbok? Då kan hon ju ta folk en och en och slipper stå framför alla? Kanske även kan se till att fotografera alla gäster? Kul att ha bilder på dem sen och inte bara på brudparet! Hon kanske kan vara ditt stöd vid påklädning och sminkning? Se till att du äter innan vigseln och har allt du behöver och håller tidsschemat? Helt enkelt en nyckelperson i kulisserna!

  • PiaB

    Min blivande svägerska är ingen som vill ha en stor uppgift, så hon ska hålla min bukett under ringväxlingen. Hon är jättenöjd med det, känner sig involverad fast bara precis så mycket som hon vill Kanske kan vara en idé?


  • Therese89

    Tack för bra idéer! Att hon ska vara till hjälp vid påklädning har jag också tänkt på, missade bara att skriva det. Men att hålla ringar och bukett var en jättebra idé! Involverad utan att vara i centrum :)

Svar på tråden Uppgift för syster