• EmIg

    Hur formulerar ni "barnfritt på middag och fest" ?

    Hej!


    Jag sliter lite med att hitta en fin formulering för att det är barnfritt efter kyrkan.


     


    Vad skriver ni? :)


     


    Emma

  • Svar på tråden Hur formulerar ni "barnfritt på middag och fest" ?
  • Chicita

    Vi hade barntillåtet men det finns många bra formuleringar här som man sett Glad 

    Vad menar ni med barnfritt först och främst. Barn under en viss ålder? Är ammande spädbarn välkomna osv. För det påverkar ju formuleringen Glad

    Det vanligaste är ju också det enklaste:
    Middagen sker i sällskap av våra vuxna vänner. 

  • passionsblomman

    Jag tycker personligen att det absolut bästa är att inte mickla till det!

    Jag vet att många på något sätt vill "mjuka upp" det hela med olika former av rim eller försäkringar om att "vi älskar era barn" etc. Jag som inbjuden känner inte att jag behöver övertygas om att folk gillar mitt barn-det måste de för den delen heller inte! och jag tycker inte den infon behöver mer plats än en enda enkel mening: "Vår bröllopsfest firar vi i våra vuxna vänners sällskap." Eller liknande. Gör man undantag för spädbarn som ammas, så skriver man det. Sakligt, rakt på sak och utan krusiduller.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • dellelgarin

    Vi kommer skriva att "festen endast är för vuxna"

    De tre som har riktigt små barn kommer vi prata med direkt istället för att väva iin det i inbjudan

  • theluckiest2013

    Eftersom vi tycker att det är ok att barnen är med i kyrkan, men inte på middagen och festen så skrev vi något i stil med:

    "Till ceremonin i kyrkan är alla välkomna, men middagen och festen vill vi dela med våra vuxna vänner. Om Ni inte har möjlighet till barnvakt får ni givetvis hellre komma med barn än inte alls. Meddela dock detta vid anmälan."

Svar på tråden Hur formulerar ni "barnfritt på middag och fest" ?