• Emmeli

    Kan man skriva så här?

    Tycker det är jättesvårt att veta hur man ska skriva, men det här är vad jag lyckats åstadkomma:

    (Dubbelvikt inbjudan, så när man öppnar det står det en formulering om varför vi tar kuvertavgift på vänster sida).

    _________________________________________________

    Välkomna på vårt bröllop! 

    Våra namn
    och
    Våra namn

    Lördag den 20:de juli
    Kl 16.00 i *****


    Efteråt firar vi med middag, underhållning och fest på *****. 
    Adress.
    Eftersom alkohol serveras vill vi därför att det är barnfritt. 
    Klädsel: Festligt
    När baren öppnar kan ni köpa alkohol till ett billigt självkostnadspris.


    Svar senast den 1:a juli.
    Mitt namn och nummer och mail.
    Sambons namn och nummer


    _________________________________________________________ 

    Säg ärligt. Ska man skriva tex något annat istället för "välkomna på vårt bröllop!" ? Typ Välkommen till vårt bröllop.. Ja, ni förstår. Leta alla små (och givetvis stora) fel som finns, granska och skriv! :)


  • Svar på tråden Kan man skriva så här?
  • kramen

    Klädkoden kan tolkas på många sätt, tips är att använda vedertagna så folk kan slå upp, lika för alla :) Kan tycka det är fint att skriva "vi gifter oss !" Lycka till!

  • Grodprinsens brud

    Håller med om att ändra till en standard-klädkod då festligt kan bli att en del känner sig överklädda medan andra känner sig underklädda.. Det kan ju bli allt från ljus sommarklänning och jeans med kavaj till galaklänning och frack.. 

    Annars går det väl jättebra att skriva så som du föreslagit! Själv är jag mesig. Vi ska fråga min sambos föräldrar om de vill ta emot anm,älningar och avanmälningar bara för att jag inte vill/vågar/mår bra av att ta de där "nej vi kan tyvärr inte" av olika skäl... 
     


  • Emmeli
    kramen skrev 2013-01-29 13:24:33 följande:
    Klädkoden kan tolkas på många sätt, tips är att använda vedertagna så folk kan slå upp, lika för alla :) Kan tycka det är fint att skriva "vi gifter oss !" Lycka till!
    Jo, men klädsel är helt valfritt, därför vi tänkte att "festligt" duger bra så ingen känner sig tvingad att ha något speciellt.. :)

    Tack för dina synpunkter! 
  • Chicita

    Jag skulle skrivit så här: 
    --------------------------------------------------------------

    Lördag den 20:de juli
    Välkomnar vi dig/er på vigsel mellan
    Hennes namn
    och
    Hans namn
    Kl 16.00 i *****

    Efteråt firar vi med middag, underhållning och fest på *****.
    Adress.
    Klädkod: Kavaj (Den lägsta klädkoden. Det betyder alltså något festfint som ni känne er bekväma i)
    När baren öppnar kan ni köpa alkohol till självkostnadspris.
    Vi tycker inte att alkohol och barn hör ihop, så lämna barnen hos barnvakten denna kväll. 


    Svar senast den 1:a juli.
    Mitt namn och nummer och mail
    Sambons namn och nummer


     
  • MeaJ

    Jag tycker att du ska ändra till Vi gifter oss istället . Annars låter allt jättebra :) 


    Sommarbrud 2013
  • Emmeli

    Jo, "Vi gifter oss" känns faktiskt bättre!
    Se vilken tur att jag dubbelkollade med er ;) 

  • JohJoa

    Kan man skriva. Vi gifter oss Fast man har skickat ut spara dagen innan?

  • Sailergirl

    "Eftersom alkohol serveras vill vi därför att det är barnfritt." - Känns lite som att "Eftersom" och "Därför" blir lite dubbelt. Du kan istället skriva något i stil med: Eftersom alkohol serveras väljer vi att ha ett barnfritt bröllop, eller Eftersom alkohol serveras vill vi att bröllopet ska vara barnfritt.........

    Lycka till!
    I slutänden är det nog inte så många som funderar på hur ni egentligen har formulerat er =)
    Vi valde klädkod kavaj eftersom vi tänkte att det då är väldigt fritt att välja vad man ska ha på sig, men inget överdrivet avancerat krävs. 

  • PimPim83
    Chicita skrev 2013-01-29 14:00:06 följande:
    Jag skulle skrivit så här: 
    -------------------------------------------------- ------------

    Lördag den 20:de juli
    Välkomnar vi dig/er på vigsel mellan
    Hennes namn
    och
    Hans namn
    Kl 16.00 i *****

    Efteråt firar vi med middag, underhållning och fest på *****.
    Adress.
    Klädkod: Kavaj (Den lägsta klädkoden. Det betyder alltså något festfint som ni känne er bekväma i)
    När baren öppnar kan ni köpa alkohol till självkostnadspris.
    Vi tycker inte att alkohol och barn hör ihop, så lämna barnen hos barnvakten denna kväll. 

    Svar senast den 1:a juli.
    Mitt namn och nummer och mail
    Sambons namn och nummer


     
  • Chicita
    130810 skrev 2013-01-29 20:51:29 följande:
    Liten detalj men man skriver 20:e och inte 20:de
    Ja det har du helt rätt i, det tänkte jag inte ens på jag fokuserade på resten av formuleringen Obestämd
    Hoppas TS ser det
  • Emmeli
    Sailergirl skrev 2013-01-29 17:01:33 följande:
    "Eftersom alkohol serveras vill vi därför att det är barnfritt." - Känns lite som att "Eftersom" och "Därför" blir lite dubbelt. Du kan istället skriva något i stil med: Eftersom alkohol serveras väljer vi att ha ett barnfritt bröllop, eller Eftersom alkohol serveras vill vi att bröllopet ska vara barnfritt.........

    Lycka till!
    I slutänden är det nog inte så många som funderar på hur ni egentligen har formulerat er =)
    Vi valde klädkod kavaj eftersom vi tänkte att det då är väldigt fritt att välja vad man ska ha på sig, men inget överdrivet avancerat krävs. 
    Bra tilltänkt där!
    Har ändrat.. :)

    Däremot står jag fast vid "klädsel: festligt". Det passar våra familjer och vänner bäst :)
    130810 skrev 2013-01-29 20:51:29 följande:
    Liten detalj men man skriver 20:e och inte 20:de
     Oj, visste jag inte alls! 
    Känns jättekonstigt att bara skriva med ett e, men det ska justeras :)
    Tack! 
  • Vicke01

    Om gästerna behöver kontanter till alkoholen är det nog bra om ni informerar om det också. Ska ni skicka med nåt infoblad med vägbeskrivning eller lite mer "tråkig" information som inte gör sig så bra i själva inbjudan kan ni ju ha med betalningsdetaljen där. Vi skickade t.ex. med ett infoblad med karta och till vem gästerna anmäler ev. allergier/ andra kostpreferenser + lite annat smått och gott.

  • Pia88
    Chicita skrev 2013-01-29 14:00:06 följande:
    Jag skulle skrivit så här: 
    -------------------------------------------------- ------------

    Lördag den 20:de juli
    Välkomnar vi dig/er på vigsel mellan
    Hennes namn
    och
    Hans namn
    Kl 16.00 i *****

    Efteråt firar vi med middag, underhållning och fest på *****.
    Adress.
    Klädkod: Kavaj (Den lägsta klädkoden. Det betyder alltså något festfint som ni känne er bekväma i)
    När baren öppnar kan ni köpa alkohol till självkostnadspris.
    Vi tycker inte att alkohol och barn hör ihop, så lämna barnen hos barnvakten denna kväll. 

    Svar senast den 1:a juli.
    Mitt namn och nummer och mail
    Sambons namn och nummer


     
    Tycker dethär förslaget var fint..

    ------------------------------
    Ett annat förslag...Såhär har jag planerat våra inbjudningar: Dubbelvikt kort i storlek A6 (15,5x22)

    Jag har funnit min andra hälft


    och vill nu med Er


    dela det ögonblick då Vi blir


    Man & Hustru


    Välkomna att närvara vid Vår vigsel


    i **** Kyrka lördagen den 12 Juli kl. 16.30


    Efter vigseln samlas Vi för att fira med mat, dryck och god samvaro vid ********


     


    Våra namn


    &


    Våra namn

     


     


    O.s.a: senast 31 maj


    Eventuella allergier meddelas vid anmälan


    Namn och Telefonnummer till anmälan


     

Svar på tråden Kan man skriva så här?