• EmIg

    "Måsten" på inbjudan?

    Hejhopp!


     


    Nu börjar det närma sig utskick-datum för inbjudan och vi har knappt börjat med utformningen. Hur ser det ut för er? Vilka måsten finns det och vilka punkter måste med?


     


    Jag kommer såklart på:


    Plats


    Tid


    Datum


    Förslag på logi


    Vägbeskrivning


    Namn och mailadress till Toastmaster


    Hemsida till vår önskelista


    Dresscode


     


    Vad tänker ni? Glömt något?


     


    Emma

  • Svar på tråden "Måsten" på inbjudan?
  • PMB

    OSA-datum och till vem man ska skicka sitt svar är det jag kan komma på saknas. I övrigt skiljer det sig i hur mycket man har med i inbjudan beroende på om man har en informationslapp eller en bröllopshemsida.

    I en inbjudan jag fick förra året stod bara plats, datum och tid och en hemsideadress. Allt annat fanns på hemsidan.

    Vi har plats, datum, tid, OSA och klädkod på vår inbjudan och toastmasters, logi, vägbeskrivning, hur man tar sig dit med lokaltrafiken, presenter och info för barnfamiljer på en informationslapp som låg med i kuvertet med inbjudan.

  • Akjson
    PMB skrev 2013-01-21 10:46:01 följande:
    OSA-datum och till vem man ska skicka sitt svar är det jag kan komma på saknas. I övrigt skiljer det sig i hur mycket man har med i inbjudan beroende på om man har en informationslapp eller en bröllopshemsida.

    I en inbjudan jag fick förra året stod bara plats, datum och tid och en hemsideadress. Allt annat fanns på hemsidan.

    Vi har plats, datum, tid, OSA och klädkod på vår inbjudan och toastmasters, logi, vägbeskrivning, hur man tar sig dit med lokaltrafiken, presenter och info för barnfamiljer på en informationslapp som låg med i kuvertet med inbjudan.
    Smart med en infolapp löst i inbjudan. Gjorde ni den extra fin eller bara en vanlig enkel lapp? Jag kan tänka mej att jag vill ha rätt mkt info kring vägbeskrivning, logi etc och har funderat om jag ska ha en hemsida eller hur man gör....
  • PMB
    Akjson skrev 2013-01-21 10:59:48 följande:
    Smart med en infolapp löst i inbjudan. Gjorde ni den extra fin eller bara en vanlig enkel lapp? Jag kan tänka mej att jag vill ha rätt mkt info kring vägbeskrivning, logi etc och har funderat om jag ska ha en hemsida eller hur man gör....
    Vi gjorde en enkel lapp i a5-format med både fram- och baksida. Den matchar dock inbjudan eftersom det är samma färg (ivory). Vi funderade också på om vi skulle ha hemsida eller inte men vi lyckades få in all info som vi behövde på lappen och tyckte det kändes enklare. På det viset vet vi att alla fått informationen istället för att hoppas att alla verkligen går in och kollar på hemsidan. Vi har till och med fått in lite kartbitar på infolappen med var bussen stannar (om man åker kollektivtrafik) och hur man då tar sig till hotellet där festen ska vara och hur man tar sig mellan hotellet och kyrkan. Glad
  • Juni 2012

    Är barn tillåtna? Alla, oavsätt ålder eller bara de som är en viss ålder?

    På inbjudningar i vår släkt står det alltid huruvida hundar är välkomna eller ej. Alla har hund i vår släkt Tungan ute

Svar på tråden "Måsten" på inbjudan?