• annsofie13

    Planerar möhippa i Hässleholms kommun, tips önskas

    Hej 

    Jag är tärna och planerar den blivande brudens möhippa.
    Problemet vi har är att ingen är från trakten där hon bor och känner inte till vad det finns att göra.

    Har googlat lite men får inte fram så roliga saker.

    Bruden är kreativ och duktig på allt som har med att måla och skapa att göra.

    Funderade i banor som glasblåsning, men finns det i trakterna?

    Så snälla hjälp ett desperat möhippe gäng med tips 

  • Svar på tråden Planerar möhippa i Hässleholms kommun, tips önskas
  • stormhelen

    En rolig grej som min min m2b:s bror och han fru fick göra på sin möhippa respektive svensexa var att de fick måla en tavla där de skulle måla sin partner. De fick sedan på bröllopet under midagen öpnna varandras tavlor.


     


    Passar ju jätte bra om hon är duktig på att måla. Då behöver ni ju inte vara på något "speciellt" ställe som ett glasblåseri, utan ni kan göra den aktiviteten vart som helst. Dessutom blir det billigt. Det är bara att köpa lite färg och en målarduk.


     

  • MTB

    Om det inte finns något man kan göra på plats kan man väl kidnappa bruden för en helg med övernattning någonstans? 

  • annsofie13

    Att måla av sin blivande man har hon redan gjort, annars var det perfekt


    Tyvärr kan vi inte åka iväg då alla som ska vara med är utspridda lite överallt i 2 landskap och några måste hem på kvällen då de har mindre barn. Den tanken fanns oxå.


    Så fler tips mottages tacksamt.


     

  • tagetuss

    Om ni har bilar så är det ju ganska nära till kristianstad där utbudet är lite större. Där finns femkamp, spa, man kan bli sminkad på makeupstore (om den finns kvar..)


     

  • tagetuss

    glasblåsning finns i åhus på glashyttan men vad det kostar och när dom har öppet för sådant vet jag inte

Svar på tråden Planerar möhippa i Hässleholms kommun, tips önskas