• anicay

    Orange brudskor

    Hej!
    Vi kommer att gifta oss i juni med färg tema orange.
    Jag vill jätte gärna ha ett par snygga orangea skor men har inte hittat några sådana ännu.
    Jag vill ha en liten klack men inte för hög då vi kör standbröllop. Så kilklack eller kort klack (max 8cm) är vad jag är ute efter.
    Någon som har sett några snygga orange skor som ni kan tipsa om?? :) 

  • Svar på tråden Orange brudskor
  • FrökenMäkelä

    Jag beställde min på melodyshoes.uk och blev hur nöjd som helst. Finns många modeller att välja på och man väljer klackhöjd själv.

    Mina kosta 56dollar med frakten. Tog iofs några veckor innan de kom men det var det värt.

    Har tyvärr ingen bild på denna datorn. Men kan lägga ut dem lite senare när jag sitter vid den andra.

  • FrökenMäkelä

    Så här ser mina ut. De har färgkarta från man väljer sin kulör så det finns ju även annan nyans av orange att få.


  • Tokig
    Chicita skrev 2013-01-13 12:09:01 följande:
    På dansshoppen kan man beställa skor och sen få dom färgade i en exakt nyans om man vill

    www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewCat&... 
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-13 19:59:45 följande:

    Jag beställde min på melodyshoes.uk och blev hur nöjd som helst. Finns många modeller att välja på och man väljer klackhöjd själv.

    Mina kosta 56dollar med frakten. Tog iofs några veckor innan de kom men det var det värt.

    Har tyvärr ingen bild på denna datorn. Men kan lägga ut dem lite senare när jag sitter vid den andra.


    Jag har beställt både från Dansshoppen och Melodyshoes och jag måste slå ett slag för Melodyshoes (och varna lite för Dansshoppen).

    Melodyshoes är billiga, det går hyfsat (nåja) snabbt och man kan få alla de justeringar man vill. Man kan t om skicka in en bild på ett par skor och de fixar det. Syr upp skorna efter måtten på dina fötter. Toppen tycker jag. Jag har beställt två par skor härifrån. Ett par från deras "standardsortiment" och ett par som jag skickade in bilder på och de gjorde helt enligt mina ritningar.  

    Jag har beställt två par skor från dansshoppen. Det ena paret passade mig inte så jag ville skicka tillbaka dessa. Jag hade endast provat de hemma under en extremt kort stund. (någon minut).  Tog på dom i ett rum, speglade mig, gick ut i köket och visade mannen och sedan tillbaka till rummet med speglen. Trots detta fick jag väldigt otrevliga mail tillbaka där de i stort sätt skrev att egentligen så skulle de inte ta tillbaka skorna pga skicket de var i men att de gjorde ett undantag men jag krävdes på 20 % av skornas värde. Väldigt märkligt tyckte jag. Antingen anses väl skorna förstörda och då får de väl skicka tillbaka skorna till mig, jag förstår inte vad de ska göra med ett par, i deras mening, förstörda skor och hur det hjälper med att de får 20 % av mig. Men men, efter ett par mail fram och tillbaka så orkade jag helt enkelt inte. Så jag betalade in för att ha det ur världen.
    Kontentan var iallafall att jag inte kommer rekommendera Danshoppen till någon. Jag är även skeptisk till kvaliteten på skorna. Jag provade som sagt dessa skor under en väldigt kort tid. Om skorna anses förstörda av detta så är de definitivt inte värt pengarna (ca 1500 kr). Så dyra skor ska ha bättre kvalitet.
    (Jag dock lägga till att de skorna jag behöll är alldeles underbara!!!)

    Men så till saken, oranga skor. Svårt. Är det en kraftig röd - eldig orange eller en mer pastellig som du är ute efter?

    Jag har även använt mig av http://www.elegantsteps.co.uk/brands/Rainbow-Club.html De säljer det välkända märket Rainbow Club och de färgar och skickar hem skorna. Antingen väljer man färg ur deras färgkarta eller så kan man skicka in ett tygprov. Jag valde ur deras färgkarta och det har blivit jättebra. Har köpt två par skor härifrån.
  • anicay
    storken skrev 2013-01-21 16:30:54 följande:
    Hej!

    Jag har köpt från www.elegantsteps.co.uk/ flera ggr och färgat (inte oranga men rosa/svarta) och blivit mkt nöjd. De har enkel sökmotor för klackhöjd. Hoppas du hittar ngt!
    storken skrev 2013-01-21 16:30:54 följande:
    Hej!

    Jag har köpt från www.elegantsteps.co.uk/ flera ggr och färgat (inte oranga men rosa/svarta) och blivit mkt nöjd. De har enkel sökmotor för klackhöjd. Hoppas du hittar ngt!
Svar på tråden Orange brudskor