• Louva

    Kan man ha denna som tärnklänning? :)

    Vad tycker ni, passar denna att ha som tärnklänning? eller är den för kort? modellen är lite längre än mina tärnor, så den kanske blir lite längre på dem? :)



  • Svar på tråden Kan man ha denna som tärnklänning? :)
  • hannijohanna

    Jag tycker den är jättefin och känns inte för kort, men den känns kanske lite vintrig. Om ni ska gifta er på sommaren eller våren kanske man vill ha något ljusare? Eller när ska ni gifta er?

  • Louva

    Hmm, tänkte inte på att den ser vintrig ut... vi ska gifta oss i juli. Men jag har fastnat för blått, haha... hitta lite inspirationsbilder på andra som haft blåa klänningar...





     
  • FrökenMäkelä

    Om tränorna gillar modellen så tycker jag dem kan ha den. Tycker inte alls att den ser vintrig ut...

  • PimPim83

    Jag tycker inte heller att klänningen är särskilt vintrig. Om modellen passar tärnorna och de gillar den tycker jag precis som FrökenMäkelä att de kan ha den.

    Jag gillar just den blåa färgen i kombination med rosa. :)


  • Louva
    emelieparstam skrev 2012-12-30 19:38:24 följande:
    Jag ska också ha marinblått på mina tärnor =) men vil ha långt! Men den var jätte fin!
    Har du hittat någon lång marinblå klänning? :) Har letat men inte hittat någon bra än...
  • Stoxoz

    Vi har mörkblått som vårt färgtema. Vi hittade långa mörkblå klänningar på Mango i oktober som våra tärnor ska ha. Vi gifter oss i april, och jag tycker att man mycket väl kan ha mörkblått när som på året. Men tycke och smak är ju olika.

  • emelieparstam
    Louva skrev 2012-12-30 20:00:22 följande:
    Har du hittat någon lång marinblå klänning? :) Har letat men inte hittat någon bra än...
    www.lightinthebox.com/sv/charnwood---brudtarna-av-chiffon_p188924.html

    http://www.lightinthebox.com/sv/philana---brollopsfest-eller-brudtarna-av-satang_p69160.html


    http://www.zalando.se/tfnc-festklaenning-blatt-tf121c020-503.html

    http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/sequin-chiffon-zip-dress-555180-286/


    Dem har jag hittat men vet inte riktigt vad jag vill, den översta älskar vi alla tre men är lite sådär med att beställa.
    Så vi ska vänta lite gifter mig i september.
  • Louva
    emelieparstam skrev 2012-12-31 09:58:53 följande:
    www.lightinthebox.com/sv/charnwood---brudtarn...

    www.lightinthebox.com/sv/philana---brollopsfe...


    www.zalando.se/tfnc-festklaenning-blatt-tf121...

    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%...


    Dem har jag hittat men vet inte riktigt vad jag vill, den översta älskar vi alla tre men är lite sådär med att beställa.
    Så vi ska vänta lite gifter mig i september.
    Tack för jättefina tips :) Gillar också den första bäst!
  • emelieparstam
    Louva skrev 2012-12-31 16:19:35 följande:
    Tack för jättefina tips :) Gillar också den första bäst!
    Varsegod! Kommer de upp mer så ger jag dig tips på vägen =) när gifter ni er?
  • MarieTherese05

    Hej... 

    Vilken fin klänning vart har du hittat den & jag tycker den ser fantastisk ut...
    Juli bröllop & absolut passar den då... Man kan göra så mycket med accessoarer så det passar erat bröllop & tjejerna som får äran att vara tärnor på ditt bröllop.

    Ex. ha en blomma på klänningen elle håret om det ej ska ha någon i handen, något fint armband & örhänen samt snygga skor som bär upp kläningen utan att det ska ta över dig (självklart) 

    Hoppas du får ditt underbara bröllop & lycka till Glad

     

  • Louva
    MarieTherese05 skrev 2013-01-01 16:27:54 följande:
    Hej... 

    Vilken fin klänning vart har du hittat den & jag tycker den ser fantastisk ut...
    Juli bröllop & absolut passar den då... Man kan göra så mycket med accessoarer så det passar erat bröllop & tjejerna som får äran att vara tärnor på ditt bröllop.

    Ex. ha en blomma på klänningen elle håret om det ej ska ha någon i handen, något fint armband & örhänen samt snygga skor som bär upp kläningen utan att det ska ta över dig (självklart) 

    Hoppas du får ditt underbara bröllop & lycka till Glad

     
    Tack så mycket :) Klänningen är från Nelly!
  • Lycklig

    Jag tycker verkligen inte att det är något fel på klänningen, riktigt fin! MEN det är en väldigt svår modell att bära upp. Det gäller att din(a) tärnor har kropp för en sån klänning. Det är inte en speciellt smickrande klänning, om man har ett par extra kilon.
    Men annars, riktigt fin!!! =) 

  • Bulis76

    Hej!


    De e så otroligt vackert med marinblått till det vita. Mina tärnor ska ha marinblå korta klänningar med vitt band. Bestman och brudgum ska ha marinblå kostymer rakt genom med vit skjorta.


    Min fråga till er är: Blir det för grötigt av blått? Alternativ isf!!!!

  • Louva
    Bulis76 skrev 2013-02-28 11:08:24 följande:

    Hej!


    De e så otroligt vackert med marinblått till det vita. Mina tärnor ska ha marinblå korta klänningar med vitt band. Bestman och brudgum ska ha marinblå kostymer rakt genom med vit skjorta.


    Min fråga till er är: Blir det för grötigt av blått? Alternativ isf!!!!


    Jag har också bara blått, tärnorna har en annan blå färg på sina klänningar men jag tror det kommer bli bra :) De kan ju ha andra accessoarer eller annan färg på blommorna :) Det blir nog inte grötigt, blå är en sån härlig färg. Speciellt på sommaren tycker jag :)
  • Bulis76

    Tack Louva!! De känns lite lugnare nu. ja, blomman mina tärnor håller e en vit lilja me lite grönt o jag en större bukett me liljor såklart.

  • Bulis76
    Louva skrev 2013-03-03 11:08:05 följande:
    Jag har också bara blått, tärnorna har en annan blå färg på sina klänningar men jag tror det kommer bli bra :) De kan ju ha andra accessoarer eller annan färg på blommorna :) Det blir nog inte grötigt, blå är en sån härlig färg. Speciellt på sommaren tycker jag :)
    Vad har ni för typ av bröllop? Om du vill så kan vi prata på msn eller skype. pesama76@live.se
  • Mmmaria

    Fin klänning och fin färg, men tycker att det viktigaste är om dina tärnor passar i modellen eller ej. Kan vara svår att se snygg ut i. Ibland ser man bilder på tärnor och tänker "det här var inte speciellt smickrande".

Svar på tråden Kan man ha denna som tärnklänning? :)