• Kotthare

    Inbjudan med mycket info, vill inte ha hemsida

    Hej!
    Det börjar bli dags att pyssla lite med inbjudan för oss! Vi gifter oss i sommar och har gäster från hela Sverige. Därav behöver vi få med en del information om boende, chartrad transport mellan kyrka och fest, vägbeskrivning och det vanliga, inga barn, dresscode, ev presenter, OSA och kontaktuppgifter. 
    Vi vill av olika anledningar INTE ha en hemsida. 

    Mitt förslag var att ha ett liggande A4 som man har vikt in kanterna på, så att man öppnar den och har ett helt A4 med information. Men den idén ratade sambon som tyckte att det kändes som en folder eller ett reklamblad...

    Några andra idéer?

    Glad Lucia!  

  • Svar på tråden Inbjudan med mycket info, vill inte ha hemsida
  • Chicita

    Varför inte göra det som en liten "bok"
    Använd ett hårdare papper till omslaget och sen lite tunnare papper inuti. Dom inre kan gärna vara lite mindre än omslaget också. Och om ni vill lägga ännu mer tid på korten så limmar ni fast det andra, tunnare pappret på insidan av pärmen också så det blir en liten kant runt, och sen sätter fast "bladen".
    Det går rätt lätt att sy ihop dom.
    Man lägger dom helt enkelt i maskinen och syr rakt igenom papperna, hela vägen i "ryggen".

    Ett annat alternativ är att göra som "fickor" där man kan stoppa ner olika stora kort med info.
    Absolut enklaste sättet att göra det är att göra som en "pärm" med ett tjockt papper och sen klistra ett annat papper på insidan.
    Dessa papper har skåror i sig (dom är bara limmade i yttersta kanten) där man sen kan skjuta in papper med info.

    Hoppas du förstår mina beskrivningar Glad 

  • Kotthare
    Chicita skrev 2012-12-12 21:18:50 följande:
    Varför inte göra det som en liten "bok"
    Använd ett hårdare papper till omslaget och sen lite tunnare papper inuti. Dom inre kan gärna vara lite mindre än omslaget också. Och om ni vill lägga ännu mer tid på korten så limmar ni fast det andra, tunnare pappret på insidan av pärmen också så det blir en liten kant runt, och sen sätter fast "bladen".
    Det går rätt lätt att sy ihop dom.
    Man lägger dom helt enkelt i maskinen och syr rakt igenom papperna, hela vägen i "ryggen".

    Ett annat alternativ är att göra som "fickor" där man kan stoppa ner olika stora kort med info.
    Absolut enklaste sättet att göra det är att göra som en "pärm" med ett tjockt papper och sen klistra ett annat papper på insidan.
    Dessa papper har skåror i sig (dom är bara limmade i yttersta kanten) där man sen kan skjuta in papper med info.

    Hoppas du förstår mina beskrivningar Glad 
    Tack! Vi har ingen symaskin men det kanske går med nål och nypor... :) 
  • Dalatösen

    Jag har ett vanligt fyrkantigt kort som vi stoppar i ett löst blad i. då finns det plats för mycket info både på fram och baksida på iläggskortet samt insida av det vanliga kortet.
    Kändes helt enkelt enklast.

Svar på tråden Inbjudan med mycket info, vill inte ha hemsida