• Äldre 27 Nov 16:16
    14931 visningar
    13 svar
    13
    14931

    Hur håller man igång glöden? Hur ska jag få honom kär igen?

    Chicita skrev 2012-11-27 16:03:50 följande:
    Det där första pirret försvinner efter ett tag. Speciellt för killarna verkar det som.
    Om du vill ha en kille som sitter och beundrar dig som en lycklig hundvalp hela tiden så tror jag att du kommer bli missnöjd efter ett tag, vilken kille du än träffar.
    Förhållanden funkar sällan så, den biten försvinner efter några månader i de allra flesta fall.

    Om du inte kan accptera det och tycka att det är ok så är du kanske inte redo för ett seriöst förhållande helt enkelt... 

    Bästa sättet att hålla glöden levande är att göra saker för sin partner. Inte att förvänta sig att partnern ska göra saker. Och att man låter förhållandet utvecklas. Att göra något för den andre behöver inte vara något avancerat, dyrt eller sexuellt. Utan det kan helt enkelt vara att man tvättar sin partners kläder och viker ihop dom fint - utan att denne ber om det. Att komma hem till ett städat och fint hem är också en stämningshöjare...
    Att se till att man har samma grundvärderingar och även att man har egna mål med livet är också viktigt för att ett förhållande ska lyckas, samt att ge varandra egen tid.
    Att umgås för mycket kan vara rena döden för förhållanden till och med, för man kan lätt tröttna på varandra även om det inte känns så i början.
    Å andra sidan är det väldigt viktigt att kunna lita på varandra, så att den där friheten inte blir ett orosmoment för den andre. 
    Mm jag vet inte. Jag är väldigt ung, har inte gått ut gymnasiet än så har inte tänkt mig en riktig framtid än. Klart jg kan fantisera och drömma men just nu tar jag nog det lite som de kommer. Käns så jobbigt också om man vill resa utomlands, å han vill göra lumpen osv. Käns som man kommer glida ifrån varandra då, att man ändras å behöver ut i världen å hitta sig själv. Måste man glida isär å måste det bli så? Jag trivs med honom det gör jag, men tror jag kan ha problem i mig själv, därför jag har svårt att bli nöjd. Vi bor inte ihop, hur ska jag ge honom små saker då ? Käns som att jag gör det men käns inte som han kommer bli kärare för de, mer van å lat å inte inse vad han har. De är i sånna här tillfällen ja vill få bekreftelse av andra å att han märker de å fattar vad han kan gå miste om. En taktik som fungerar i korta förhållanden, men kanske inte i långa..
  • Äldre 27 Nov 16:19
    #4
    Boringbrick skrev 2012-11-27 16:12:24 följande:
    Du kan ju försöka hitta på små roliga/romantiska saker tillsammans med honom, skriv små brev, överraska honom. Ta några dagar ifrån varandra för att hinna sakna varandra och hitta sedan på någon aktivitet tillsammans. Kan hålla med din pojkvän om att trygghet är ju skönt att ha i ett förhållande, men kan ju hålla med dig om att det absolut är trevligt att också ha lite glöd och förälskad känsla också. Man kan absolut inte tvinga fram känslor hos någon annan, men gör så som jag skrev och ha lite tålamod så dyker det säkert upp förr eller senare, dessutom går ju den där intensiva förälskade känslan upp och ner för de flesta antar jag. :) Visa honom din kärlek, så ordnar sig nog allt snart. :)
    Tack för svaret å tipsen! Jag har också tänkt den tanken, men är så svårt att tygla mig. Antingen skriver jag gulliga sms å blir sjukt besviken när inte han är på samma spår, sen slutar det med att jag blir orolig å smsar vad jag känner å då blir allt bara jobbigt, Ja borde sluta bry mig å bara försöka vara glad å inte så orolig hela tiden. Är en nervös person
  • Äldre 27 Nov 16:38
    #7
    CoG skrev 2012-11-27 16:27:29 följande:
    Nu står jag mitt i matlagningen i köket och har hungriga barn som väntar, därför har jag inte läst igenom vad de andra skrivit.

    Man kan inte hänga upp ett förhållande på att man ska vara ynkär med det där specialla pirret i magen och känslan av att man inte kan andas om man inte är intill varandra.
    Då blir det många korta förhållanden genom livet.

    Varför inte tycka att det är toppen att han älskar dig, att han känner trygghet i erat förhållande trots det som varit?
    Det låter väldigt tråkigt att det ska blir diskussioner kring det här ämnet, för det kan ju göra att han lessnar tillslut.
    Hur kan du sakna kärlek då du har någon som älskar dig?
    Du skriver att du behöver honom, men du har honom ju?

    Vad är det du egentligen menar att du behöver?
    Någon som bara ser DIG och inte kan vara ifrån dig en minut?
    Någon som messar massa gulligt tre gånger i minuten bara för att ni inte är i samma rum?
    Ska du jaga efter sånt istället för ett riktigt förhållande, då är du nog inte mogen för den kärlek som han vill dela med dig.

    Jag och min sambo har varit tillsammans o 3½ år snart och jag är lite av den typen som kan känna mig pirrigt kär lite då och då i samma man.
    Det blir inte sämre med åren om man bara påminner sig om varför man föll för vandra och hela tiden är uppmärksam på de små kärleksfulla sakerna man gör för varandra.
    Trygghet och äkta kärlek är inte sämre än att vara nykär.
    Jag vet, jag vet inte vad jag menar jag behöver honom. Jag vet inte vad jag behöver på riktigt. Jag tror jag behöver vara mer säker i mig själv. Bättre själv känsla. Jag vill inte bara att jag ska sitta hemma å tänka på vad jag har, på vad man kan förlora, hur kär jag är. Jag vill ju att han ska kunna känna samma sak för mig
  • Äldre 27 Nov 18:42
    #11
    passionsblomman skrev 2012-11-27 17:05:32 följande:
    Sök hos dig själv istället för hos honom.
    det är du som är rastlös och söker bekräftelse. Det är du som har ett öga på "andra2 både för bekräftelse och som verktyg att styra med.
    det är du som inte vaknade upp förrän du riskerade att mista honom.

    Du säger att du vill att han ska känna samma sak som du gör.
    vaddå?
    En orolig rastlös osäkerhet som är helt känslostyrd?
    Det är väl jättebra om han bottnar i mer bestående känslor än just de där som bara är förälskelsesubstanser som man kan knarka ner sig med ett tag. DE känslorna är sådana där uppslikande som gör att rådjuren skriker av brunst, tjädrar och orrar slåss och kaniner pippar som just kaniner. Egentligen inte så himla smickrande.
    Betydligt mer värdefullt är den kärlek som stannar efter att man upptäckt varandras ovanor och olater och som ändå väljer förhållandet. Den kärlek som tänker på den andres bästa och ens gemensamma liv, mer än på hur djupt man kan drunkna i den andres ögon eller när man nästa gång får slita av sig alal kläderna.

    Jag tycker du verkar mer intresserad av att han (eller någon) ska vara handlöst förälskad i dig, än vad du är intresserad av kärlek, tvåsamhet och ett förhållande.

    Frågan är om du egentligen vet vad DU känner för honom, mer än själva förälskelsen. vem är han för dig? Och viktigare: vem är du för dig själv? Kanske ska du lägga mer energi på vem du själv är och vad du vill med livet, än på något annat.
    Du är ung-var noga med att inte definiera dig själv och ditt värde genom vad någona nanan känner elelr inte känner. Låt inte jakten på känslokickar vara ett mål i sig, utan ta reda på vem du är och vad du vill-oavsett vem du har vid din sida.

    Alldeles för många tjejer har genom tiderna "glömt" att ta ansvar för sin egen framtid, utan varit helt nöjda med att de lyckats plocka den eller den killen. DÅ förlorar man lätt sig själv. eller missar åtminstone mycket. 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hahaha kunde inte låta bli å garva sönder när du började ditt andra stycke hahahah. Lät så himmla komiskt. Any way. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga, skönt att man är ung, hade vart jobbigare om jag var 40 å kände såhär. Ja behöver inte oroa mig, bara leva på å ha det skoj :)
Svar på tråden Hur håller man igång glöden? Hur ska jag få honom kär igen?