• Lina2126

    Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!

    Man blir "hemmablind" efter ett tag med inbjudan, vad tycker ni om inbjudan (som med flit är lite mindre formell)? Mer info som behövs som jag glömt?


    --------------------------------------------------------------


    Efter lång väntan och längtan samt två underbara barn som kommit till, är det äntligen dags för giftermål!
    med skratt, sång och glädje hoppas vi att ni vill dela denna dag med oss!


    BRUDGUM & BRUD

    Vigseln äger rum i XX Kyrka den 17 augusti kl. 14.30. Sedan fortsätter kvällen med middag och fest på XX Herrgård.
    För info om vägbeskrivning, boendealternativ och andra saker som kan vara bra att veta hänvisar vi till BLOGGADRESS, lösenord XX.
    Klädsel: Kavaj

    OSA Senast 4 april till XX tel: mail:
    Toastmadames: YY och YY, kontaktuppgifter
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Sen på blogggen kommer info att finnas om boendealternativ, barn på bröllopet eller, mat o dryck (vad vi bjuder på/om baren tar kort/kontanter), boendealternativ, ev önskemål på present och förklaring av klädkod.
    Inbjudan kommer att se ut såhär:
  • Svar på tråden Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!
  • Lina2126

    Ska man inleda med "Välkommen på bröllop" eller bara börja som vi gör nu?

  • Sofiiiz

    Tänk på att skicka info i pappersform om ni bjuder några gäster som inte har tillgång till internet/bloggar. Vi skrev ut den infon som behövdes till de äldre som vi visste inte skulle gå in på nån hemsida.
    Sen även fast vi har hemsida med info så är de inte alla som läser den dock.

  • Lina2126
    Sofiiiz skrev 2012-11-14 10:00:51 följande:
    Tänk på att skicka info i pappersform om ni bjuder några gäster som inte har tillgång till internet/bloggar. Vi skrev ut den infon som behövdes till de äldre som vi visste inte skulle gå in på nån hemsida.
    Sen även fast vi har hemsida med info så är de inte alla som läser den dock.

    Ja, vi tänkte att vi kunde lägga ner lite extra info om det är någon äldre vi inte tror kollar bloggar, men det blir ganska mycket ungt folk och det är ju upp till de om de VILL gå in och kika =). Men till de äldre skall vi nog lägga ner en extralapp, tack för tipset =)


     


     

  • Lina2126
    weddinghelena skrev 2012-11-14 10:09:31 följande:
    Underbar bild på inbjudan, vart har du hittat den? eller har du gjort den själv?
    Från Etsy! =)
  • snowstars

    Är inte OSA lite väl tidigt? I april vet då jag inte vad jag gör i augusti. Men det kanske är annorlunda i er bekantskapskrets :)


     


    Annars ser det bra ut i mina ögon :)

  • darkHorse

    Hur gör ni med specialmat? Nuförtiden är det nästan alltid någon som är vegeterian eller allergisk. Jag skulle ta med att man anmäler detta vid OSA, om det är så att ni kommer bjuda på specialmat.
    Det har ofta hänt mig att folk har glömt anmäla eller tyckt att jag redan vet vad de är allergiska mot. Det gör jag ju iofs men när det är många gäster är det bra att ha en lista.

    Om det är ni själva som tar emot OSA kan ni ju reagera lite fint om någon misstolkar inbjudan och bjuder med sin nya respektive trots att inbjudan inte avsåg dem eller liknande.

  • darkHorse
    GustavB skrev 2012-11-14 13:30:19 följande:
    Kommer ha ett alternativ på RSVPn där dom får välja vego eller riktigt mat (läs kött Flört
    Förlåt, men nu blev jag förvirrad :s Är du TS m2b?
    Sker svar via post eller telefon? Det finns inga nötallergiker eller laktosintoleranta då?
Svar på tråden Vad tycks om inbjudan? Åsikter välkomnas!