• Äldre 11 Nov 19:45
    3677 visningar
    5 svar
    5
    3677

    Hotell Torpa pensionat

    Någon som vet något om Hotell Torpa pensionat, utanför Södertälje, som festlokal för bröllop? Jag har varit där en gång. Bodde i ett mysigt rum och maten var mycket god men jag vet inte hur det skulle vara för bröllop...

  • Svar på tråden Hotell Torpa pensionat
  • PiaB
    Äldre 11 Nov 20:44
    #1

    Vi funderade länge på att både vigas där vid vattnet och att ha middagen och sova där. Jag har haft jättebra kontakt med någon där via mail som har varit oerhört trevlig och hjälpsam med idéer. Nu har vi valt att vara på Lida istället men jag tror att det skulle bli jättebra på Torpa. Vi funderar fortfarande på att bo där på bröllopsnatten.


     


    Tyvärr kan jag ju inte svara på hur det är att ha ett bröllop där, men det verkar bra. Vi var välkomna dit också för att titta på de olika lokalerna m.m. Min kontakt där berättade bl.a. att man kan ha middagen på flera ställen. Att man te.x. har brudskål och tilltugg på altanen, middagen i en sal för det och dans/fest en trappa ned om man vill det.


     


    Anledningen till att vi valde bort det tillslut är att vi ändrade oss från borgerlig till kyrklig vigsel. Där hade vi tänkt gifta oss med en vigselförrättare på plats. Nu vill vi gifta oss i kyrkan och det finns en mysig liten kyrka i Lida i anlsutning till middagsstället


  • Äldre 11 Nov 22:20
    #2

    Jag ska nog kontakta dem för att se prisnivå. Fick ni någont pris? Vi kommer att vara 45-50 personer, som det ser ut nu. Glad Jag vet inte heller hur populärt det är och hur lång tid i förväg man bör boka. Lida är fint!

  • PiaB
    Äldre 12 Nov 07:56
    #3

    Jag kommer inte ihåg exakt. Men alla ställen vi haft kontakt med har legat på runt 1000kr/pers beroende på vad man väljer för mat och dryck. Varierar några hundra både uppåt och nedåt. Men det var inte det dyraste stället iallafall. Kontakta dem och fråga.


    Enligt den jag haft kontakt med har de väldigt stor vana av bröllopsmiddagar och andra stora fester så det låter ju bra


  • PiaB
    Äldre 12 Nov 07:57
    #4

    För trerätters kanske jag ska tillägga också {#emotions_dlg.tongue-out}


  • Äldre 22 Jul 22:23
    #5

    Måste bara rekommendera Torpa Pensionat strax utanför Södertälje vid vattnet för bröllopsfest! Nya ägare från 1/6-14 som är så engagerade och trevliga. Bra mat och service i denna underbara miljö. Vi hade vår fest där för snart två veckor sedan. Allt var jättebra! Vi hade 3-rätters middag där maten kostade 450:- per kuvert sen tillkom vin. Mycket bra priser och som sagt miljön är jättefin. Vi hade köpt egen bröllopstårta som vi tog med så det tillkom en serveringsavgift för den. Kolla gärna länken: www.torpapensionat.se

Svar på tråden Hotell Torpa pensionat