• Kroatien2013

    Inbjudningsboxar

    Funderar på att göra inbjudningsboxar till vårt bröllop. Vi ska bara ha ett tjugotal gäster och jag kan därför lägga ner mkt tid o energi på att pyssla med inbjudningarna. Ngn som vet ngn bra inspirationssida på inbjudningar i askar/boxar och vad man kan lägga i? dels funderar jag på att bara köra klassiskt med ask, silkespapper, inbjudan o lite konfetti, men hade velat ha ngt roligare, och dels funderar jag på att ha en ask som liksom öppnas uppåt o bygga upp ngt som liksom reser sig när man öppnar...

    Några ideer? Vi ska (ev strand)bröllop utomlands.

  • Svar på tråden Inbjudningsboxar
  • Chicita

    Jag har bara googlat fram lite idéer (bilder), jag vet inte hur dom är tillverkade.
    Men bara så att du får lite inspiration



    Den här hittade jag i och för sig lite mer bilder på, så ni kanske kan lista ut hur den är ihopsatt
    www.ilianadesigns.com.au/wedding-invitations/exploding-box/london-stripes-exploding-box-wedding-invitation
     



    www.creativepopupcards.com/blog/wedding-invitation-pop-up-card-linked-rings-tutorial.php

     

  • Chicita

    Om man gör en sån där "tårta" så kanske man kan bygga den som en "byrå" med informationslappar i lådorna om olika saker som kan vara bra att veta (hotell, och annat) och så kanske ni kan lägga lite stenar (såna där släta man finner på stranden) och lite sandfärgat men grövre "dekorationsgrus" i en av lådorna också som en liten hint...

  • Kroatien2013

    Åh vad många fina boxar! Just nu funderar jag mest på att göra små "exploderande" boxar med bröllopstårta i papper inuti... Vet bara inte hur bra resultatet kommer bli:/ Gillade den med flipflop jättemkt annars...dock är det stenstränder där vi gifter oss och lite tungt att skicka ut stenar kanske...;)

  • Fjärilen

    Här finns lire fler pop up förslag:
    Kan ju anppassa denna till er strands siluetter.



    Eller så kan ni ju ha era siluetter. Med strand konturerna


    Eller göra en bok



     
  • daniiel

    Bara några frågor om såna där inbjudningsboxar (jättekul idé), men hur gör man när dom ska postas? Jag tänker så dom inte blir mosade. Skickar man det som brev eller paket? Och hur blir det när dom ska levereras? Vi bor ju tex i lägenhet, och en såndär box skulle ju aldrig gå genom brevinkastet i dörren. Blir gäster som inte har en riktig brevlåda, där en så ryms, tvugna att hämta ut inbjudningarna på posten då?


Svar på tråden Inbjudningsboxar