• mutuldus

    hjälp! ngn mer brud med stora fötter?

    Hej alla! Är jag den enda tjejen med stora fötter som vill gifta mig? Jag har storlek 43 på skor(42,5 med strumpbyxor) och det finns inte en enda vit, fin sko i den storleken! Till saken hör också att jag är extremt lång så jag tänker inte ha högklackat. Dansskor brukar gå upp någon storlek till i damstorlekarna men kravet på att inte ha högklackat tar bort även de få skorna som finns där. Hittat en skoaffär som säljer dansskor och som är beredda att ta hem vita, fina ballerina åt mig om jag önskar. Problemet då är att jag inte har ångerrätt då hon påstår att en sådan "udda sko" inte skulle gå att sälja om det visar sig att jag inte vill ha den. Den kostar då dessutom 1250 kr! Jag vill ju helst pröva innan jag köper.. Så! Är jag den enda bruden med stora fötter? Om jag inte är det, hur gjorde ni andra?

  • Svar på tråden hjälp! ngn mer brud med stora fötter?
  • FrökenMäkelä

    Nu har jag inte så stora fötter. Men jag har beställt mina från Melodyshoes.com och där måttbeställer man efter ens egen fot. Dessutom kan man färga dem om man så önskar.


    Betalar 59dollar inkl. frakt och de kommer från Kina. Mina borde komma nästa vecka och då har det tagit ca. 4veckor från att jag beställde vilket är överkommligt då de tillverkar exakt efter mina mått.


    Jag bad om priset innan jag beställde så det inte skulle bli någon överraskning.

  • FrökenMäkelä
    FrökenMäkelä skrev 2012-11-03 11:15:02 följande:

    Nu har jag inte så stora fötter. Men jag har beställt mina från Melodyshoes.com och där måttbeställer man efter ens egen fot. Dessutom kan man färga dem om man så önskar.


    Betalar 59dollar inkl. frakt och de kommer från Kina. Mina borde komma nästa vecka och då har det tagit ca. 4veckor från att jag beställde vilket är överkommligt då de tillverkar exakt efter mina mått.


    Jag bad om priset innan jag beställde så det inte skulle bli någon överraskning.


    Ibland tänker man inte färdig innan man postar ett inlägg.


    Du kan även välja vilken klackhöjd man vill ha. Så man kan välja utan klack också =)


    Jag har strl 40-41 oftast 41 i skor.

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Jag tittade på Brandos och där fanns det i storlek 43 kolla där jättebra då man kan söka efter storlek!

  • Krystal

    Jag har alltid haft det svårt att hitta skor.. Har inte stora fötter så, men jag har "Kaja Anka-fötter" inte så långa, men breda och krota knubbiga tår (tillskillnad mot många andra jag sett så är inte min tå bredvid stortån längre än stortån,, snarare en halv cm kortare, och ingen av dom andra tårna är längre än den ), så jag har in storlek mellan 37-41, beroende på hurdan skon är. Om man kan justera dom över foten. Så på ett par sommarsandaler har jag 37 medan på mina vinterskor har jag 40. På min skor jagb tänkt att ha på bröllopet har jag stl 40, ett par Menbur skor jag hittade på Tradera..

  • mutuldus

    Tottoplex, Brandos har jag nu kollat igenom för andra gången och det lilla som finns är det höga klackar på. Hittade en ballerina dock, som kostade 6000.. Så, nej.

    FrökenMäkelä, har svårt att förstå mig på sidan(är helkass i engelska, kanske därför) men försöker.. Gillar dock inte att alla skor är så spetsiga så vi får se..

    Gärna fler tips!

  • FrökenMäkelä
    mutuldus skrev 2012-11-03 14:23:39 följande:
    FrökenMäkelä, har du ångerrätt?
    Kan inte tänka mig det men för 400sek så blir man ju inte direkt fattig om man inte blir nöjd.
  • FrökenMäkelä
    mutuldus skrev 2012-11-03 14:05:22 följande:
    FrökenMäkelä, har svårt att förstå mig på sidan(är helkass i engelska, kanske därför) men försöker.. Gillar dock inte att alla skor är så spetsiga så vi får se..

     


    Tyvärr är stor del av skorna spetsiga men finns en del med rund tå eller öppen tå. Jag har beställt med öppen tå. Håller med sidan är lite krånlig att förstå men om du väljer products. I category så får du fram en rull lista så där har du olika valmöjligheter, titta gärna igenom alla. Sen måste man ta GO för att den ska uppdatera med den katergorin man valt. Vissa har mer än en sida och det syns lite otydligt längst ner till vänster.


    Beställning gör man via e-mail och betalning via Paypal.

  • rock brud

    Är UK 9 för små för dig? Dom här var ju rätt söta ( och billiga:D)

    www.asos.com/ASOS/ASOS-LULU-Ballet-Flats/Prod/pgeproduct.aspx&cid=13395&Rf900=1564&Rf-300=2314&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Nudelace

    Zalando har ju upp till 42

    www.zalando.se/hirica-zoe-klassiska-ballerinaskor-vitt-h1311a004-002.html

    www.zalando.se/pier-one-klassiska-ballerinaskor-vitt-pi911a03r-002.html

    Själv beställde jag härifrån till mina små smära båtar:
    www.etsy.com/shop/Parisxox

    Är helnöjd:D

  • mutuldus

    Är väl 8,5 eller 9 som jag har tror jag.. tyvärr föll den mig inte i smaken men tack iaf =) 42 får jag ner foten i men kan inte gå många meter.. måste upp i 42,5. =( Grattis till er med mindre fötter =)

Svar på tråden hjälp! ngn mer brud med stora fötter?