• MoN

    Äntligen :-)

    Äntligen så har jag fått ett svart från min älskling Skrattande
    Jag frågade om vi skulle slå till den 26/2 nästa år men fick aldrig något svar och nu efter några veckor så kommer han med ett svar....nej till datumet men ja till bröllop!
    varför han sa nej till just det datumet är att vi nyss har fått reda på att min syster är gravid och det är beräknat till den 28/2 (min syster har hållit datumet hemligt för oss alla).

    nu står det mella datumen 13 juli eller 14 december ....jag vill ha ett vinterbröllop och han vill ha ett sommarbröllop!  

    eller så kanske vi får mötas på halva vägen och ha ett höst bröllop Flört 
    men jag är så lycklig av att han sa jaSolig 

  • Svar på tråden Äntligen :-)
  • CoG

    Grattis Grattis
    Det känns väl bra att det blir bröllop ändå?

    Kanske gör det inget om det blir på sommaren som han vill då?

  • MoN
    Alyllyra skrev 2012-10-31 09:20:32 följande:
    Hurra! Grattis! Och grattis till systern också
    tackar Glad
    CoG skrev 2012-10-31 10:44:53 följande:

    Grattis Grattis
    Det känns väl bra att det blir bröllop ändå?

    Kanske gör det inget om det blir på sommaren som han vill då?


    tackar Glad

    det känns jätte bra att det blir bröllop och nej det skulle absolut inte göra något om det skulle bli ett sommarbröllop!
    Men han vill att vi ska diskutera fram ett beslut som båda blir nöjda med Glad
  • CoG

    Ja, men då är ju han också med på en kompromiss :)


    MoN skrev 2012-10-31 10:49:27 följande:
    tackar Glad
    CoG skrev 2012-10-31 10:44:53 följande:

    Grattis Grattis
    Det känns väl bra att det blir bröllop ändå?

    Kanske gör det inget om det blir på sommaren som han vill då?


    tackar Glad

    det känns jätte bra att det blir bröllop och nej det skulle absolut inte göra något om det skulle bli ett sommarbröllop!
    Men han vill att vi ska diskutera fram ett beslut som båda blir nöjda med Glad
  • msE

    grattis!!

    Ni får väl sätta er ner o göra plus o minus listor på båda datumen.. juli har ju många semester... precis innan jul e de oftast mkt o göra.. utomhusvigsel är kanske mer lämpat sommartid.. snöbollskrig e ju skoj på fotona.. etc osv.. 

    Lycka till med planeringen Solig

  • MoN
    msE skrev 2012-10-31 13:51:10 följande:
    grattis!!

    Ni får väl sätta er ner o göra plus o minus listor på båda datumen.. juli har ju många semester... precis innan jul e de oftast mkt o göra.. utomhusvigsel är kanske mer lämpat sommartid.. snöbollskrig e ju skoj på fotona.. etc osv.. 

    Lycka till med planeringen Solig
    tackar Glad

    igår satt vi och gjorde en plus och minus lista på alla våra fina årstider!
    sambon gillade dig ide om snöbollskrig på fotona och han tyckte att gfta sig på nyårsafton skulle vara mysigt men han tycker även det skulle vara mysigt att gifta sig ute i skärgården vid vattnet på sommaren...det blev en årstid som åkte bort rätt snabbt och det blev våren då vi har släktingar som är pollen allergiker.
    men vi diskuterar vidare Skrattande  
  • MoN

    nu har vi äntligen satt ett datum och med tanke på att min tärna är höggravid nu och ska ha bebis i februari så har vi bestämt oss för att vårat bröllop ska bli den 15/9 -2013 på våran 2 års förlovnings dag så det blir ett höstbröllop Solig (för september är väl en höst månad?)
    som min syster sa när hon fick reda på datumet var " då har jag gått om tid att förlora mina gravid kg"  + så krockar det inte med deras dop Solig känns jätte skönt att ha ett datum satt och att vi inte behöver stressa med allt.

  • stormhelen

    Det blir säker jätte bra med ett höstbröllop (ska ju själv ha ett fast 14/9 - 2012). 


    Det ligger lite i vad som fotografen som vi ska anlita sa (när vi var på ett möte med henne) att fördelen med hösten är ju att man slipper värmen (som för visso är super härlig) som kan göra att man blir svettig och klibbig. Kanske inte så önskvärt. Det är iaf något inte jag har tänkt på. Jag har alltid velat ha ett sommarbröllop, men september har kommit att bli en väldig speciell månad för oss, att valet blev självklart.


    Det blir inte alltid som man har tänkt sig från början, men det blir ändå bra till sist. Glad

  • Chicita

    Vi gifte oss den 3/9 och det är en sådan där vacker sensommar.
    Inte för varmt (gästerna och vi behövde inte svettas ihjäl) men fortfarande varmt nog att man inte behöver massa bylsiga ytterkläder.

    De flesta har rest klart för sommaren och tillbringar kanske inte varje vaket och ledigt ögonblick i sommarstugan längre osv...
    Det enda som var för oss, var att det krockade med älgjakten, så vissa kom inte av den anledningen Flört 

    Men ja, det är en jättebra månad tycker jag.
    Grattis och lycka till med planerandet nu
    Solig 

  • stormhelen

    Haha, ja älgjakts kommentarer har vi också fått, då vår toastmaster kommer att missa den då den tycks ligga just den veckan. Men men, man kan ju inte tillgodose allas "scheman."


    Älgjakten är ju återkommande varje år. =P


     


     


    Men som sagt jätte kul att ni har kommit fram till ett datum iaf. Då kan ni ju börja planera "på riktigt." Flört

  • MoN

    haha den ursäkten med äljakten har vi också fått...ibland är det svårt med jägare i släkten Flört 

    känns jätte skönt att äntligen spikat ett datum och kunna sätta igång med planeringen på allvar Glad 

  • Chicita

    Ja även vår toasmaster missade älgjakten. Men han visste om det nästan 1,5 år i förväg så han hade ju tid på sig att upptäcka det eller säga ifrån om han hellre hade jagat Flört
    Tror dock att det löste sig för honom då han har ett eget skifte med skog. Så dom flyttade nog jaktstarten några dagar bara...
    Tror det var 3 eller max 5 som inte kom annars pga älgjakt...
    Men det är sånt man får ta som sagt Flört 

Svar på tråden Äntligen :-)