• Alylly­ra
    Äldre 27 Oct 23:30
    25574 visningar
    20 svar
    20
    25574

    Milagro och Zelini

    Hej allesammans!

    Idag var jag på mina första klänningsprovningar, fick med mig en kompis och kollade på två ställen i Stockholm där det inte var tidsbokning.

    Först var vi på Milagro de Nahrin på Karlavägen. Bra, trevlig servicemoch ett stort utbud av Pronovias, LaSposa och White One. De hade säkert fler märken också. Hittade Allure, vilket jag inte trodde såldes i Sverige. Hon i butiken sa att de var ensamma om Allure och att de kunde ta in alla modeller om man ville. Så nu vet jag det
    De var hur trevliga som helst fram till en lite bitchig kommentar precis innan vi skulle gå... Men jag fick i alla fall hjälp att ta reda på vilka modeller jag passar/inte passar i, så det var bra!

    Sen var vi på Zelini på Kungsholmen. Inte lika stort utbud, men fler klänningar med snörning i ryggen och i andra vita nyanser än ivory. De har sitt eget märke. Trevlig personal, men det verkar inte vara så mycket "fart" i butiken. De såg rätt uttråkade ut innan vi kom och vi var ensamma i butiken hela tiden...

    Hur som helst tänkte jag att jag skulle dela med mig lite. Om någon annan har bra/dåliga erfarenheter av nån av dessa (eller nån annan butik!) får ni jättegärna dela med er.

  • Svar på tråden Milagro och Zelini
  • EEE
    Äldre 28 Oct 09:39
    #1

    Jag köpte min klänning på Milagro. Den är av märket Blue by Enzoani. Innan var jag i alla butikerna på Hornsgatan. Måste säga att servicen på Milagro var helt outstanding i jämförelse (trots att det bara var en tjej som jobbade och kö!). Kan verkligen rekomendera den butiken!

    De andra butikerna jag var i kändes det mest som att de var konstant orolig att man skulle ha sönder/fläcka ner något.I ett par av butikerna var personalen jättestressad trots färre kunder än personal.

  • Gissi
    Äldre 28 Oct 10:17
    #2

    Jag har bara bra saker att säga om Milagro!

    Var där under sommaren och dom var verkligen jätte trevliga. Jag har ingen kolla på hur många klänningar jag provade. Vi fick fota varenda klänning jag hade på mig. Jag ska tillbaks till den butiken nu snart igen, fast i den nya lokalen. Eftersom hon var så trevlig så känns det som jag vill köpa min klänning (om jag hittar den) i den butiken.

    Många + till dom och speciellt till trevliga Malin som hjälpte mig massor!! 

  • mirre0­1
    Äldre 28 Oct 14:45
    #3

    jag har köpt min klänning samt tärnornas från zellini kan inte vara mer nöjd ön vad jag är

  • madd4y­ou
    Äldre 30 Oct 09:52
    #4

    Milagro är utan tvekan den bästa bröllops-butiken i Stockholm!! Servicen är helt fantastisk och Malin är även min favorit. Hon har hur mycket tålamod som helst, så mycket som jag har sprungit fram och tillbaka för att prova eftersom jag inte kan bestämma mig för vilken klänning jag vill ha, förväntade mig att bli portad :-P Men dom är lika trevliga varje gång jag känner mig alltid välkommen!


    Ett jätte stort plus för att man får fota hur mycket som helst! Det får man inte göra i andra butiker vilket jag tycker är helt sjukt! Klänningarna finns ju alltid att hitta på nätet, så jag förstår inte varför man inte får fota! Var i Barcelona och provade klänningar, endast dom märkena som Milagro kan ta in, eftersom jag verkligen VILL köpa min klänning där!


    Lycka till Allihopa!


    Milagro har förresten flyttat till en ny lokal på Karlavägen! Jätte fint och fräscht!!!

  • Lmvu
    Äldre 30 Oct 10:04
    #5

    Får man fråga på prisklassen på dessa affärer?

    Jag ska börja letandet snart och vill väl ligga runt 8 000 max önskar jag..men sen får det blir som det blir, om man hittar dyrare då får man cutta ner på andra kostander!

    Hitills planerar jag att besöka Lilly och butikerna på Hornsgatan, men har hört si och så om båda.

  • mirre0­1
    Äldre 30 Oct 10:19
    #6

    zellini har verkligen vackra klänningar till billiga priser, köpte min för 4000 kr och den är vekrligen min dröm,  dålig bild då jag har bh kvar under samt så har jag ingen underkjol på bilen men 3990 kr fick jag betala för denna skönhet (betalade 399 för tärnklänningarna ) 


  • septem­ber13
    Äldre 30 Oct 10:31
    #7
    madd4you skrev 2012-10-30 09:52:15 följande:

    "Ett jätte stort plus för att man får fota hur mycket som helst! Det får man inte göra i andra butiker vilket jag tycker är helt sjukt! Klänningarna finns ju alltid att hitta på nätet, så jag förstår inte varför man inte får fota!"


    Har en vän som driver en bröllopsbutik och orsaken i hennes butik till varför dom vill undvika fotografering handlar om att det oftast tar väldigt lång tid för provningen då.
    Har du mycket provningar inbokade samma dag så är schemat ganska tidpressat.

    Hoppas det gav lite svar på din fundering iallafallGlad
  • Äldre 30 Oct 11:22
    #8

    Min klänning är från Zelini och jag är uuuuurnöjd med service, mailkontakt och framför allt KLÄNNINGEN!
    Jag gillade att de inte bara hade ivory och lite vitt. Jag hissar Zelini :) 

  • Äldre 30 Oct 11:23
    #9

    Min klänning är från Zelini och jag är uuuuurnöjd med service, mailkontakt och framför allt KLÄNNINGEN!
    Jag gillade att de inte bara hade ivory och lite vitt. Jag hissar Zelini :) 

  • Alylly­ra
    Äldre 30 Oct 11:48
    #10

    Prisklasserna är... hmm...

    Zelini är definitivt billigare. Runt 5000-7000 kr låg de flesta av klänningarna som jag provade på. Uppenbarligen går det att få billigare om man kikar på mirre01's undersköna klänning

    Milagro var lite lyxigare, provade klänningar i 10 000-15 000 kr klassen där. De har säkert billigare också, och förmodligen dyrare om man nu ska vara sån...  Dock har de 10% på 2012 års modeller om man beställer innan sista november, alltid något (ska inte svära på att detta gäller alla modeller, det gällde den klänning som jag kikade på i alla fall). 

  • Alylly­ra
    Äldre 30 Oct 11:50
    #11

    Kul att fler delar med sig av sina åsikter föresten! Keep it up! Nån som kan rekommendera någon specifik butik på Hornsgatan? Eller nån man ska akta sig för? (kanske skulle gjort en tråd där man kunde vara anonym...?)

  • Gabi
    Äldre 30 Oct 21:09
    #12
    madd4you skrev 2012-10-30 09:52:15 följande:

     


    Ett jätte stort plus för att man får fota hur mycket som helst! Det får man inte göra i andra butiker vilket jag tycker är helt sjukt! Klänningarna finns ju alltid att hitta på nätet, så jag förstår inte varför man inte får fota! 


    Jag förstår däremot inte varför man ska få fota? Man får inte fota på många ställen i Sverige. Typ siba osv. Jag fick inte ens fota skor när jag var i London! Det förstår jag helt och hållet! Jag äger inte de klänningar för att börja med. Sen ska det  inte Kina kopieras ! Bilderna som finns på nätet brukar inte vara så detaljerade, titta på Garamaj. Tycker det är väldigt oseriöst när butiken tilllåter fotografering...
     
  • madd4y­ou
    Äldre 31 Oct 08:28
    #13

    Besökte Garamaj igår och jag förstår att man inte får fota där för att dom har sin egen design. Men Pronovias, white on, la sposa osv finns att hitta överallt på nätet. För mig handlar det om att jag vill kunna se klänningarna jag provat för att komma ihåg hur den sitter. Och väljer man att göra en kina-kopia, så blir det verkligen inte samma sak. Det är en stor skillnad i kvaliten och passform. Kan tillägga att Garamaj har sjukt fina fina klänningar! Blev alldeles förälskad i en utav den nya kollektionen...

  • madd4y­ou
    Äldre 31 Oct 08:33
    #14
    Alyllyra skrev 2012-10-30 11:50:05 följande:
    Kul att fler delar med sig av sina åsikter föresten! Keep it up! Nån som kan rekommendera någon specifik butik på Hornsgatan? Eller nån man ska akta sig för? (kanske skulle gjort en tråd där man kunde vara anonym...?)

    Söders högtidskläder på hornsgatan har faktiskt jätte fina klänningar! Dom har märket Mark Lesley som gör väldigt vackra klänningar och som sitter bra!


    Lycka till!

  • Alylly­ra
    Äldre 31 Oct 09:25
    #15
    madd4you skrev 2012-10-31 08:28:04 följande:

    För mig handlar det om att jag vill kunna se klänningarna jag provat för att komma ihåg hur den sitter. 


    Håller helt klart med! Varje gång jag ser bilden på mig i den superfina White One-klänningen jag provade så blir jag lite mer övertygad om att det är rätt klänning. Och därmed ökar chansen att jag kommer köpa den. Emellan gångerna så kan jag täbka "satt den verkligen så bra?" eller "den andra klänningen var kanske bättre?" men sen ser jag bilderna och blir övertygad igen
  • Bmw
    Äldre 31 Oct 17:17
    #16

    Jag köpte min klänning hos Milagro och jag är supernöjd. Både med klänningen och bemötandet. Dom var jättetrevliga och framåt. Och det var som natt och dag och man jämför med den korta stunden som vi var in på drottninggatan brud och fest. Jag förstår inte hur dom kan få sälja någonting, iaf med det mötande som jag fick. Först och främst så var det inga trevliga hej, utan dom verkade knappt vilja hjälpa en. Då jag ville kika på en maggie sottero som jag sett på nätet och gillade så frågade jag efter den, ja dom kikade i katalogen och sen gick dom och pekade ut den bland klänningarna, sen gick dom bara iväg och satte sig där bak där dom satt när jag kom in. Dom frågade inte om jag ville prova den eller kika på något annat, ingenting! Bara gick iväg. Det kändes bara respeklöst och nedlåtande och jag fick verkligen dåliga vibbar där. Så jag gick bara därifrån.


    Nä tacka vet jag milagro för deras kanonfina bemötande och vilja att hjälpa sina kunder!

  • Anonym­1
    Äldre 22 Dec 22:49
    #17

    Milagro kan jag rekommendera! Fina klänningar och väldigt trevlig personal. Lite dyrare varianter men väldigt vackra. Jag är urnöjd!

  • Äldre 23 Dec 08:51
    #18

    Malin är fantastisk! Har varit där nästan 5 gånger nu och pendlat mellan två stycken klänningar. Och vilket tålamod sen! 

  • Äldre 10 Aug 18:48
    #19

    Vill höja ett varningens finger för Milagro. Köpte en klänning för 20 tusen, som blev nästan 30% dyrare efter söm-kostnader, trots att jag hade fått ett "fast pris" innan. I de sömnadskostnaderna ingick inget mer än axelband (som man kan tycka borde ingå eftersom de hörde till klänningen) och kortning och lite insömnad.

    Hade vart ok om de informerade innan, men de gjorde de inte. Sedan var de väldigt sneaky överlag med priser, ville ha 1000kr i extra sömnadskostnad, för att klippa av en slöja rakt av (tog 1 min), samt att de sa att den var dyrare än som stod på prislappen.

  • Äldre 10 Aug 18:50
    #20

    Trevliga men vill ändå Vhöja ett varningens finger för Milagro. Köpte en klänning för 20 tusen, som blev nästan 30% dyrare efter söm-kostnader, trots att jag hade fått ett "fast pris" innan. I de sömnadskostnaderna ingick inget mer än axelband (som man kan tycka borde ingå eftersom de hörde till klänningen) och kortning och lite insömnad.

    Hade vart ok om de informerade innan, men de gjorde de inte. Sedan var de väldigt sneaky överlag med priser, ville ha 1000kr i extra sömnadskostnad, för att klippa av en slöja rakt av (tog 1 min), samt att de sa att den var dyrare än som stod på prislappen.

Svar på tråden Milagro och Zelini