• Shajne

    En FÖR inbjudan till svär föräldrarna, Hjälp med formulering!

    Hej!
    Ny här och ny med allt som har med bröllop att göra.. (hjäääälp?) 
    Vi har bestämt oss för att 2014 är vårat år, närmare bestämt 9e juli.
    Vi har redan berättat för min sida och ska nu berätta för sambons föräldrar.

    Min sambo kom med ideen att vi skulle skriva ett brev till dem så idag har jag köpt ett kort där det står "Till er båda".
    Det är ett jätte fint kort, antagligen tänkt till brudparet tillsammans med bröllopsgåvan, som stod i bröllops sektionen. 

    Men eftersom det bara stod "till er båda" så tyckte jag det passade perfekt till svärisarna.

    Så nu till min fråga. Hur ska vi formulera våran "för" inbjudan till vårat bröllop?

    Det jag kommit på so far är bara den enkla "Välkomna på vårat bröllop 2014-07-09" Det känns för enkelt..
    Tips?? :) 

  • Svar på tråden En FÖR inbjudan till svär föräldrarna, Hjälp med formulering!
  • Chicita

    Mitt förslag, jag som gillar rim då Flört

    Älskade föräldrar och svärföräldrar rara
    Vi har ett datum som ni borde spara
    2014-07-09 är dagen att minnas
    Vi hoppas att ni vid vår sida då återfinnas
    Vi ska då till prästen/ kyrkan/ vigselförättraren vandra
    Hand i hand, tillsammans med varandra
    Detta är en dag vi önskar dela med er
    Så spara dagen, snälla. Vi ber...

    (välj själv vad som passar bäst (kyrka / VF / Präst)

     

  • Sofia82

    Jag är också rätt ny här, men det verkar vanligt med "save the dates" eller "hålla datumet/spara datumet". Då sänder man ut ett info-kort till dem man tänkt bjuda och informerat om att den dagen smäller det och att inbjudan kommer längre fram. De verkar vara rätt kortfattade de flesta, men en del skriver mer info även där.


    Välkomna på vårt bröllop2014-07-09 Sen kanske ni vill ange vigselplats och lokal om det är bestämt eller så vill ni hålla lite på det? Det beror ju lite på hur syftet är ?


    Formell inbjudan kommer lite längre fram kan ni ju alltid skriva. Allt beror ju på vad ni vill ge för ton. Personligen tycker jag ni kan vara rätt så informella eftersom det är hans föräldrar, å andra sidan kanske ni ville hålla det formellt eftersom ni skickar kort?


    Fundera igenom om tanken är att "bara" tala om för dem att ni kommer gifta er framöver eller om ni vill ge dem lite mer info.

  • Shajne

    Tack för era förslag.
    Förtydligande är att vi ska ge brevet personligen och vi ska båda vara med vid överlämnandet.


    Chicita skrev 2012-10-20 21:36:28 följande:
    Mitt förslag, jag som gillar rim då Flört

    Älskade föräldrar och svärföräldrar rara
    Vi har ett datum som ni borde spara
    2014-07-09 är dagen att minnas
    Vi hoppas att ni vid vår sida då återfinnas
    Vi ska då till prästen/ kyrkan/ vigselförättraren vandra
    Hand i hand, tillsammans med varandra
    Detta är en dag vi önskar dela med er
    Så spara dagen, snälla. Vi ber...

    (välj själv vad som passar bäst (kyrka / VF / Präst)

     
     Sambon föll pladask för detta! Tack! Ska bara knåpa ner det fint på kortet nu. 
  • Chicita
    Shajne skrev 2012-10-20 22:05:06 följande:
     Sambon föll pladask för detta! Tack! Ska bara knåpa ner det fint på kortet nu. 
    Kul att ni gillade det Glad
    Lycka till och hoppas ni får den reaktion ni hoppas på
  • Shajne

    Vilket dumt kort jag fått tag i. Mina fina pennor blev liksom genomskinliga och om jag hade nuddat texten hade jag smetat ut allt. Men jag fick till det ändå tillslut :) 
    Blir nog bra detta :) 

  • Shajne

    Det ska jag. Imorgon efter sambon kommer hem från jobbet är det tänkt vi ska överaska dem med ett besök och brev :) Ska bli spännande att se vad de tycker om detta :)

  • Chicita

    Ja det förstår jag Glad

    Tänk på att dom kan bli lite chockade även om dom blir glada.
    Min svärmor sa typ "ojdå vad kul... vill ni ha leverbiff till lunch i morgon?"  och sen fortsatte att prata om vad barnbarnen hade gjort sen vi var och hälsade på sist Flört
    Hon blev ju jätteglad, men hon fick lite hjärfrys liksom och kunde inte alls komma på något att säga eller hur hon skulle reagera.
    Senare fick jag en stor kram och grattis när hon hade hunnit smälta saken över en kopp kaffe Solig 

  • Shajne

    Hihi :) 
    Leverbiff, hmm :)

    Vi var på min fasters bröllop i Nyköping förr förra helgen och sent på kvällen får min sambo för sig han ska fråga min far om min hand.
    Men så fort han öppnade munnen svarade min far bara "ja det får du" till slut fick han fram att han undrade om det var okej att han gifte sig med mig. Då sa han återigen "ja det får du" :)

    Jag tror och hoppas på en positiv reaktion men jag blir lite nervös över att de tycker vi kan vänta. Vi har mycket annan att greja med istället för att planera ett bröllop :) 

  • Chicita

    Hehe...
    Det är ju såna här saker man kommer att minnas i 50 år sen.
    Vilken mat man åt på den där superdyra restaurangen som man friade på med en ring i champagneglaset lär man glömma efter 10 år Flört 
     

  • Shajne

    nu är det klart! :)
    Vi åkte hem till dem men självklart var de inte hemma :(
    Men vi ringde upp och de var hos ett par bekanta och skulle åka förbi oss efter. Sambon hade lite moppe saker svärfar skulle ha så det passade bra som "ursäkt" :)

    När vi pratat en stund så gav sambon dem brevet som svärmor började läsa. Hon såg ut som en liten glad fågelholk och sa något i stil med "åh herregud" Hihi :) Svärfar gratulerade så hjärtligt, det gjorde de båda.

    Tror nog de var väldigt glada, syntes så iaf :)) 

Svar på tråden En FÖR inbjudan till svär föräldrarna, Hjälp med formulering!