• MoN

    förvirrad!

    frågade min sambo om vad han tycker om att gifta sig den 26/2-2013 och jag får ett hmmm till svar och sen inget mer.....nu har det gått 4 dagar sen jag frågade och han undviker att svara på frågan utan börjar prata om något annant!

    blir förvirrad för det är han som har pratat om bröllop och pratat om hur han skulle vlija ha det och att han vill att vi alla tre ska ha samma efternamn m.m och så nu när jag har frågat om ett datum så får jag inget svar!

    ska jag fråga honom igen eller ska jag backa och vänta?! 

  • Svar på tråden förvirrad!
  • daniiel

    Jag hade frågat igen, men det är ju jag. Min make vet att jag är lite tjatig av mig ;)

    Men jag hade som sagt velat veta. Vad är det som gör att han inte svarar? Tycker han det är för nära? Vill han inte ha ett vinterbröllop? Oroar han sig för tex pengar?, att det ska bli dyrt. Har han ångrat sig? osv osv osv. Ja, det kan ju finnas så otroligt många anledningar att jag hade velat veta vad det var och hur vi skulle kunna lösa det. Får man inget svar, så är det så lätt att dra slutsatser själv, som kan vara helt fel och sedan blir saker och ting tokiga pga det.


  • miserere

    Börja konversationen med att fråga hur han tänker/tycker om saken och ge honom tid att fundera (d.v.s. till viss del "backa"). Annars blir det att han kan känna sig pressad och som att du tjatar - även om ni bestämt att ni ska gifta er.
    Han kanske inte alls tänkt att ni behöver göra det "direkt" även om han ser framtiden som gift med dig...man vet aldrig vad en annan människa tänker - så be honom förklara det för dig så ni kan ha en öppen dialog om framtiden och hur ni ska komma dit!

  • MoN

    Jag har frågat och försökt skapa en diskution om det! Frågat om han har ett annat datum han hellre vill gifta sig på eller om han har ångrat sig. Men allt jag får till svar är: hmm vet inte, kan vi prata in något annat?. Han har hela tiden sagt att han vill ha ett littet bröllop med den närmsta släkten och de närmsta vännerna! Jag vill ha ett vinterbröllop och han har alltid sagt att just det kvittar. Så jag vet inte vad han vill längre, får dubbla budskap! Får fråga honom igen och se vad han säger och sen låter jag det vara ett tag!

  • CoG

    Det är väldigt svårt att veta hur han tänker och vad det är som gör att han inte kan svara när du frågar honom.

    Kanske är det så att han vill fria på riktigt och du "förstör" han idé då du frågar om ett datum du tänkt ut?

    Eller så kan det vara något annat...
    Utan att krypa in i huvudet på honom är det svårt att veta vad det är som gör att han inte säger
    "Ja jag tycker att det låter som ett bra datum, vi kör på det".

  • MoN

    Ja det var det jag hade förväntat mig att han skulle svara med tanke på allt prat om bröllop från hans sida! Visst jag kanske förstörde något som han planerat genom att frågade då kunde han ju ändå svara och sagt att han hade något planerat och Inte behandla en med tysthet!

  • CoG
    MoN skrev 2012-10-18 17:54:41 följande:
    Ja det var det jag hade förväntat mig att han skulle svara med tanke på allt prat om bröllop från hans sida! Visst jag kanske förstörde något som han planerat genom att frågade då kunde han ju ändå svara och sagt att han hade något planerat och Inte behandla en med tysthet!
    Men om han säger att han planerat något blir det ju ingen överraskning utan ngt du kommer att gå o vänta på att det ska hända och inte alls bli lika förvånad.

    Du kanske får lägga ner det hela från din sida och låta det gå lite tid och se om han tar tag i det såsmåningom.
Svar på tråden förvirrad!