• Honsofie

    Converse till klänningen?

    Såhär ligger det till :)
    Jag är väl egentligen inget fan av finskor med låg klack och grejer, speciellt inte vita.
    Jag funderar på att ha vita converse under klänningen, jag har hittat en jätte fin "tårtklänning" med spets och stor kjol och så vidare så skorna kommer ju inte synas.
    Jag skulle kunna tänka mig att ha höga klackar under men min m2b är inte så mycket längre än mig och jag vill inte vara längre än han i kyrkan.
    Mina vänner/tärnor tycker verkligen inte att jag ska ha converse men det finns väl ingen regel som säger att man inte får ha converse på sitt kyrkbröllop?
    Tror ni det kan bli snyggt med converse till, lite eget typ?
    jag kommer heller inte ha några örhängen eller så, har svarta töjningar så kan tänka mig att det kommer matcha skorna lite, och sen den fina riktigt tårtiga klänningen som bryter av lite. Det kan väl bli snyggt eller vad tror ni?

  • Svar på tråden Converse till klänningen?
  • Chicita

    Du är långt ifrån ensam.
    Finns flera här på BT som haft converse.

    Men annars kan du ju googla: converse wedding
    Om du vill se bilder på hur det kan se ut 

  • Honsofie
    Chicita skrev 2012-10-15 19:27:43 följande:
    Du är långt ifrån ensam.
    Finns flera här på BT som haft converse.

    Men annars kan du ju googla: converse wedding
    Om du vill se bilder på hur det kan se ut 
    Det ser ju faktiskt riktigt tjusigt ut på bilderna :) kommer säkert inte kunna tvinga i mina tärnor i converse men vad gör det! Så får det blir ;)
  • Chicita
    Honsofie skrev 2012-10-15 19:32:09 följande:
    Det ser ju faktiskt riktigt tjusigt ut på bilderna :) kommer säkert inte kunna tvinga i mina tärnor i converse men vad gör det! Så får det blir ;)
    Visa dom hur fint det kan bli...
    Och tänk så bekväma dom kommer att vara hela dagen Flört 

    När jag var tärna så hade jag så ont i fötterna i mina fina skor att jag höll på att svimma under vigseln.
    Och även nu under bröllopet så hade jag så ont att jag inte kunde fokusera helt på själva vigselakten. Men så har jag stora problem med min ena fot också i och för sig.

    Dock puschar jag alltid för att hellre välja bekväma skor - än fina om man står och väljer mellan två olika par.
    Jag bytte om till MBT-sandaler efter vigseln var över Tungan ute 
  • Honsofie
    Chicita skrev 2012-10-15 19:36:55 följande:
    Visa dom hur fint det kan bli...
    Och tänk så bekväma dom kommer att vara hela dagen Flört 

    När jag var tärna så hade jag så ont i fötterna i mina fina skor att jag höll på att svimma under vigseln.
    Och även nu under bröllopet så hade jag så ont att jag inte kunde fokusera helt på själva vigselakten. Men så har jag stora problem med min ena fot också i och för sig.

    Dock puschar jag alltid för att hellre välja bekväma skor - än fina om man står och väljer mellan två olika par.
    Jag bytte om till MBT-sandaler efter vigseln var över Tungan ute 
    Ja, jag ska visa dom :)
    Det är ju trots allt mitt bröllop så dom får stå ut med mitt val haha, och jag vill verkligen inte svimma under vigseln för att jag har så ont :)
  • PiaB

    Jag tycker det är jätteläckert med converse till brudklänning. Om det är din stil i övrigt så kör på det. Själv har jag aldrig ägt ett par och det känns som jag föddes med klackar


     


    Däremot är hallen full av coverse i regnbågens alla färger men det är dotterns


  • Honsofie
    PiaB skrev 2012-10-15 19:43:08 följande:

    Jag tycker det är jätteläckert med converse till brudklänning. Om det är din stil i övrigt så kör på det. Själv har jag aldrig ägt ett par och det känns som jag föddes med klackar


     


    Däremot är hallen full av coverse i regnbågens alla färger men det är dotterns


    Ja nu när jag kikat på bilderna på google så är jag säker på att jag vill ha converse till klänningen :) Dom är nästan lite för bekväma ;) haha
    Chicita skrev 2012-10-15 19:46:41 följande:
    Om dom "vägrar" så kanske du kan få på dom något sånt här:
    www.trendhunter.com/trends/tennis-shoes-stile...

    Så ni matchar Flört 
    Ja! Helt perfekt haha
    Ska introducera dom för mina planer snart så får vi se vad dom säger ;)
  • Chicita
    Honsofie skrev 2012-10-15 19:55:49 följande:
    Ja! Helt perfekt haha
    Ska introducera dom för mina planer snart så får vi se vad dom säger ;)
    Du får berätta hur det gick sen Glad
  • frida o björn

    Jag har inte sett en brud med Converse men däremot med vita sneakers, det var jättefint och passade henne så bra. Det var hon liksom! Klart du kan ha converse. Skrattande

  • Honsofie
    frida o björn skrev 2012-10-15 20:06:09 följande:
    Jag har inte sett en brud med Converse men däremot med vita sneakers, det var jättefint och passade henne så bra. Det var hon liksom! Klart du kan ha converse. Skrattande
    Precis så det känns här med :) Om jag har converse så är det jag, allt jag går runt i till vardags är ju sneakers och till stor del olika converse. Solig
  • Boringbrick

    Jag tycker att du absolut ska köra på converse, funderar på det själv också, älskar klackar men älskar converse också, så varför inte satsa på bekvämt OCH snyggt ;) Go for it! Blir en bra balans ;) och annars kanske du kan kombinera dem, tror det finns högklackade converse. :) 

  • Alyllyra

    Om du känner dig bekväm med converse så kör på det! Själv förstår jag inte varför alla är så förtjusta i converse, jag tycker de är sjukt obekväma. Men om det passar dig och din stil så varför inte? Det blir ju ingen kul dag om du ska gå runt och ha ont i fötterna...

  • Honsofie

    Så blir det! Har pratat med tärnorna och osäkert om alla dom kommer ha converse men jag ska iaf ha det :) Vita nya fina till min vita nya fina klänning ;D

  • daniiel

    Låter bra att du bestämt dig för att ha det :) Bröllop och finkläder i all ära, men man ska inte glömma vem man är, vad man tycker om och vad man känner sig bekväm i. Vita converse kommer vara jättefint på en brud :)

    Jag funderade själv på att ha converse, men valde tillslut att inte ha det. Maken och alla hans marskalker hade dock det och det var jättesnyggt tycker jag :)


  • Honsofie
    daniiel skrev 2012-10-17 19:15:56 följande:
    Låter bra att du bestämt dig för att ha det :) Bröllop och finkläder i all ära, men man ska inte glömma vem man är, vad man tycker om och vad man känner sig bekväm i. Vita converse kommer vara jättefint på en brud :)

    Jag funderade själv på att ha converse, men valde tillslut att inte ha det. Maken och alla hans marskalker hade dock det och det var jättesnyggt tycker jag :)
    Ja exakt :) tänker gifta mig som mig själv ;)
    Min blivande kommer nog också ha något i converse-stuk så vi kommer matcha varandra fint där framme :D
  • Chicita
    Honsofie skrev 2012-10-17 19:17:22 följande:
    Ja exakt :) tänker gifta mig som mig själv ;)
    Min blivande kommer nog också ha något i converse-stuk så vi kommer matcha varandra fint där framme :D
    Och det kan bli en sån där pricken över i-detalj om hela bröllopsföljet har det.
    Om dina tärnor vägrar vanliga converse så kanske dom kan övertalas att ha såna med klack om inte annat som sagt Glad 
  • Honsofie
    Chicita skrev 2012-10-17 19:47:43 följande:
    Och det kan bli en sån där pricken över i-detalj om hela bröllopsföljet har det.
    Om dina tärnor vägrar vanliga converse så kanske dom kan övertalas att ha såna med klack om inte annat som sagt Glad 
    Ja :D Jag ska göra mitt bästa ;)
  • Chicita
    Honsofie skrev 2012-10-17 19:57:10 följande:
    Ja :D Jag ska göra mitt bästa ;)
    Vi ser fram emot rapport Flört
Svar på tråden Converse till klänningen?