• KristinaJacobsson1

    Typsnitt?

    Skulle bli väldigt tacksam om folk ville dela med sig av tips på snygga typsnitt till inbjudningskorten. BErätta också vart typsnittet finns att ladda hem, gratis! :)

  • Svar på tråden Typsnitt?
  • Isabellaandersson

    Mitt fina typsnitt heter Snell Roundhand och finns på Macdatorer!

  • Chicita

    Jag använde två vanliga fonter som finns i word
    Old english font (som bara användes som Majuskler i början av styckena) och Lucinda Handwrighting till resten



     
  • misslane

    På finns massor av olika fonter. 

    Fonter är sorterade per kategåri, titta på de kategorier som passar er.

    Mitt tips är att skriva in en test i "custom preview" rutan & bocka i only with accents.

    Att bocka i accents gör att man mara ser de fonter som har åäö, så vida du inte skriver 
    allt på engelska så kan jag nästan lova att du kommer behöva något av dessa tecken.
    (Gjorde själv det misstaget)

     

  • misslane

    Glömde skiva: Besök inte sida in du inte har gott om tid. 
    Jag ialla fall glömmer bort tiden och sitter hur länge som helst där. Oskyldig 

  • Mandala
    aviman skrev 2012-10-06 18:43:26 följande:
    Jag googlade "fonts wedding invitation" och hittade den här länken: 7thhouseontheleft.com/2012/07/20-free-font-fa...

    Många av dom typsnitten har jag använt till mitt eget inbjudningskort :)



     
    jag håller på att leta typsnitt, hur gör man för att börja ladda ner deras typsnitt? Hittar inget att klicka på, även om jag har försökt läsa hur man gör enligt deras hänvisning. 
  • Mandala
    aviman skrev 2012-10-06 18:43:26 följande:
    Jag googlade "fonts wedding invitation" och hittade den här länken: 7thhouseontheleft.com/2012/07/20-free-font-fa...

    Många av dom typsnitten har jag använt till mitt eget inbjudningskort :)



     
    Tycker den är så fin, din inbjudan. Är precis så jag vill ha vår. Letar också efter de små kläderna som du har vid klädkod. Var har du hittat dem?
Svar på tråden Typsnitt?