• tassa
    Äldre 11 Sep 08:28
    9108 visningar
    10 svar
    10
    9108

    Bröllop i lögdö herrgård

    Vi ska gifta oss till sommaren, i Sundsvallsområdet, och min fästman kommer med långväga gäster från Småland. Vi söker därför vettiga alternativ där vi kan hålla vigsel, middag och boende på samma plats över en helg.
    Vigseln skall hållas i en kyrka, maten skall kunna lagas av oss själva och allt vad gäller boende för gäster, porslin och sittplatser skall finnas på plats. Att stället ligger bra till för lite bad, fiske och lek är ju bara en bonus ;)

    Lögdö herrgård verkar vara en het kandidat! Så, kära brudar!, är det någon som har gift sig där, hur var det? Eller är det någon mer som funderar på stället och vill åka dit och titta närmare? Eller är det rent av någon som har ett bättre alternativ?

  • Svar på tråden Bröllop i lögdö herrgård
  • anhi78
    Äldre 5 Nov 12:34
    #1

    Hej tassa!

    Jag och min karl ska också gifta oss i sommar och vi är också inne på Lögdö! Har du hunnit dit och kollat redan? Min syster gifte sig där för10 år sedan och det är ju väldigt vackert där! Hon hade dock bröllopsfesten på annan ort så jag är lite nyfiken på Herrgården och hur det funkar. Ska du dit på studiebesök hänger jag gärna på! Flört

     /Anne

  • tassa
    Äldre 5 Nov 20:22
    #2

    Hej!
    Efter lite funderande, och mycket logistiksnack, så kommer ändå bröllopet att äga rum i stan..! Men jag tror att ett bröllop därute kommer bli jättefint! ;)

  • Fröken­T
    Äldre 6 Nov 09:10
    #3

    Vi var också inne på Lögdö först men tyvärr så får man inte ha alkohol på Herrgården, samt att den var väldigt dyr att hyra. Så vi skrotade den idén och kommer att hålla till i centrala stan med närhet till hotell och vandrarhem.


    Men som ni säger, det är ju superfint där ute... Kanske man åker dit ut och tar lite bröllopsbilder :)

  • tassa
    Äldre 6 Nov 18:47
    #4

    Hej FrökenT, vi har nu bokat oss i GA-kyrkan. Men festlokal står fortfarande öppet. Har du några bra förslag? ;)

  • anhi78
    Äldre 6 Nov 22:59
    #5

    Nä, får man inte ha alkohol på Lögdö Herrgård? Då får vi också tänka om! ;( Lycka till med era bröllopsplaner!

  • EmmaSt­inas
    Äldre 9 Nov 22:12
    #6

    Ett hett tips på festlokal är Sidsjö Hotell och Konferans. Var där på bröllop 2010 och det var kanon! Man kan laga sin egen mat, det finns ett bra kök! Bra lokaler och hotell med BRA priser! Värt att kolla upp!

  • tassa
    Äldre 11 Nov 19:50
    #7

    Tack!

  • Fröken­T
    Äldre 12 Nov 08:55
    #8
    EmmaStinas skrev 2012-11-09 22:12:57 följande:
    Ett hett tips på festlokal är Sidsjö Hotell och Konferans. Var där på bröllop 2010 och det var kanon! Man kan laga sin egen mat, det finns ett bra kök! Bra lokaler och hotell med BRA priser! Värt att kolla upp!
    Jag mailade dem tidigare och vad jag fattade så ville de vara dem som fixade maten... Så de gick bort... Men jag kanske ska maila dem igen...
  • EmmaSt­inas
    Äldre 18 Nov 23:04
    #9

    Jaha, vad konstigt. De kanske har ändrat det? En nära vän gifte sig där 2010 och då lagade de maten själva. Men det finns en restaurang där oxå, dom kanske menade den lokalen? Det fanns många olika festlokaler där. Eller de kallar lokalerna konferansrum. Här var iaf festen (köket låg jättenära)

    www.sidsjohotell.se/konferens/konferensrum/svanen/

  • Fröken­T
    Äldre 19 Nov 09:14
    #10

    Du har rätt, man får laga egen mat! Detta är samma kostnad som vi redan har hyrt en annan lokal för och den ligger bättre till enligt oss så vi skippar Sidsjön men kan vara ett bra alternativ för andra! Har även kollat med Villa Marieberg.

    ----SIDSJÖ HOTELL OCH KONFERENS-----------------
    Priset för att hyra bara lokal är 5000 kr vill man ha med städning är priset 6500 kr. Det vi städar då är toaletter, samt golv övrigt så som disk, sopor tar man hand om själv. Beatrice Sjödal, Sidsjö Hotell & Konferens, 060-125125 

    ------------VILLA MARIEBERG-----------------------------
    Bröllop är för många en av livets viktigaste händelser. Därför har vi skapat en meny där ni själva komponerar er måltid genom att välja mellan de olika rätterna nedan.


    Brudskål tilltugg: Krustader med löjrom & västerbottenost crème


    Förrätter:


    Lättgravad varmrökt röding med lök & senapsmarinerad färskpotatis, pepparrot, ägg samt örtsås. Husets kallrökta lax med grön & vit sparris, löjrom samt citron crème Klassisk Toast Skagen (handskalade räkor, hemgjord majonnäs, dill & en rejäl klick löjrom)

    Varmrätter:


    Hälleflundra (ugnsbakad) med säsongens sparris, hollandaisesås  samt buljongkokt färskpotatis Rödingfilé med hummersmörsås, primörer, smörstekt havskräfta & mandelpotatispuré Helstekt kalventrecote (gödkalv) serveras med en varm potatissallad med färskpotatis, bondbönor & säsongens primörer samt rödvinssås & ett Chevrésmör. Oxfilé med tryffelsås, vitlökscrème, portvinsglaserad lök & potatisgratäng.

    Desserter:


    Dessert: Rabarbercocktail med vanilj crème & kardemummasmulor Choklad fondant med hallonkompott & grädde Ost från Häggby gård, fikonmarmelad samt frukt & nötbröd En kula sorbet

    Kaffe & valfri bröllopstårta


    Pris per kuvert enligt ovan 695 kr inkl., lokal, dukning med linne, enkla blommor & personal. Önskar ni förlänga öppettiden från 01.00 till 03.00 tillkommer ansökningsavgift med 1000 kr samt personalkostnad med 500 kr per personal och timme


    Dryckespaket 350 kr per person: 1 glas mousserande med 1 påfyllning, 3 glas av Villa Mariebergs vita/röda vin samt 5 cl av vårt utvalda dessertvin.


    Avec 4cl 76 kr / 6cl 114 kr Önskas Champagne istället för mousserande tillkommer 60 kr per person


    Vi lämnar även dryckesrekommendationer utifrån era önskemål. Hos oss kan man inte hyra enbart lokal.


    Välkommen att boka en tid för en visning och konsultation. Erica Öhrbom, VMB Restaurang & Konferens AB, Norrlidsgatan 5, 856 41 Sundsvall, Telefon 060- 120811

Svar på tråden Bröllop i lögdö herrgård