• moa2012

    får ångest och mår dåligt över att alla dissar min blivandes svensexa!

    Det är så att jag givit min sambos bror ansvar att fixa en svensexa till min blivande man och han tog tag i det direkt ..har super roliga ideer och den kommer äga rum den 28 juli .
    jag har fått tjata några gånger eftersom han inte hade kontaktat personerna som skulle bli bjudna ..så OBS ! jag vet att han var ute i sen tid med tanke på att det är semester tider och annat som kan hindra någon från att komma men av  ca 10 st bjudna är det endast 2 st som ställer upp och ska komma (förutom brodern och min blivande) ..jag tycker det är dålig stil att inte ens hans bästa kompis kan ändra sina planer eller engagera sig på något sett ...jag får ont  i magen och får panik ånget av sånt här..vi har haft 2 möten där vi skulle diskutera saker ang bröllopet varav den ena idag och då har han inte dykt upp på någon av mötena trots att han sakt att han ska komma..
    för 1 vecka sedan får min blivande ett meddelande där han skriver jag kan nog inte komma på bröllopet alls..
    jag blev fly förbannad och ringde upp och skällde på han..vi har inte gått och köpt kostym och andra presenter för att han inte tänker dyka upp helt plötsligt..dagen efter får jag ett sms att han fixat det och ska komma..
    jag prata med han indag och han säger att han ska komma på fredag så jag kan gå igenom allt med honom ..så jag håller tummarna att han dyker upp..
    men åter igen om svensexan jag hoppas han får en super rolig dag den 28juli och det tror jag faktiskt han får men känner mig ändå ledsen över att inte fler kan tänka sig att ställa upp för sin vän..den ena nära vännen har inte ens svarat i telefonen när brossan ringt...svarar inte på sms,ringer inte tebax och tar inga samtal ...ahhh blir sååå trött på folk..

    behöver verkligen lite andra åsikter om detta så jag kan släppa min ångest och gå vidare..
    /moa

  • Svar på tråden får ångest och mår dåligt över att alla dissar min blivandes svensexa!
  • Picnick i det gröna

    Jag vet att det är svårt, men försök strunta i det!
    Du som blivande brud ska hålla dig borta från allt som har med svensexan att göra, förutom underlätta för de inblandade att hålla brudgummen på plats när det är dags.  

  • moa2012
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-19 01:17:10 följande:
    Jag vet att det är svårt, men försök strunta i det!
    Du som blivande brud ska hålla dig borta från allt som har med svensexan att göra, förutom underlätta för de inblandade att hålla brudgummen på plats när det är dags.  
    ja jag vet vem träffade brodern idag och han berättade då hur irriterad han var..vilket fick mig att må dåligt över situationen =(..
  • Picnick i det gröna
    moa2012 skrev 2012-07-19 01:28:17 följande:
    ja jag vet vem träffade brodern idag och han berättade då hur irriterad han var..vilket fick mig att må dåligt över situationen =(..
    Men om det blir tråkigt, misslyckat och kanske inget alls, kan han då inte ordna en "make-sexa"? Fira honom efter bröllopet istället? 
Svar på tråden får ångest och mår dåligt över att alla dissar min blivandes svensexa!