• Picnick i det gröna

    Trädgårdsbröllop - Vad har ni på fötterna?

    Jag har två klänningar som jag inte kan välja mellan, och så har jag 0 skor att ha till.
    Vi ska vara utomhus och i nödfall (vid regn, alltså) har jag faktiskt tänkt tanken att ha mina röda gummistövlarTungan ute Att eventuellt byta ut de vita snörena till sidenband eller nåt sånt. Vid fint väder har jag funderat på att vara barfota kanske..
    Eftersom vi ska vara i trädgården känner jag att skor med klack går fetbort, utan tänker mig istället låg kilklack eller ballerinaskor. Jag hatar att köpa skor, för jag hittar aldrig nåt som passar eftersom skorna antingen är för smala, eller klämmer eller skaver, såvida det inte är svindyrt. Detta gör det svårt att beställa hem skor.
    Vi ska ha ett litet personligt bröllop och det gör det hela svårare. Jag vill ha "vardagsskor" fast ändå bröllopsfina samt billiga..  Omöjligt, jag vet! 

    Vad ska ni andra trädgårdsbrudar ha på fötterna?  

  • Svar på tråden Trädgårdsbröllop - Vad har ni på fötterna?
  • Jalle

    Jag har faktiskt köpt ett par klackskor, fast med ganska bred klack. Vet inte om de funkar att gå på gräsmattan med faktiskt, tror jag ska gå ut och provgå när barnen lagt sig ikväll. Himla tur att du påminde mig! Jag har också köpt ett par ballerina som jag tänkt ha senare på kvällen, men de funkar faktiskt under vigseln också. Annars gillar jag tanken på att vara barfota, passar egentligen till vår för övrigt avslappnade stil... Detta tål att fundera på!

  • daniiel

    Då måste jag få tipsa om dessa på Skopunkten. Jag har jättesvårt att hitta skor, för de är för smala, klämmer osv. Blev glatt överraskad då jag prövade dessa, för de var väldigt bekväma. Tycker dessutom att de är söta :) Vet inte hur din klänning (klänningar) ser ut, så vet inte riktigt vad du vill ha till, men de flesta finns ju flera färger.

    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Ballerinaskor/Ballerina/p/270348
    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Ballerinaskor/Ballerina/p/272852
    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Pumps/Pumps/p/268041
    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Pumps/Pumps/p/268025
    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Sandaler/Sandal/p/269243


  • Sara1291

    Jag älskar högklackat :) mitt bröllop var utomhus och det gick jättebra att kuta omkring på gräsmattan med dessa. under fotosessionen kände jag mig så hajpad att jag  t o m kunde SPRINGA i gräset med mina skor. det var inte alls de jag hade tänkt mig men var absolut inga problem med att snubbla eller så. Klacken är ca 11 cm o med 2 cm platå.



    Att rekommendera är ju att använda kilklack, jag hittade dock inga heltvita kilklacksskor, de flesta har kork, plast -eller träklack.

    Mina är från Nelly 399 kr
  • Picnick i det gröna

    Tack för snabba svar!
    Får nog åka till skopunkten i morgon och kika.. Solig 
    Ja, det är lite knepigt, för den ena är enkel, lite längre och vit, och den andra är mer benvit och i spets samt kort.
    De är helt olika, men jag gillar dem lika mycket!  Men jag gillade ballerinan som var lite virkad. 


    Den kanske kan funka.. eller blir det kanske för mycket till en spetsklänning.. Eller får jag hitta en liten färgklick att ha till det vita!

  • Picnick i det gröna

    Åh! Nelly har jag inte ens tänkt att kolla på.
    Dock känner jag en del folk som ofta har strul med leveransen där, och jag har bara ca 6 veckor kvar. Och skor vill man ju hinna gå in :) 

  • Sara1291
    Picnick i det gröna skrev 2012-06-24 17:25:48 följande:
    Åh! Nelly har jag inte ens tänkt att kolla på.
    Dock känner jag en del folk som ofta har strul med leveransen där, och jag har bara ca 6 veckor kvar. Och skor vill man ju hinna gå in :) 
    jag beställer ofta kläder o skor från nelly. har aldrig haft större problem med dem. näst sista leveransen tog 6 arbetsdagar men lev tiden är ju mellan 2 o 7 dgr så det får man ju räkna med. men om du hittar ngt där tycker jag du ska satsa åp att beställa. 6 veckor är ganska mkt om man tänker beställa från nelly, säger en van "nelly köpare" ;)
  • Picnick i det gröna
    Sara1291 skrev 2012-06-24 17:38:44 följande:
    jag beställer ofta kläder o skor från nelly. har aldrig haft större problem med dem. näst sista leveransen tog 6 arbetsdagar men lev tiden är ju mellan 2 o 7 dgr så det får man ju räkna med. men om du hittar ngt där tycker jag du ska satsa åp att beställa. 6 veckor är ganska mkt om man tänker beställa från nelly, säger en van "nelly köpare" ;)
    Tack!
  • Picnick i det gröna

    Var i massor med skobutiker idag. Men inget passade för kräsna mig. Dessvärre var de skor från skopunkten här ovan slut. Resten som jag provade satt inte bra på mig, eller var de för dyra. Får leta vidare helt enkelt!

  • Picnick i det gröna

    Det blev ballerinaskor i går! Nu kan jag bocka av det från listan! Lite dyrare än vad jag hade tänkt men ni kan jag släppa det "problemet" :)

    I verkligheten gnistrar dom och glittrar för fullt! 
    Har sett dom innan, men tänkt att "nää.. inte min stil", men i vänner sällskap blev jag övertygad och ÅH!! Nu älskar jag dom! 

     

Svar på tråden Trädgårdsbröllop - Vad har ni på fötterna?