• RoineC­amilla
    Äldre 12 Jun 18:34
    244450 visningar
    162 svar
    162
    244450

    Sweet Rocks

    Vi har precis gift oss och nu skulle vi vilja lämna en liten rekomendation här på sidan.


    Vi köpte nämligen hennes vigselring genom Sweet Rocks och kan varmt rekomendera detta företag. Fantastisk service och goda möjligheter för dig som vet hur DIN ring ska se ut men inte lyckats hitta den:)


    Att priserna verkligen tål att jämföras gör ju heller inget:)


    Kolla upp detta nu!


    /Camilla & Roine

  • Svar på tråden Sweet Rocks
  • Okänd
    Äldre 22 May 12:45
    #82
    Meddelande borttaget
  • Äldre 22 May 16:51
    #83
    Min pojkvän hade köpt min förlovningsring från Anders från Sweet Rocks ungefär ett år sedan och det var självklart att vi skulle köpa vigelseringarna från Sweet Rocks också!  

    Anders hålls i kontakt ofta som jag verkligen uppskattar! Vi vilja ha min vigelsering designad efter min förlovningsring och han gjorde ett fantastiskt jobb!!! Niclas valde en enkelt guld ring!  Vi är jättenjöda med allt!  Anders, ringarna, och kundservicen som vi fick!  Priset på ringarna är också helt fantastiskt!  

     Jag rekommenderar att kolla på hans hemsida och instagram!

    Min förlovningsring är den högsta upp och vigelseringen i miten.  Niclas' ring är den längst ner i första bilden.
     
  • Äldre 22 May 18:24
    #84

    Det är ganska mycket kritik mot Anders i den här tråden. Jag tycker det är tråkigt. Anders på Sweet Rocks är jättetrevlig och han har en seriös verksamhet i lokaler vid Odenplan i Stockholm. 

    Jag beställde en förlovningsring åt tjejen i höstas som jag friade med i Rom. Efter att hon sagt ja så skrev jag en rekommendation i den här tråden den 21/10-2014.

    Vi har för ett par dagar sedan hämtat ut tjejens vigselring till bröllopet i sommar och precis som efter den förra gången vi köpte ring så bad Anders mig skriva en rekommendation på bröllopstorget. Något jag och uppenbarligen många andra kunder gärna gör. 

    Anders gör snygga ringar till ett pris som känns bra. Diamanterna kommer med ett äkthetsintyg. Ringarna är värderade av ett annat företag när man får dem från Anders vilket känns tryggt.

    Om du och/eller din tjej gillar designerna som Anders har så boka ett möte med honom och avgör själv om han är seriös eller inte. Vi är väldigt nöjda
    /Nils Ekedahl

  • Okänd
    Äldre 22 May 18:38
    #85
    Meddelande borttaget
  • Äldre 22 May 20:08
    #86

    Jag och min fästmö åkte upp till bröllopsmässan i Göteborg i februari, efter att vi missat den i hemma Malmö. Min fästmö hade haft kontakt med honom ett par dagar innan och berättat vad hon var ute efter, och han var mycket tillmötesgående och förberedde med ringar som hon kunde tänkas tycka om. Vi kom upp till Göteborg och träffade Anders och hans fru som var väldigt trevliga. Mycket bra service och mycket ringar att välja på. Vi hittade en som vi fastnade för och kom överens om att han skulle återkomma med prisförslag via mail. När vi åkte hem så kollade vi runt på lite forum och kom då in på detta forumet. Där läste vi en hel del positiva saker, men dock otroligt mycket negativt, vilket gjorde oss lite misstänksamma. Mycket på grund av dessa kommentarer, men även för att det var köp via nätet, och med så pass mycket pengar. Ett par dagar senare mailade han mig 3 st prisförslag på ringen gällande diamanterna. Vi bestämde oss för en centerdiamant på 0,70 carat och ställde säkert mer än 20 frågor så vi kunde vara på den säkra sidan, och han svarade på allting. När vi fick ringen så blev vi mer än nöjda! Diamanterna höll riktigt hög kvalité. Ringen var dock lite för liten i storlek, men han tog tillbaka ringen och korrigerade den, och stod även för all transport. Vi fick med ett GIA-certifikat och ett värderingsintyg från Westlings i Sthlm, som vi även hade mailat för att kolla om dom kände till Sweet Rocks. Dom har haft mycket med Sweet Rocks att göra och kunde intyga oss att dom var väldigt bra. Idag har vi varit på MK Juvel på gågatan i Malmö och dubbelkollat och fått den värderad och certifikaten kontrollerade. Allt är var tipp topp! Så ni som oroar er när ni läser det negativa på denna sidan. Skit i det! Det är förmodligen konkurrenter eller bara rent av sorgliga människor som bara vill jävlas som skriver massa skit! Vi var försiktiga och smått misstänksamma, men "Better safe than sorry"! Lite långt inlägg, men det tycker jag Anders är värd! Trevlig kille, serviceinriktad och goda kunskaper! Kan varmt rekommenderas!


    Vill ni se bild på ringeN så skicka ett mail=)


     

  • Äldre 5 Jun 16:16
    #87

    Hej.
    Kan också varmt rekommendera Anders och Sweet Rocks. Vi är väldigt kräsna och krävande av oss:) men Anders var grym och levererande service i världsklass!!! Vi blev jättenöjda med ringarna och värderingen av ringarna låg långt över vad vi fick betala.

    Vi kan starkt rekommendera Anders och Sweet Rocks!!!

    Hälsningar
    Ronny och Josefine

  • Äldre 10 Jun 08:04
    #88

    Oavsett om vissa i denna tråd inte tror på de recensioner som skrivs här så tänker jag skriva min då även jag vill lovorda Anders och Sweet Rocks. Jag hade länge letat efter en guldsmed/jevelerare som kunde hjälpa mig då jag önskade designa en egen vigselring. Min ring är nog inte särskilt svår att göra för någon guldsmed då jag valde en slät enstensring (se bild!) men jag hade ändå inte hittat någon som jag dels kände förstod mina önskemål in i minsta detalj (klor, infattning, kvalitet osv) och dessutom kunde erbjuda mig ett pris inom min budget. Efter att ha träffat Anders på Bröllopsmässan i Göteborg kontaktade jag honom och tillsammans kunde vi skapa en ring som jag är otroligt nöjd med. Då jag var så otroligt nöjd med Anders engagemang och kompetens blev även min fästman sugen på att beställa sin vigselring där. Vi blev guidade genom materialval av ädelmetall, sten/diamant osv. Vi kunde inte vara mer nöjda och till råga på allt drivs ju Sweet Rocks i Stockholm och vi bor i Göteborgs-området men det har inte spelat någon roll. Allt har fungerat smärtfritt och resultatet blev helt enligt våra önskemål!


    Det spelar nog ingen roll vad jag skriver för att försöka få er som tror att detta är bluffrecensioner men om ni väljer att ta kontakt med Anders (vilket jag rekommenderar alla dagar i veckan oavsett vad ringen ska användas till) så kommer ni inte att bli besvikna!

    För er som undrar så är min ring en enstensring i Platina, 2,5 mm bred & 1,9 mm hög. Efter många alternativ från Anders slutade det med att det blev en diamant som centersten i 6 klor. Diamanten är 0.4 ct, klarhet F, färg River samt excellent slipning. Jag fick, precis som hemsidan lovar, ett GIA-cert för stenen samt en värdering från Westling som är ett mycket välkänt värderingsbolag. Ringarna är värda många tusenlappar mer än vad vi betalade för dem. Vi är evigt tacksamma gentemot Anders!


     




    Fästmannen har en slät ring i Platina. Den är 6 mm bred och 1,5 mm hög.

  • Okänd
    Äldre 17 Jun 14:38
    #90
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 17 Jun 14:42
    #91
    Meddelande borttaget
  • Äldre 25 Jun 12:02
    #92

    Har bara gott att säga om Sweet Rocks! En väldigt tät och proffsig kommunikation och ett vänligt bemötande gjorde att jag fick ett gott förtroende för Anders. Vi bor dessutom i Kullavik (söder om Göteborg), så all kontakt skedde via email och försändelser av olika slag. För att säkerställa att jag fick rätt storlek på min ring skickade Anders en provring, vilken passade perfekt. Min färdiga ring blev exakt rätt. Och vacker (design New York)! Har redan fått en mängd komplimanger för den! Min man fick en slät, lite bredare ring. Denna visade sig dock vara lite för liten (mätfel från vår sida), men vi skickade tillbaka ringen till Stockholm och fick den snabbt justerad. Vi är helt enkelt supernöjda med Sweete Rocks och våra ringar!

Svar på tråden Sweet Rocks