• Jeram

    Breda fötter - hjälp!

    Har tydligen rätt så breda fötter. Hade hittat drömskorna, men visade sig att jag inte kunde ha dem pga att min fot är för bred/skon för smal. Provade gå upp en storlek men då glappade de för mycket där bak i hälen.

    Är det nån som har tips på brudskor/fina vita skor för oss med lite bredare fötter?

    Ska ha en lite kortare klänning och gifter oss utomlands så jag skulle gärna vilja ha en sko som är ganska "öppen", typ peeptoe eller bara en högklackad sandal eller liknande. Vill gärna ha kring 8 cm klack.

    Tips, nån? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 00:52
    Ska tillägga att vi gifter oss snart, så jag har inte tid att måttbeställa skor eller specialbeställa från företag som tillverkar,

  • Svar på tråden Breda fötter - hjälp!
  • daniiel

    Det är ett h-vete med skor för oss tjejer med breda fötter. Av någon anledning tycker inte skotillverkarna att vi ska få använda fina skor. Jag tror att det är fler än vad man tror som har breda fötter.

    Själv använde jag ett par svarta pumps som jag redan hade hemma till bröllopet. Jag köpte de pumpsen på Wedins skor för ca 4år sedan och har varit rädd om dom sedan dess, just för att det är i princip omöjligt för mig att hitta skor som passar. Går man upp en storlek, så blir det precis som du säger, att de glappar baktill.

    Jag har tyvärr inget tips till dig alls om vart du kan hitta ett par skor, tyvärr.

    Du kan ju kika här, men det är ju inte direkt några spännande skor.
    www.onestopplus.se/categories/breda-fotter/381.aspx


  • Just Me

    Halens har en del skor som man får välja på om man vill ha standard eller vid  läst.


    Du & Jag 23/3-2013
  • Aniara4

    Jag har samma problem, korta breda fötter som snarast är hjärtformade, så att alla skor klämmer över det bredaste stället (precis före tårna) och glappar i hälarna. Hopplöst!

    Jag  chansade och köpte ett par skor från www.evans.co.uk  där alla skor är med bred eller extra bred läst. De var såpass billiga att jag vågade chansa, och döm om min förvåning när skorna kom och visade sig sitta jättebra! Just den modellen som jag köpte verkar inte finnas kvar (jag har funderat på att sälja dem, men jag ska nog ha dem på ett annat bröllop i sommar), men det finns en del andra fina. Man kan ju alltid skicka tillbaka dem om de inte passar, men man får betala returfrakten själv i så fall.

  • Invincible

    Jag har superbreda fötter, ironiskt nog med superhögt fotvalv och hålfot också.
    Beställde dessa Menbur från Brandos i stlk 39, drar 38 i normala fall, men en storlek större i pumps och liknande för att få plats med fotvalvets lutning. Fick komplettera med hälgrepp. De var alltså helt normala i storlekarna och de var TOPPEN!

    www.brandos.se/menbur/042040-04-ivory/a11693 

    Efter vigseln bytte jag förvisso till mina converse, men då hade jag dragit omkring i dessa i flera timmar redan. Förvånandsvärt bekväma.

    Min kompis som gifte sig i maj köpte ett par från samma märke och dansade i dem hela natten lång, och hon är inte en van vid klackar.


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Krystal

    Länge leve "Kajsa Anka fötter"!!! Om någon frågar mig " Vilken storlek har du på skor?" får jag säga "37-41, det beror på vilken sorts sko det är..." för mina sommarsandaler är 37 medan mina vinterkängor är 41. Hade samma problem att hitta sko när jag tog studenten, hittade ett par med justerbart spänne över tårna och lagom klack. Skojade alltid om att dom skulle jag säkert även skulle gifta mig i,, och hade vi gift oss för ett par år sedan hade det blivit så..men...efter en del dansande på bröllop i början av sommaren tog mina 15 år gamla skor slut. Så nu är jag med på jakt efter nya vita finsko...att ha i 15 år till Gärna med ett par cm klack, då jag själv mäter 160 cm i strumplästen medan m2b slår detta med 27 cm...så jag behöver komma upp en bit..

Svar på tråden Breda fötter - hjälp!