• Goppla­n
    Äldre 10 Jun 16:05
    41018 visningar
    16 svar
    16
    41018

    Hur firar ni ettårig bröllopsdag?

    Om en månad firar vi vår första bröllopsdag och jag skulle så gärna vilja göra något speciellt tillsammans med min man. Hur ska ni fira/firade er första bröllopsdag?

    En romantisk helg känns uteslutet eftersom vi har en son på 2 år och inga släktingar i närheten som skulle kunna passa honom. Dessutom är jag höggravid och har svårt för att röra mig så det är svårt att komma på något bra.

    Jag skulle åtminstone vilja överraska min man med någon fin present, men inte ens där har jag någon idé. Har ni gett något till er män i bröllopsdagsgåva?

  • Svar på tråden Hur firar ni ettårig bröllopsdag?
  • Äldre 10 Jun 16:09
    #1

    jag är visseligen inte gift, men jag och min fästman firar på lördag 6,5 år tillsammans. och vi har bokat bort på ett hotell för trerättersmiddag, och jag ska köpa han ett silverarmband och gravera in (om planen går i lås) "i would not wish any companion in the world but you". skulle jag göra om det var ettårig bröllopsdag oxå. :) kan ju vara nåt? ett smycke eller nåt. ^^

  • Goppla­n
    Äldre 10 Jun 21:07
    #2

    Tack för ditt svar!

    Han använder aldrig smycken så om han fick det skulle han nog inte använda dem ändå, men det vore roligt med något personligt bara till honom.

    Ingen annan som har något förslag?

  • Äldre 10 Jun 21:25
    #3

    Du kan kanske ge honom fina bilder på dig själv? Antingen sensuella med underkläder eller "bara" foton tagna av fotograf... 

    Dessa korten ska jag ge min blivande som morgon gåva, de fungerar ju om man varit gifta 1 år & vill hålla liv i romantiken:
     http://www.myheart.se/289-52-romantiska-veckor.html

    En klocka 

     

  • Äldre 10 Jun 21:27
    #4

    Egen gjorda presenkort... Att du lagar en romantisk middag, massage, bjuder ut honom på bio mm. Bara fantasin som sätter gränser Glad

  • Äldre 10 Jun 22:12
    #5

    Vi ska inte göra något speciellt faktiskt...
    Kanske att vi går på någon lite finare restaurang och unnar oss en trerätters med vin. Men vi får se...
    Vi firade ju inte 10 år tillsammans nu i Mars på något speciellt sätt direkt förutom lite godare middagsmat med ett glas vin hemma. 

  • Strawb­erry
    Äldre 10 Jun 22:32
    #6

    Nu har vi ju bara varit gifta drygt en månad så inte firat någon årsdag ännu men vi har redan bestämt hur vi ska försöka fira. Dagen efter att vi gifte oss åkte vi in till Stockholm och spenderade två nätter på hotell och både middag dag ett och middag dag två valde vi att äta på en närliggande restautrang med riktigt god pasta och riktigt god pizza. Vi planerar att försöka åka in och äta där på vår årsdag (och kanske till och med varje år och stället finns kvar), det var inte det dyraste eller lyxigaste stället men blir ju lite speciellt eftersom vi båda förknippar det med bröllopet och lyckan efter. Har vi tiden och pengarna att bo på hotell i vår huvudstad sågör vi nog det med..

    Ni har ingen restaurang eller plats som ni förknippar med bröllopet eller något annat lyckligt eller romantiskt tillfälle? (pizzerian där ni kanske hade er första träff, parken, stranden eller restaurangen där ni kanske förlovade er osv) En middag eller lunch ni två (och kanske er son om ni nu inte har barnvakt för några timmar) på er speciella restaurang eller picknik på en speciell plats behöver ju inte vara dyrt eller komplicerat, men mysigt, romantiskt och inte omöjligt. 

    När vi hade varit förlovade ett år firade vi med att baka samma kaka vi åt kvällen vi förlovade oss och tittade på samma film vi såg på bio vår första riktigt träff. Enkelt men romantiskt och ganska mysigt.   

  • Äldre 11 Jun 07:28
    #7
    Gopplan skrev 2012-06-10 21:07:36 följande:
    Tack för ditt svar!

    Han använder aldrig smycken så om han fick det skulle han nog inte använda dem ändå, men det vore roligt med något personligt bara till honom.

    Ingen annan som har något förslag?
    haha! min gubbe använder inte heller smycken :P men har slut på ideer, och som du sa, det är fint med något personligt till han^^ 
  • Äldre 11 Jun 07:30
    #8
    Nikkita skrev 2012-06-10 21:25:58 följande:
    Du kan kanske ge honom fina bilder på dig själv? Antingen sensuella med underkläder eller "bara" foton tagna av fotograf... 

    Dessa korten ska jag ge min blivande som morgon gåva, de fungerar ju om man varit gifta 1 år & vill hålla liv i romantiken:
     www.myheart.se/289-52-romantiska-veckor.html

    En klocka 

     
    du skulle kanske passat på att ta några sensuella kort nu när du är höggravid? :) 
  • wiii
    Äldre 11 Jun 07:47
    #9

    Snart gått ett år för oss också. Vi har ingen stor budget att röra oss med, men ett bord är bokat på restaurang i mellanprisklassen :)

  • Äldre 11 Jun 08:07
    #10
    filibustern skrev 2012-06-11 07:30:20 följande:
    du skulle kanske passat på att ta några sensuella kort nu när du är höggravid? :) 
    Jag tycker absolut att en gravid kvinna kan vara sensuell Glad det är ju världens lycka att vara gravid (även om jag vet att många ibland inte känner sig super sexiga) Många av mina väninnor har tagit jätte vackra gravid foton & de riktigt strålar!!! 
  • Gwenni­e
    Äldre 11 Jun 13:35
    #11

    Är ganska säker på att min ytterst oromantiska make inte har en tanke på något speciellt firande på vår ettårsdag, men jag vill gärna hitta på något, om än enkelt. Funderar på att baka samma tårta som på bröllopet och bjuda med honom på tårt- och champagnepicknick utanför kyrkan där vi gifte oss. Bubbel till mig och tårta till honom.

    Jag vill inte sätta höga krav på något jättefirande redan första året, men det känns fint att göra något lite symboliskt för att minnas tillbaka :)

  • Äldre 11 Jun 13:41
    #12

    Vi firar vår första bröllopsdag i augusti och vi kommer (förhoppningsvis) bjuda in våra vänner på middag/fest :) Vi kommer inte ge varandra presenter dock, utan festen blir en present till oss båda :)


  • Aniara­4
    Äldre 11 Jun 14:23
    #13

    Ja, det återstår att se... Vi firar vår första bröllopsdag i början av september, och eftersom jag har jobbat hela sommaren skulle det passa bra med lite semester då. Tanken var först att åka till Barcelona (med ett stopp på vägen i södra Frankrike av olika skäl), men nu verkar det som att han blir tvungen att åka till Peking just då, så i så fall följer jag såklart med. Oavsett var vi är räknar jag med en fin middag och skål i champagne åtminstone!

    Vi har också sparat två bitar av bröllopstårtan i frysen, oerhört väl inplastade och paketerade, men om den fortfarande är god återstår väl att se....

  • Äldre 11 Jun 20:32
    #14
    Nikkita skrev 2012-06-11 08:07:20 följande:
    Jag tycker absolut att en gravid kvinna kan vara sensuell Glad det är ju världens lycka att vara gravid (även om jag vet att många ibland inte känner sig super sexiga) Många av mina väninnor har tagit jätte vackra gravid foton & de riktigt strålar!!! 
    absolut! tycker gravida kvinnor är jättevackra, min storasyster tog gravid-biler och med sin första unge oxå :) 
  • MagicB­ride
    Äldre 11 Jun 21:13
    #15

    Jag och min man bokade bord på en jättefin restaurang och njöt av trerätters och flera glas vin fastän det var måndag Var superfint väder den dagen (sjunde maj) så vi cyklade ner till stranden i närheten av restaurangen och delade på en liten flaska champange, sen åt vi middag och såg på när solen gick ner i havet. Efteråt cyklade vi lite smålulliga hem och slängde igång "vår sång" och gjorde en repris på bröllopsdansen hemma i vardagsrummet Var en supermysig kväll och alldeles lagom! Eftersom första bröllopsdagen är "bomull" så gav jag honom en snygg skjorta i present och han gav mig en diskhandduk som han skrivit att han bjuder mig på vinprovning på


  • Äldre 11 Jun 21:21
    #16
    MagicBride skrev 2012-06-11 21:13:45 följande:
    Jag och min man bokade bord på en jättefin restaurang och njöt av trerätters och flera glas vin fastän det var måndag Var superfint väder den dagen (sjunde maj) så vi cyklade ner till stranden i närheten av restaurangen och delade på en liten flaska champange, sen åt vi middag och såg på när solen gick ner i havet. Efteråt cyklade vi lite smålulliga hem och slängde igång "vår sång" och gjorde en repris på bröllopsdansen hemma i vardagsrummet Var en supermysig kväll och alldeles lagom! Eftersom första bröllopsdagen är "bomull" så gav jag honom en snygg skjorta i present och han gav mig en diskhandduk som han skrivit att han bjuder mig på vinprovning på
    naaw. cute^^
Svar på tråden Hur firar ni ettårig bröllopsdag?