• minttus

    Jag stukade foten på min möhippa!

    Jag ska gifta mig den 9 juni och jag stukade foten i lördags på min möhippa. Jag börjar bli rätt så deppig för att foten är fortfarande så svullen och helt blå och jag kan inte alls stödja mig på den.


    Jag kanske inte kan ha på mig mina skor som jag har handlat till bröllopet... allt känns bara blä.. om ni förstår vad jag menar. Jag har planerat det här bröllopet i ett år nu men nu när jag är klar med allt, gästboken som jag beställde från etsy kom igår och festprogrammen trycks nu. Nu när allt är klart då ska jag oroa mig om jag kan gå ordentligt än mindre om jag kan ha mina högklackade skor på mig.


    Jag börjar mer och mer fundera över min möhippa, vem trodde att jag skulle tycka det var kul att leka kille och göra allt som killar brukar göra i vanliga fall på deras svensexa...?? Det börjar kännas som den här möhippan vart inte menat för mig utan att alla andra kunde ha roligt på min bekostnad.


    Jag kanske bara är ledsen för att det hände men att jag skulle tycka att hinderbana och knivkastning , yxkastning mm är roligt ... det tycks ingen bry sig om. De som har planerat min möhippa tänkte nog inte så mycket på vad jag tycker om eller vad som skulle vara roligt för mig.


    Jag vet inte vad jag ens vill med detta inlägg men jag känner mig ledsen och så obetydlig, jag tror att ingen ens skulle bry sig om att komma på mitt bröllop om de inte kände sig tvungna för att de är släkt eller komma att bli släkt.

  • Svar på tråden Jag stukade foten på min möhippa!
  • Willow

    Inte ska du deppa ihop nu for det har! Se till att du tar det relativt lugnt dem kommande dagarna, men inte sitta bara stilla, for att bli stillasittande gor dig stel och det ar inte heller bra. For att hjalpa stukningen pa vagen, prova att ha varme pa foten sa ofta du kan, t.ex varm vetekude, eller vattenkrus, varmen hjalper blodcirkulationen som i sin tur hjalper med lakandet av din stukning. Is ar for sent i det har laget, det ska anvandas omdelbart efter, det hjalper inte sa har langt efter. Sen kan du aven prova att anvanda Zonsalva eller nan annan inflammationshammande salva, om du har ont, ta Ipren. Lagg pa ett stodbandage och anvand bekvama skor. Forsok sa gott du kan att ha foten hogt, t.ex pa kvallen om du tittar pa tv, lagg upp foten pa en kudde pa bordet sa den far vila. 
    Jag vet hur du kanner vad gallande aktiviteterna pa din mohippa, jag hade en liknande situation. Min tarna som fick uppgift till att hjalpa planera tog over totalt och vagrade saga nat alls, fast jag ville vara med och planera och veta. Hon blev lite val besatt i att overraska mig, fast jag bestamt sa att jag INTE ville ha overraskningar. Allt gick ut pa enbart overraskningar. Jag var ocksa tvungen till aktiviteter som inte direkt var pa min onskelista. Sa jag kanner verkligen med dig dar. Det ar ju meningen att det ska vara din dag och det viktigaste ar att du har roligt. Men med det sagt, jag tror sakert inte att det var illa menat av dina vanner. Precis som min mohippa, sa ville dem sakert bara val, bara att dem inte riktigt forstatt vad du ville med dagen, utan blev fast i det dar mohippa planerande och att det ska vara si och sa och med det sa glomde dem bort att kanske tanka: men skulle 'minttus' verkligen vilja gora det har och vad skulle gora henne glad.

    Var inte ledsen, du har lang tid pa dig att repa dig till ditt brollop. Om det ar till nan trost sa stukade jag ett ledband i foten for nat ar sen (mycket varre an att stuka foten), 10 dagar senare avklarade jag en 5 timmars vandring, upp och ner for ett 800m hogt berg i Wales Tank: Jag SKA ha hogklackade skor pa mig pa min brollopsdag och jag SKA vara bra i foten till dess! Lycka till och jag tror sakert du kommer fa en fantastisk, stralande, karleksfylld och perfekt dag! Solig 

  • Chicita
    Willow har redan gett bra råd här.
    Men jag är en olycksfågel, om det finns minsta risk för att jag kan göra illa mig på något så ska du ge dig f-n på att jag också gör illa mig...
    Moster döpte om mig till plåstran när jag var liten för jag hade alltid plåster nånstans Oskyldig 

    Jag skulle ha lindat foten så jag hade stöd och kan gå på den normalt.
    Smärtlindra med något som är antiinflammatoriskt också (olika vad som passar en själv bäst) och försök att inte halta eller hoppa för då är risken att du gör illa andra foten, eller överanstränger andra höften eller knäet osv...

    Jag är 99% säker på att foten läkt till ditt bröllop. Den där sista procenten sparar jag ifall det skulle vara värre än du tror eller om du har ovanligt dåligt läkkött...

    Men ta med ett par bekväma (strunta i om dom är fula) skor att byta till efter vigseln. Och om ni har ett traditionellt honnörsbord, så duka med en duk (lakan?) som hänger ner på framsidan och döljer dina ben.
    Då kan du sparka av dig skorna helt under bordet och på så sätt vila foten.
    Det där löser sig Solig 
Svar på tråden Jag stukade foten på min möhippa!