• Viccan
    Äldre 25 May 09:42
    64046 visningar
    16 svar
    16
    64046

    Bra erfarenhet av att beställa Alkohol från Tyskland?

    Hej Hej,

    Hoppas Ni har det bra i denna underbara värme vi har.

    Nu har jag en fråga gällande alkohol.
    Vi hade från början tänk att bila ner till Tyskland för att köpa alkohol, men valde att skippa detta och istället beställa på nätet från tyskland. Men nu är den stora frågan.
    Vilken hemsida ska man beställa ifrån?
    Har Ni bra erfarenhet av denna hemsida?
    Hur är leveransen? (snabb, långsam)

    Det är bara 9 veckor kvar till bröllopet och vi måste verkligen ordna detta så fort som möjligt och helt så smidigt som möjligt.

    Tacksam för alla svar Glad

  • Svar på tråden Bra erfarenhet av att beställa Alkohol från Tyskland?
  • vinter­frost
    Äldre 25 May 19:17
    #1

    Puffar lite, för detta vill jag gärna med veta :)
     

  • linabe­rgströ­m
    Äldre 25 May 23:52
    #2

    Jag lade min beställning idag. Utifrån vad jag läst mig till så är ett bolag som heter ngt på L rätt så värdelöst, medan transaver.se är rätt så bra. Vi beställde till bröllopet samt till några bekanta som köper av oss till förmånligt pris.

    Saker och ting kan tydligen "åka fast" i tullen, och då kan man behöva betala svensk skatt (inte så jättemycket som jag förstod det). Dock hörde detta inte till vanligheterna.
    Från tex scanbolaget.com, som vi beställde från, packar de din order på 1-2 dagar, sedan hämtar transaver på tisdaga och torsdagar. Frakten till sverige ska ta 5-7 dagar och kommer till närmaste bussombud, i vårat fall busstattionen i centrum.

    Det finns andra sidor på nätet att beställa från, men efter lite letande tyckte jag att scanbolaget var billigast. Inte lika billiga som calle.dk, men därifrån lyckades jag inte få något rakt svar om man kunde beställa hem via fraktbolag.

    Vi beställde för 10.000, och frakten var på 3500. Då har vi beställt 27 flak öl/cider, 72 flaskor (vin, sprit, mousserande) och 15 bag n box.

    Man tjänar mest på att köpa ren sprit, eftersom den är dyrast i sverige, men man går plus på det andra också.

    Mina varor ska skickas på tisdag, och ta ca 5-7 dagar till leverans. Vi gifter oss på midsommar, så jag antar att vi har gott om tid =)

    Hoppas mitt svar var till hjälp, vet att det är en djungel att beställa från tyskland! =)
    //L

  • madele­nesven­sson
    Äldre 30 May 08:14
    #3

    Jag skulle också vilja veta lite hur det är att beställa från tyskland.. Då vi också funderar på att göra det.

  • lamick­is
    Äldre 30 May 08:33
    #4

    Jag med! har kikat på tegalob.se och det verkar bra, ska kolla på de andra länkarna här uppe och beställa ikväll, vi gifter oss om en månad så måste beställa så fort som möjlgit

    det jag har tänkt på är det här med risken att det kan fastna i tullen, vet någon någon som varit med om det?

  • madele­nesven­sson
    Äldre 10 Jun 22:10
    #5
    linabergström skrev 2012-05-25 23:52:58 följande:
    Jag lade min beställning idag. Utifrån vad jag läst mig till så är ett bolag som heter ngt på L rätt så värdelöst, medan transaver.se är rätt så bra. Vi beställde till bröllopet samt till några bekanta som köper av oss till förmånligt pris.

    Saker och ting kan tydligen "åka fast" i tullen, och då kan man behöva betala svensk skatt (inte så jättemycket som jag förstod det). Dock hörde detta inte till vanligheterna.
    Från tex scanbolaget.com, som vi beställde från, packar de din order på 1-2 dagar, sedan hämtar transaver på tisdaga och torsdagar. Frakten till sverige ska ta 5-7 dagar och kommer till närmaste bussombud, i vårat fall busstattionen i centrum.

    Det finns andra sidor på nätet att beställa från, men efter lite letande tyckte jag att scanbolaget var billigast. Inte lika billiga som calle.dk, men därifrån lyckades jag inte få något rakt svar om man kunde beställa hem via fraktbolag.

    Vi beställde för 10.000, och frakten var på 3500. Då har vi beställt 27 flak öl/cider, 72 flaskor (vin, sprit, mousserande) och 15 bag n box.

    Man tjänar mest på att köpa ren sprit, eftersom den är dyrast i sverige, men man går plus på det andra också.

    Mina varor ska skickas på tisdag, och ta ca 5-7 dagar till leverans. Vi gifter oss på midsommar, så jag antar att vi har gott om tid =)

    Hoppas mitt svar var till hjälp, vet att det är en djungel att beställa från tyskland! =)
    //L
    Hur går det för dig? Har du fått hem din leverans än? Nyfiken ;)
  • Viccan
    Äldre 13 Jun 14:26
    #6

    Ursäkta att jag varit lite ådlig på att svara i min egen tråd.

    Men nu har jag iaf bestämt att jag åker ner till Tyskland ändå.

    Jag tar en tur tillsammans med en god vän, vi tar med oss ett släp då hon också ska handla till henne.

    Så vi åker på fredag :) Härligt att de är fixat iaf :)

  • Viccan
    Äldre 13 Jun 14:28
    #7

    Hur har det gått "linabergström"??
    Har Ni fått hem de ni beställt?
    Jag är såååå nyfiken. Om ni kommer med bra besked kanske man kan beställa där om man skulle ha någon större fest i framtiden (min blivande som blir 30 om 1,5 år).

  • Nil71
    Äldre 13 Jun 18:19
    #8
    Viccan skrev 2012-06-13 14:26:29 följande:
    Ursäkta att jag varit lite ådlig på att svara i min egen tråd.

    Men nu har jag iaf bestämt att jag åker ner till Tyskland ändå.

    Jag tar en tur tillsammans med en god vän, vi tar med oss ett släp då hon också ska handla till henne.

    Så vi åker på fredag :) Härligt att de är fixat iaf :)
    Jag var nere i tyskland för några veckor sedan och fick under färden en idé om att bygga en webbplats för att underlätta beräkning av resa, inköp, lönsamhet etc. 

    Kanske kan det vara till hjälp för någon mer än mig.
    www.alkohol-import.se
  • linabe­rgströ­m
    Äldre 14 Jun 18:39
    #9

    Jag fick allting utan problem!!
    Beställde på en fredag, på tisdagen fick jag mail om att en av vinerna var slut, så jag fick välja en ersättningsvara. På torsdagen skickades alkoholen och 4 dagar senare fick jag ett mess om att jag kunde hämta allting på stationen!

    Hur smidigt som helst!

    Jag räknade ut att inkl frakt så har vi betalat ungefär 90:- för en treliters bnb, och mellan 100-150 för ett flak öl. Vi köpte in nästan 20 flaskor mer whiskey än vad vi behövde, för att kunna sälja med en blygsam vinst. Vi kommer att tjäna 2000:- på att sälja lite av överskottet, så våran spritbudget blev mindre än vad vi från början trodde.

    Jag kan verkligen rekommendera att köpa från nätet, men jag var ju också nervös innan jag fått varorna, ofall någon skulle gå fel.

    Ha det gott allihopa =)

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 14 Jun 18:59
    #10

    Vi hade tänkt det, men efter att ha läst vad överläggningstiden är ifall det fastnar i tullen, så ändrade vi oss.
    Det är inte priset - även om det fastnar i tullen så blir det inte dyrare än på systemet efter alla avgifter - det blir faktiskt i princip samma sak. Det är att inte hinna få det och behöva köpa dubbelt...

  • Äldre 14 Mar 09:45
    #11
    Jag har köpt på www.drinkexport.com och vinsajten.com och båda var stor. Snabb behandling låg frakt. Flaskor är mycket billiga 
    Med vänliga hälsningar, 
    Gabi

    En bra sajt du har. Få dagligen mer 
  • Äldre 26 Jun 10:38
    #12

    Här är tips på några ställen som man kan beställa från webtiger.se/Vin-%26-sprit.html

  • Äldre 27 Jun 22:27
    #13

    Jag varnar alla som skulle vilja handla från vinosprit.se, jag gjorde en beställning den 6/6 ovh den 7/6 stod det i ordern packas, inte förrän den 18/6 står det skickad.
    Nu är det den 27/6 och jag har inte fått varorna än.

    Någon som kan rekommendera ett bra företag som hållar vad dom lovar

  • Äldre 16 Jul 05:25
    #14

    Undrar hur ni gör/gjort med skatten eller ni har bara kört på och hoppas att det inte fastnar i tullen? Har ni anmält till skatteverket? Var inne och läste om spritskatten men tyckte att det verkade så jobbigt att jag nästan tappade lusten att vilja beställa.

  • Äldre 24 Jul 11:20
    #15
    kurtboris skrev 2014-06-26 10:38:34 följande:

    Här är tips på några ställen som man kan beställa från webtiger.se/Vin-%26-sprit.html


    Länken blev fel Glad
    försöker igen
    så här
    eller så här
  • Äldre 24 Jul 11:40
    #16
    Beccy skrev 2014-07-16 05:25:57 följande:

    Undrar hur ni gör/gjort med skatten eller ni har bara kört på och hoppas att det inte fastnar i tullen? Har ni anmält till skatteverket? Var inne och läste om spritskatten men tyckte att det verkade så jobbigt att jag nästan tappade lusten att vilja beställa.


    Dom flesta struntar väl i skatten, annars är det väl inte så stor idé. Man riskerar ju då att tullen hittar varorna men det verkar som om speditörerna har blivit bättre på att skicka så att tullen inte hittar, har jag hört.
Svar på tråden Bra erfarenhet av att beställa Alkohol från Tyskland?