• msE
    Äldre 22 May 18:10
    9417 visningar
    4 svar
    4
    9417

    privat vigsel men offentlig plats, går detta att kombinera?

    Som titeln säger så undrar jag om man kan ha själva cermonin mer privat fastän man är på en mer "allmän" plats.
    Vi funderar på ett mindre utomhusbröllop i naturen, en fin plats i skogen eller vid havet o vill gärna ha de litet o mysigt..

    Hur har ni som haft eller ska ha samma upplägg funderat på för att få vigseln för er själva.

    Inte så att jag förväntar mig kunna stänga av till exempel stranden eller dylikt, sån hybris har jag inte, men vill gärna kunna undvika typ horder av badande barnfamiljer Flört

    ( inte för att det är något som helst fel på badande barnfamiljer bör tilläggas)

    Funderar på o kanske lägga det när det inte är högsäsong, eller på platser som inte är så välbesökta...
    ..Kan det funka...

    alla tankar o ideer mottas tacksamt..

  • Svar på tråden privat vigsel men offentlig plats, går detta att kombinera?
  • annapa­nna88
    Äldre 22 May 18:17
    #1

    Det är klart att det går. Det gäller bara att hitta en plats som är lite avskild och inte så många besöker dagligen :) Eller som du säger, välja en tid på året när platsen inte besöks så ofta. Sen är det ju ockå bra om platsen inte ligger så avskilt att det är svårt att ta sig dit! Det gäller att vara lite kreativ :)
    Vi kommer ha vår vigsel på baksidan av festlokalen, som ligger vid vänern. Så precis dit går ju inte folk. Sen finns det en båtbrygga inte så långt därifrån så lite folk får man ju räkna med i närheten, men inte precis på samma plats iaf :)

  • Äldre 22 May 18:21
    #2

    Att välja en lite udda tid kan ju också fungera.

    För några år sen så var jag ute och gick i skogen med hunden. Denna skogsslinga avslutas med att man går i en vacker allé vid ett slott. Tro det eller ej, men när jag kommer där i mina bästa skogskläder, md ryggsäck och hund, så kommer en stor flock med bröllopsgäster... jag försökte mest göra mig osynlig, haha!

  • msE
    Äldre 22 May 20:02
    #3

    ah smart o ha det vid festplatsen.. bra om de svenska vädret e som de brukar också..
    att få besök av någon på skogspromenad eller liknande e ju ngt man kommer minnas, o de behöver inte bara vara negativt... haha.. förstår att du blev lite chockad!!
    får ge mig i kast o leta runt.. ngnstans finns den där platsen ju!! som sagt gäller o tänka kreativt o outside the box

  • Äldre 30 Aug 18:37
    #4

    Jag har samma funderingar. Har hittat en jättefin plats i skogen intill en promenadväg som är uppbyggd med bänkar intill en strandremsa. Kan man "spärra av" gångvägen unde vigseln med en skylt om att bröllop pågår? Eller ståta upp en skylt på platsen någon vecka innan så att inte några ungdomar sitter och grillar där nörd vi ska ha vigsel? Det är inte helt lätt men har verkligen förälskat mig i den lilla parken/stranden/platsen..

Svar på tråden privat vigsel men offentlig plats, går detta att kombinera?