• Äldre 21 May 19:15
    58074 visningar
    30 svar
    30
    58074

    Vad ger ni er mamma i morsdagspresent?

    Ja, om ni ger er mamma något på morsdag, vad har ni tänkt ge henne? :)

    Och är det någon som har tips på något billigt (max 200kr) som man kan ge i morsdagspresent?


  • Svar på tråden Vad ger ni er mamma i morsdagspresent?
  • Äldre 21 May 20:51
    #4

    Det var ju en jättebra present, något fint som hon verkligen har nytta av :) Haha min mamma skulle nog bara kika frågande på burkarna om hon fick såna, hon är inte så huslig av sig på det sättet. Hon jobbar alldeles för mkt för att hinna och/eller orka. Det med buketten låter ju som en väldigt rolig idé tycker jag :) Haha jag tänker lite på en sån gurka man satte i kruka och stack tandpetare med geléhallon på (vilket jag älskar, jättekul att få!) som man (jag och mina vänner iaf) alltid fick i mellanstadiet typ :P


  • Äldre 21 May 20:58
    #7

    Åh, en bok, det är ju en jättebra present! Jag önskar så innerligt att min mamma hade ro att läsa, men icket. Hon jobbar, jobbar och.. jobbar. Förutom på semestern, då dom är i stugan.. och jobbar ;P Kanske får ge henne en bok, skicka iväg maken att jobba med min pappa i stugan och jag tar hand om deras hund, så hon får en dag då hon kan slappa och läsa :)


  • Äldre 21 May 21:34
    #10

    Vi har försökt få ut dom på middag, vi har gett presentkort på bio (och sagt att vi tar hand om hunden) och även presentkort i diverse butiker, men de hinner alltid gå ut. Hon tar sig aldrig tid att göra något, tyvärr. Jag önskar att jag kunde ge henne presentkort på massage eller liknande, men har dessvärre inte råd med det :/

    Vi har helt usel ekonomi just nu och jag vet att jag inte måste ge henne något, men jag ger alltid mamma något och vill gärna ge hennes något. Hon är dock extremt svår att köpa saker till, tyvärr.


  • Äldre 28 May 15:25
    #19

    Nu är morsdagspresenten köpt iaf. Det blev 18 kryddplantor och två fläderträd (eller buskar kanske det heter?). Förhoppningsvis blir hon glad :) Vi firar morsdag lite i efterskott, på onsdag :P

    Hoppas alla ni fick en bra morsdag, att era mammor blev glada och att ni som är mammor själva blev firade :)


  • Äldre 28 May 15:42
    #21
    Chicita - Det låter som att din mamma fick en jättefin bukett :) Det var ju dessutom fint gjort av er, att ge svärmor något lite extra då :) Det är alltid trevligt när man kan få visa sina nära och kära uppskattning. Jag måste få fråga vad strutstvålar är? Lät ju spännande :)

    Vi gav svärmor ett porträtt av vår dotter, hon fyllde år igår dessutom :) Min mamma fick ett sådant tidigare i vår då hon fyllde år. Svärmor gillar inte att bli uppvaktad, de firar typ inget alls, så därför brukar vi bara försöka ge något smått och symboliskt. I min familj firar vi dock allt, stort, alltid med presenter och mat och fika osv :P
Svar på tråden Vad ger ni er mamma i morsdagspresent?