• lordoz
    Äldre 25 Apr 21:25
    4426 visningar
    9 svar
    9
    4426

    Dags att banta!

    Hejsan allesamman!

    Nu har jag bestämt mig,i morgon smäller det! Då ska jag verkligen börja banta. Är extremt överviktig och behöver verkligen gå ner i vikt. Dels inför mitt eget bröllop nästa år, men framförallt för att må bättre och orka mer.

    Ska lägga om både min kost och börja träna.. Är i stort behov av pepping och andra att dela framsteg och motgångar med.

    Någon som vill vara med??

  • Svar på tråden Dags att banta!
  • lordoz
    Äldre 26 Apr 11:15
    #3
    Jenny 03 skrev 2012-04-26 07:32:50 följande:
    Jag startade i måndags med svärmor och en kollega på den s.k.a banandieten el. Sahlgrenska dieten. Låter värre än vad det är. Svärmor har gjort den förr och gick ner 12-14 kilo på en månad. Min kollega började för tre veckor sen och har rasat i vikt och mår jätte bra..  Så vi kämpar på som tusan.. :)
    Hejsan!

    Vad går banandieten ut på?
  • lordoz
    Äldre 26 Apr 11:19
    #4
    vinterfost skrev 2012-04-26 07:58:25 följande:
    Hänger gärna med på lite peppning! Vill gå ner 15kg. Gick upp mer än jag vad jag hoppades på. Nu är det bara tre månader sedan lillkillen kom men i dec står jag brud och i början av sept måste jag ju beställa klänningen :) Hur hade du tänkt köra? Själv tänkte jag viktväktarna promenader o träning.. Funkade efter första barnet..



    Jag är inte så mycket för att räkna kalorier eller points eller följa speciella recept. Tycker recepten ofta är krångliga och innehåller dyra produkter eller saker jag inte tycker om, och att räkna kalorier tar sån tid...

    Så min tanke är att äta nyttigare, bli duktigare på att äta mer grönsaker och mindre snabba kolhydrater. Har för avsikt att försöka skippa godis och liknande helt i veckorna och återgå till lördagsgodis. Kanske även minska på mackorna, och äta gröt eller nåt sånt istället.

    Och så ska jag börja träna ordentligt. Gå promenader och köra träning på WIIet hemma och med zumban på WIIet..
  • lordoz
    Äldre 26 Apr 19:44
    #9

    Själv fick jag tips från en kollega om 3-timmars-dieten... Så den kör jag på...

    www.viktvakten.se/3timmarsdieten_3_tre_timmars_metoden.htm

    Ihop med en hel del motion då... :)

Svar på tråden Dags att banta!