• Äldre 22 Apr 21:06
    8405 visningar
    14 svar
    14
    8405

    Brudtal?!

    Tror det är väldigt olika, jag har aldrig varit på ett bröllop där bruden har hållit tal.
    Men jag skulle inte tyckt att det var konstigt om hon gjorde det Glad 

    Klart du vågar - om du känner att du vill det.
    Och du behöver ju inte genomföra det, du kan alltid fega ur, det är ju bara du som behöver veta om du planerar det eller inte...
    Tja kanske toastmastern eventuellt, men då kan du ju be att denne kollar av med dig först om du är osäker. 

  • Äldre 22 Apr 21:19
    #3
    eosinmimmi skrev 2012-04-22 21:10:28 följande:

    tack för peppingen! =) Brukar maken hålla tal på de bröllop du har varit på?


    Jo sant, kan ju vara en deal, att man kan hoppa av om man inte känner att nerverna klarar det hehe!


     


    Jag tror att maken har sagt ett par ord på några av bröllopen men långt ifrån alla.
    Jag tycker att det där med tal verkar försvinna mer och mer. Det har hänt två ggr att jag ställt mig upp och hållt ett tal när jag sett att brudparet börjat se lite deppiga ut pga att talen inte är så många, långa och pampiga som dom önskat och trott... 

    På vårt bröllop så tvingade pappas sambo honom mer eller mindre att hålla tal "för att det hörde till". Och pappa är verkligen ingen talare. Så han blev nog lite besviken sen när det sen knappt blev några fler tal än det.
    En jobbarkompis höll tal "från alla på jobbet" och någon kusin sa något osv...
    Men vi hade liksom inga förväntningar och / eller krav så det kändes skönt att ingen kände sig tvingad (förutom pappa då Flört )
  • Äldre 22 Apr 21:56
    #6

    Oops, såg att jag var tvetydig i mitt förra inlägg... Oskyldig
    I första meningen så menar jag ju alltså den nyblivna maken, inte min make

Svar på tråden Brudtal?!