• underbarnet

    Bjuda arbetskompisens sambo, fast jag aldrig träffat honom? Vad är brukligt?

    Ska gifta mig om knappt 3 månader o ska precis skicka ut inbjudningskort. Kommer bjuda 2 arbetskamrater o nu undrar jag hur jag gör med den enes sambo. Den andra är singel. Har aldrig träffat arbetskamratens sambo. Är det brukligt att bjuda respektive trots att man aldrig träffat de?

  • Svar på tråden Bjuda arbetskompisens sambo, fast jag aldrig träffat honom? Vad är brukligt?
  • Blivande fru S L

    Hej,
    Som jag förstår så är det brukligt att bjuda respektive, kan vara känsligt med nya förhållanden, men sambo är ju så pass seriöst så jag skulle bjuda.
    Däremot förstår jag att det kan vara trickig situation om du bjuder två kollegor o de skulle kunna ha sällskap, o att det kanske känns konstigt om den ena har sällskap o den andra ej..
    Kanske ingen bra hjälp jag ger.

    Lycka till!

  • missfroggy

    Jag hade samma problem. Ville bjuda 2 st vänner men hade inte råd att bjuda deras partner. Jag frågade dem vad de sa om jag bjød dem utan partner. De var helt okey før dem.

    Så mitt råd är att prata med dem och se vad de säger.

  • JuliBrud89

    Ja, om de bor sammen och har ett seriøst førhållande hade jag bjudit honom.

Svar på tråden Bjuda arbetskompisens sambo, fast jag aldrig träffat honom? Vad är brukligt?