• Äldre 12 Apr 16:56
    3134 visningar
    10 svar
    10
    3134

    Hjälp! Vår solist vill inte sjunga under vigseln. Hur kan man lägga upp innehållet?

    När gifter ni er? Som allsång kanske ni kan ta någon visa/sång som hör till årstiden? Eller bara någon fin låt som alla kan. Jag har aldrig varit på en borgerlig vigsel men jag tycker absolut att man kan ha allsång där med :)


     


    Om ni inte har någon som kan sjunga så kanske någon vill spela? Ett musikstycke är ju fint även instrumentalt så att säga :)

  • Äldre 12 Apr 18:27
    #8
    teztroll skrev 2012-04-12 17:03:20 följande:

    Vi gifter oss 14 juli.


    Hade gärna haft Nu grönskar det, men det känns mer vårigt. Nån som vet nån annan sång som skulle passa?


    Den blomstertid nu kommer är också väldigt fin, men det blir kanske lite fel med en psalm när det är borgerlig vigsel.


    Tyvärr känner vi enbart en som spelar gitarr (känner en trummis också, men bara trummor är lite tråkigt). Och gitarristen är väldigt blyg och gillar inte att stå i centrum


    Några sommarvisor (hur bra de passar på bröllop får du avgöra :P ) visa vid vindens ängar, visa vid midsommartid, Idas sommarvisa, Pippis sommarvisa. Gå till bibiloteket och låna några visböcker, där finns det säkert massor med bra förslag!


     


    Jag tycker att "Nu grönskar det" funkar, den är väldigt fin. "Vänskap" är också en fin sång, finns instrumentalt om ni vill ha musik i bakgrunden till allsången :)

Svar på tråden Hjälp! Vår solist vill inte sjunga under vigseln. Hur kan man lägga upp innehållet?