• Äldre 4 Apr 16:36
    7498 visningar
    20 svar
    20
    7498

    Lila bukett!

    sandraochdaniel skrev 2012-04-04 15:32:42 följande:
    denna bild är med mörklila lustantus (stavning?)
    Lisianthus, med det svenska namnet Prärieklocka.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 4 Apr 19:08
    #7
    operfekt skrev 2012-04-04 18:52:29 följande:

    Vet du vad den andra blomman heter också, för det ser ut att vara två olika? =)


    Jättesvårt att se när det är så tätt med blommor, men de skulle kunna vara både dubbla och enkla Lisianthus. Men, det skymtar någon gul liten strimma också tycker jag, och isåfall är det nog Iris, som finns i många olika blå/lila nyanser:
    .
    Fast en av de mer blå blommorna skulle kunna vara Anemon också...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 4 Apr 21:43
    #15
    20100805 skrev 2012-04-04 21:34:12 följande:
    Skrev faktiskt mörklila, eventuellt blandat med vita blommor. Men men, man kan ju ändra sig lite :) Lila vill jag fortfarande ha med men tyckte att den sista va lite annorlunda och fin... Bridezilla - svårt att bestämma :)
    Ta med båda bilderna till floristen, men öppna även upp för att spåna tillsammans med henne. När du berättar mer om vem du är, vilken stil du har och hon ser vad för klänning du ska ha osv, så är sannolikheten stor att hon med sitt hantverkskunnande och expertis kan ta fram ett förslag som i slutänden känns mer unikt, och så mycket mer Du än vad du själv lyckas fundera ut. Alltså, låt dig inspireras av sådant du ser, men släpp fram konstnären i floristen och låt henne göra sitt jobb. Det är SÅ mycket mer än att bara kopiera någon annans bukett.

    Och som florist är det bland det roligaste som finns-att få se hur en brud blir helt tagen av sin bukett och det där "Gud, den är hundra gånger inare än jag hade kunnat tänka ut själv" 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Lila bukett!