• Krila

    BILDTRÅD! Cupcake-bröllopstårtor

    Vi har bestämt att vi ska ha cupcakes istället för vanlig tårta. Det är lätt att göra själv och såå mycket godare än tårta. Men vill ha lite tips och idéer. Så kasta upp bilder på era cupcakestårtor eller era inspirationsbilder=)

  • Svar på tråden BILDTRÅD! Cupcake-bröllopstårtor
  • Krila
    MySweetShadow skrev 2012-04-18 07:12:51 följande:
    Vi har oxå tänkt ha cupcakes, o har oxå lila/svart tema :)
    Jag ska baka allt själv. Har bakat till några andra bröllop, så de borde inte bli några problem...

    Något liknande dessa tror jag det blir:


    Fast med vit tårta...
    Snyggt!

    Jag har lite problem med att bestämma vilken typ av muffins vi ska ha. Vill ju inte bara ha tråkiga naturell. Va lite inne på morotskaka, för de älskar jag=P och då färga frostingen lila. Så har jag varit inne på choklad och blåbär=P Man kanske kan blanda lite iofs... svårt det där.
  • FruHassel

    annars är det ju jäkla gott med en kladdkakemuffin med daimkulor i *mums* och så färgad grädde på det

  • Krila

    finns på Ebay till bra pris. Annars finns det på massa ställen i olika varianter. Googla=)

  • moonias
    Paris 111202 skrev 2012-04-18 10:12:29 följande:

    Hej!


    Är det någon som har något tips var man kan få tag på ett "muffinstorn" likande det på bilden? Det finns ett på kakburken.se www.kakburken.se/product_info.php?products_id... men jag tycker det ser lite plastigt ut.


    Tacksam för tips!


    Jag köpte detta på ebay: http://www.ebay.com/itm/5-TIER-CIRCLE-ACRYLIC-CUPCAKE-PARTY-WEDDING-CAKE-STAND-/170449349139?pt=Uk_Crafts_Cake_Decorating_MJ&hash=item27af92aa13#ht_3379wt_1139
    I 5 våningar. Det är i stort sett exakt likadant som det på bilden och är inte plastigt samt står stabilt. Det är dock lite svårt att flytta då delarna lätt lossnar från varandra om man inte lyfter i understa lagret. Men det går att limma ihop. Vet dock inte om jag kommer använda det... Funderar som sagt på att göra en våningstårta istället... Frakten är dock dyr, betalade mer för frakt än själva ställningen kostade... Totalt blev det ca 6-700kr från England... (Har fått större paket från USA till en bråkdel av fraktkostnaden så de håvar verkligen in pengar där känns det som...)

     
  • Paris 111202

    Tack för tipsen- tornet på e-bay såg ju jättefint ut, jag har googlat, men inte tänkt på att googla på engelska! =)

  • DittVackraJag

    Här är cupcakes som jag själv bakade till min bästa väns baby shower som jag anordnade (är inte kung på att baka, haha, men kanske kan vara till inspiration iaf!)



    Köpte cup cake-wrappers på Ebay som jag var kanonnöjd med, kostade i princip inget alls och det fanns i alla möjliga färger och former. Så det rek. absolut att kolla in!
    Jag köper jämt genom ebay.co.uk och söker med engelska ord, vet inte hur ni andra gör. men jag får fram hur mycket resultat då.

    Vet att detta inte är en cup cake-tårta, då vi inte hann göra en tårta dagen till ära. men hoppas att det kan vara till inspiration till någon i alla fall.

    Mitt tips (om ni ska göra det själv):
    Använd er av ebay för att hitta precis de muffinsformas, wrappers, detaljer, etc som ni vill ha, i princip allt finns där! baka cupcaksen ett bra tag innan de ska få frostingen på sig, varför inte ha i något roligt i dem som matchar tårtan (typ vaniljcreme? kanske vi hade citroncest i muffinsen då det skulle passa frostingen). smaksätt och färga frostingen, kanonfint om man har ett tema (på bilden jag la upp så var det citronsmak och gul frosting som ni kan se)  Håll cupcaksen kall så länge som möjligt, frostingen vill nämligen rinna ut när det är i rumstemperatur för länge (så blev det tyvärr med min frosting på bilden ovanför) dekorera cupcaksen med ex. färsk frukt, blommor, strössel, etc - det är bara fantasin som sätter stopp provbaka minst en gång innan för att se om det blir som du tänkt dig
    well, ja det där var det första sakerna som kom upp i huvudet när jag tänkte på cupcakes i alla fall..
    Good luck !Solig 
     
    Love is in the air
  • DittVackraJag

    oj, råkade skicka iväg den förra bilden innan jag hann lägga upp alla.
    men här är lite inspirationsbilder tänkte jag :) (allt i svart-vitt då jag är såld på just svart och vitt) hehe





     
    Love is in the air
  • Mrs S 2012

    Min blivande svärmor ska baka våra cupcakes!
    Vi ska ha chokladmuffins fyllda med hallonkompott och vaniljmuffins med lemoncurd/gräddfyllning. Sen frosting och dekorationer. Färgtemat är vit, silver och turkost!
    De ska bakas i silverformar och så är tanken att de ska dekoreras på lite olika sätt men i samma färger!




     

Svar på tråden BILDTRÅD! Cupcake-bröllopstårtor