• Joli84
    Äldre 28 Mar 11:02
    3068 visningar
    5 svar
    5
    3068

    Åh, skrev fel datum i inbjudan!

    För er bridezillas där ute som är oroliga för att misstag händer så kan jag säga: JA det gör de! Men det ordnar sig för det mest ändå! Vill mest skriva av mig här och kanske få någon annan att dubbelkolla sin inbjudan ett par extra gånger ;)

    Jag har ju då lyxen att jobba på ett tryckeri och några av killarna på tryckeriet hjälpte mig att trycka upp min inbjudan. Jag och sambon såg fram emot att sitta och pyssla med det i helgen och efter jobbet svänger jag förbi mina föräldrar som gärna ville se hur det blev. Då kläcker mamma "men ni ska väl inte gifta er den 6 juni?" Ååhh, vad trött man blir på sig själv!! Så valet är att vänta tills på måndag och trycka upp dem igen eller rusa tillbaka till jobbet och köra ut nya (utan killarnas hjälp). Men jag ville inte vänta så jag och sambon stack tillbaka till jobbet och med lite mer pyssel än vad som skulle behövts så fick vi ut inbjudningarna =) Det blev inte riktigt samma färger och jag är egentligen en pedant när det kommer till sånt... men jag får lära mig den hårda vägen att ta några djupa andetag och tänka att det inte är hela världen! =) (bra övning det där när man ska gifta sig...)

    SÅ nu är inbjudningarna skickade, med RÄTT datum =) Vad glad jag är att det upptäcktes innan vi skickade ut dem =)

  • Svar på tråden Åh, skrev fel datum i inbjudan!
  • tigerb­alsam
    Äldre 28 Mar 11:19
    #1

    Hehe usch ja vilken tur ändå. Fel tel nr har man ju hört titt som tätt att folk lyckas med, men fel datum... det är nog lite värre ändå. Vi råkade ut för en spännande grej förrförra veckan (vi gifter oss den 7 april): cateringfirman gick i konkurs! Mindre än 4 veckor innan bröllopet. Spännande! Vi lyckades hitta en ny snäll firma som kunde klämma in oss med kort varsel, som tur var. Så det hann inte bli någon panik :)

  • Joli84
    Äldre 28 Mar 11:26
    #2

    Åh, jobbigt läge! Sånt är ju svårt att förutspå. Men tur att det löste sig så fort ändå!
    Jag hade ju skrivit fel telnr också först hehe.. Sambon såg att det saknades en siffra. Men ingen av oss reagerade tydligen på datumet och då korrekturläste jag allt innan det skulle printas. Men jag fick nog sexan ifrån 2/6.. men glömde tvåan och skrev 6 juni istället. Jag hade gjort samma misstag på en av sidorna på vår hemsida också.. Det var svärmor som upptäckte det!

    Men jag får skylla på att jag är gravid och hormonerna snurrar i huvudet! ;)

    Lycka till på er bröllop! Inte långt kvar nu då Solig

  • Aniara­4
    Äldre 28 Mar 14:35
    #3

    Aj! Men tur att ni kunde ordna nya kort så lätt. Rätt datum är trots allt viktigare än rätt färg...

  • Äldre 28 Mar 14:40
    #4

    HIhi, vi gjorde nästan samma sak. Vi upptäckte precis innan vi skrev ut dem att vi skrivit både fel datum (7/7 ist. för 8/7) OCH fel mejladress på OSA.


    En jäkla tur att vi upptäckte det, men där var en viss humor i att föreställa sig att hela släkten dyker upp vid den tomma kyrkan och vi sitter lugnt hemma ngr mil bort. Det hade väl varit ett kul samtal att få? "Var är ni??...."


    hihihi :-P

  • Äldre 31 Jul 11:48
    #5

    Hej Nu har vi beslutat oss för att byta datum för vårt bröllop.
    Grejen är att save the date korten redan är utskickade och vi ska nu skicka ut nya med en liten lapp där det står något fyndigt/roligt att " oops blivit fel datum i inbjudan"

    Någon som har nått förslag på vad vi kan skriva på lappen???
    Tacksam för hjälp 

Svar på tråden Åh, skrev fel datum i inbjudan!