• aurum

    Förslag på gåva till blivande maken efterlyses!

    Nu är det förvisso tidigt att vara ute efter detta, det vet jag med.. men grejen är att jag redan vet vad jag kommer få i bröllopsgåva av min blivande. Själv har jag där emot ingen aning alls om vad jag ska ge honom!
    Någon som har råd och tips?

    Min blivande är väldigt tekniskt intresserad, men har "allt" (mac pro, macbook pro, macbook air, iPhone, iPad, mac mini, flertalet airports med högtalare, ljud och tv-system från Bang & Olufsen osv osv osv) och det enda jag kommer på annars som han gillar är bilar - något jag inte har råd att ge honom en i bröllopspresent.
    Eftersom vårt bröllop troligtvis kommer ske i USA är inte heller en resa något som funkar eftersom vi då redan är på en.
    Jag börjar därför nu få lite problem att hitta på något!
    Hjälp!

    Själv får jag en tatuering som representerar hans ägandeskap i bröllopspresent. För ja, som vi lever så äger han mig. Protestera bäst ni vill, men så är det. Han äger mig. Han bestämmer över mig. Han fattar alla viktiga beslut. Jag är hans egendom utan några rättigheter alls förutom den att lämna honom om jag så önskar.
    Det är inte en fråga om förtryck, religion eller kultur. Det är en fråga om personligt, aktivt, val från bådas sidor.

  • Svar på tråden Förslag på gåva till blivande maken efterlyses!
  • Tezzisen

    Oj! Presenten har jag ingen aning om....blir dock både rädd och orolig över dig när du skriver att han äger dig! I min värld äger man materiella saker men inte en person! Du skriver att det är ett aktivt val från bägges sidor men det måste jag erkänna att jag är skeptisk till!

  • åsissen

    Jag hoppas att du också äger honom då, för att göra det mer rättvist. Förslag på present kan vara en klocka, kan ju innehålla en massa tekniska prylar och du kan gravera in något fint budskap (kanske om hur du äger honom:))

  • soahl

    Min m2b är också väldigt bil-intresserad och restaurerade en bil från grunden innan vi flyttade tillbaka till Sverige. Väl här sa han skämtsamt att han önskade sig en ny projekt-bil. Lite svårt, tänkte jag, eftersom vi inte har ett garage! 
    Men jag löste det genom att köpa honom en liten modell-bil som han fick bygga ihop = projekt-bil. Kanske något sådant vore en lösning?
    Eller en vintage modell, kanske en viss bil som betyder lite extra för din m2b? Det finns modellbilar i metall också, om du vill gravera in något (som tidigare föreslaget). 

    Hoppas du hittar något som passar! 

  • aurum
    Tezzisen skrev 2012-03-18 08:10:17 följande:
    Oj! Presenten har jag ingen aning om....blir dock både rädd och orolig över dig när du skriver att han äger dig! I min värld äger man materiella saker men inte en person! Du skriver att det är ett aktivt val från bägges sidor men det måste jag erkänna att jag är skeptisk till!
    Du behöver inte vara orolig eller rädd. Tro mig. Det handlar om en subkultur där vi träffades och som vi båda hör hemma i sedan innan. Om du hade vetat vem jag är sedan tidigare medlemskap hade du vetat att jag hade samma sorts förhållande då. Det är så jag vill ha det, det är vad jag aktivt valt och sökt när jag varit singel, det är vad som driver mig och som är jag. Jag förstår dock att det kan vara svårt att förstå för någon som vill ha ett jämnställt förhållande.
    Jag är hans ägodel. Jag är hans högst älskade, mest värdefulla ägodel. Jag är det finaste han har, det finaste han någonsin kunnat tänka sig, men jag är och förblir hans ägodel. Så vill vi ha det, så kommer vi ha det.
    åsissen skrev 2012-03-18 09:04:35 följande:
    Jag hoppas att du också äger honom då, för att göra det mer rättvist. Förslag på present kan vara en klocka, kan ju innehålla en massa tekniska prylar och du kan gravera in något fint budskap (kanske om hur du äger honom:))
    Nu funkar det inte riktigt så i den subkultur vi tillhör, men visst äger jag honom oxå på många sätt. Han brukar själv säga att "precis lika mycket som du är min, är jag din". Det heter dock inte att jag äger honom och jag har inga som helst intressen av att det ska vara så heller. Det vore bara fel för oss.

    Klocka har han redan en... en sån där 150'000 kronors-variant.. Känns som det är svårt att hitta något som är bättre än den..
    soahl skrev 2012-03-18 09:51:03 följande:
    Min m2b är också väldigt bil-intresserad och restaurerade en bil från grunden innan vi flyttade tillbaka till Sverige. Väl här sa han skämtsamt att han önskade sig en ny projekt-bil. Lite svårt, tänkte jag, eftersom vi inte har ett garage! 
    Men jag löste det genom att köpa honom en liten modell-bil som han fick bygga ihop = projekt-bil. Kanske något sådant vore en lösning?
    Eller en vintage modell, kanske en viss bil som betyder lite extra för din m2b? Det finns modellbilar i metall också, om du vill gravera in något (som tidigare föreslaget). 

    Hoppas du hittar något som passar! 
    Det var en väldigt gullig tanke!
    Dock är han inte intresserad av att bygga bilar, han köper dem färdiga istället... O jag har inte råd med någon lamborghini för att ersätta den han nyligen sålde.. Så ja, nej.. Det var en väldigt söt tanke!
    Kanske får fundera kring det där med plåtmodeller om det finns av nya bilar...
  • Pernillaaa

    Kan en fotografering utav dig i lättklätt kanske vara något? :)

    Att han får ett personligt album med bilder på dig?
    Eller varför inte en gemensam upplevelse? :)

  • aurum
    Sara 120707 skrev 2012-03-18 17:57:18 följande:
    APE/TPE förhållande?
    Typ så, ja.. fast vi har valt stämpeln 24/7 istället för TPE Glad
    Pernillaaa skrev 2012-03-18 18:04:44 följande:
    Kan en fotografering utav dig i lättklätt kanske vara något? :)

    Att han får ett personligt album med bilder på dig?
    Eller varför inte en gemensam upplevelse? :)
    Nja.. alltså... han är fotograf själv, den absolut högst utbildade i landet och en av de bästa. Han jobbar med foto och film, så sådant känns lite för mycket "jobb", om du förstår vad jag menar...
  • Jersey

    Själv funderar jag på att göra/stämpla en tavla till m2b.


    "om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig


    men du, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag."


    Alternativt bara:


    "jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag"


    Det kanske vore nått?

  • aurum

    Mjo, det skulle ju kunna vara något!
    Dock får jag inte använda citat.. han vill ha mina egna ord, så får hitta något riktigt bra att skriva i så fall...

  • MissBroccoli

    Min första tanke var lättklädda/oklädda bilder vid/på/i en bil i hans tycke. Förstår din tanke med att han jobbar med sådant och därför vore det inte så kul men jag kan säga att jag är utbildad guldsmed (men jobbar inte som det) och jag blir jätte glad för smycken. Dock får jag det aldrig, förutom frieri ringen då. Inte en pojkvän eller familjemedlem har vågat ge mig smycken... Pappa var kock och uppskattade att bli bjuden på mat, men det var sällan folk vågade. Så även om man jobbar med något kan det vara uppskattat men du får hitta en bra fotograf så M2B inte stör sig på små fel och skavanker *hehe*


    Annars kan du ju ge ett smycke. Tex i en bredare ring kan man ju gravera en text som bara ni vet om.


    Kan du ge honom en tatuering? han kan ju få välja motivet själv så de behöver ju inte vara något du väljer. eller en piercing på hans eller din kropp?


    Du kan ju även skriva ett brev eller en dikt så behöver kanske inte själva saken ha så personlig betydelse, utan kan vara något han vill ha eller behöver.

Svar på tråden Förslag på gåva till blivande maken efterlyses!