• Tinzi

    Ska ni öppna presenter på Bröllopet?

    Hur gör ni?

    Vi har önskat oss både saker och presenkort/resepengar, vi har 5 alt. på vår önskelista, så kan bli lite blandat.
    Svårt att veta hur vi skall göra, kommer ta sådan tid att öppna för 93 gäster, men om vi bara öppnar paketen, då kanske de som gett kuvert känner sig åsidosatta?
    hmmm

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska ni öppna presenter på Bröllopet?
  • Elila

    Vi har presentöppning/brunch dagen efter med närmaste familjen/vännerna...

    Jag tycker personligen att det blir såå tråkigt som gäst att sitta och stirra på brudparet som öppnar presenter.

  • Ekorren

    Jag har inte röstat för vi har inte bestämt oss :P Om man hade fått tio presenter så skulle det väl vara ok, men har man 50 presenter så blir det lite segt att titta på som gäst. Så jag tror att vi också kommer att ha presentöppning med lite fika/brunch dagen efter och så får de som vill komma :)

  • Chicita

    Vi fick bara någon enstaka present och dessa var inslagna i celofan så det syntes ändå vad det var.
    Kuverten med pengarna öppnade jag när vi väntade på limousinen mitt i natten för att åka hem. Svärmor och pappas sambo tyckte att jag borde öppna hemma så jag kunde se hur mycket vi fått av alla. Men jag ville samla ihop pengarna och lägga i plånboken, det kändes säkrast att ha dom där så jag inte tappade något kuvert.

    Och när jag sa att jag struntar i om vi fått 5:- eller 5000:- alla är värda ett lika stort tack ändå så kom dom på att det ju faktiskt stämde... Flört 

  • Jalle

    Vi kommer att önska oss bidrag till bröllopsresan så förhoppningsvis får vi en hög med kuvert. Så det blir ingen paketöppning alltså.

  • Memmsan

    Önskar oss en slant till vår bröllopsresa, stor som liten. Vilket har formulerats med en liten fin dikt, hederligt snodd av någon smart kvinna här inne, som delat med sig av den på forumet =) Men de eventuella kuvert eller paket som dyker upp, öppnar vi själva i lugn och ro. Något ska vi ju få ha för oss själva... Eventuella telegram skall dock läsas upp under middagen.

  • augustesen

    Jag skulle inte rekommendera att öppna paketen på festen. Var på kombinerat "75års" kalas i somras och dom öppnade paketen under festen vilket dödade allt. Var otroligt tråkigt att sitta och kolla på samt svårt att få igång festen när dom vara klara.
    Skriv hellre personliga tackkort där vi tackar för den specifika gåvan ni fick så garanterar jag att ingen känner sig bortglömd.

    Vi kommer enbart önska oss bidrag till bröllopsresan och skulle inte vilja visa upp hur mycket man får från de olika gästerna :)

  • TheD

    Vi hade ett presentbord fast vi visste att det inte skulle vara mycket på det eftersom vi fick ett konto med pengar för bröllopsresa, så det var väl några kort och ett kort där alla skri vt på som var med på den presenten.. sen var det någon hade lämnat kontanter...


    Brudskål


    Presentöppning oh sedan öppnades dörrarna till salen :)

  • Willow

    VI har forst och framst sagt att fa fira med vara nara och kara ar basta presenten, men om dem vill ge nagot far dem garna donera mot en framtida brollopsresa och om vi far nagra presenter/kuvert sa kommer dem oppnas vid brunchen dagen efter eller vid annat tillfalle. Personligen tycker jag det ar lite oartigt mot sina gaster att oppna presenter under brollopet, det blir ganska trakigt som gast att sitta dar och titta medans brudparet oppnar presenter fran alla andra gaster.  

  • Sörön10

    Den största partypoopern nånsin är, enligt mig, att ha presentöppning på själva bröllopsfesten! Det är inte speciellt roligt för gästerna och det kan vara riktigt svårt att få tillbaka festtempot efteråt!

    Vi gjorde det inte! Skulle råda folk att istället göra det dagen efter vid en brunch eller så ifall de vill ge folk en chans att se vad ni får och era reaktioner.  


  • mjeanettek

    Vi har som er vanligt i Norge en som oppnar presenterna før oss, och som skriver ned av vem och vad de har givit. Så kan gasterna gå och se på alla gåvor på presentbordet utan att någon behøver kanna att deres present var så liten etc.

Svar på tråden Ska ni öppna presenter på Bröllopet?