• Kimji

    Hur ska jag fria till han? :)


    Till pojkvännen kommer ringen vara utan sten som på bild med gravyr: ''mitt namn'' 5/7-2012, 521kr
    Till mig kommer ringen vara med en äkta diamant och gravyr: ''pojkvännens namn'' 5/7-2012, 1100kr

    Hade tänkt fria till min kille den 5 Juli i år, på vår 1-årsdag med dom ringarna.
    Så frågan till er killar: Skulle ni bli glada för ringen om ni var en 18 åring? Helt ärliga svar tack! :)
    Tycker ni ringarna är fina för snart en 16 och 18 åring som ska förlova sig? :)

    Och frågan till alla, (behöver lite tips): Hur skulle ni fria till er pojkvän/flickvän för att göra h*n ''överraskad''? :) 
    Han vet om att jag kommer fria men lite kul med nån överraskning! Tänk på att han är 18 då.

    Om er ''överraskning'' kostar, så kan den inte kosta över 1500kr!
  • Svar på tråden Hur ska jag fria till han? :)
  • Chicita

    Nu blev jag lite förvirrad...
    Var inte han med och valde ringarna i går? Så i så fall borde han väl ha valt en ring han gillar? Eller?

    Men annars är det något kul den dagen för att fira förlovningen som du vill ha alltså? Glad

    Vad tycker ni om att göra?
    Skulle det kunna funka med att gå och äta god mat någonstans och sen gå på bio?

    Vi lagade lite extra god mat och kollade på den film vi hade vår första dejt till den dag vi tog på oss ringarna. Så det behöver ju inte vara någon jättegrej Flört
    Det viktigaste är att det funkar för er. Gör något som känns lite lyxigt och speciellt. Men det behöver inte vara en hotellweekend eller att dricka champagne på en exklusiv restaurang (eller tja dåligt exempel av mig, du får ju inte dricka champagne ute. Men du kanske förstår hur jag menar Flört)

  • bubbelgum

    picnic utomhus där ni äter frukt(t.ex; skivad kiwi, vindruvor, lite melon från urgöpningen) ur urgröpta honungs-/nätmeloner, och dricker jordgubbscider(utan alkohol) med en jordgubbe på glaskanten och sen till efterätt kan ni äta färska jordgubbar(med en klick sprutgrädde)!
    Min kille anordnade en sådan picnic som jag beskrivit ovan på våran 9-månaders dag, och det var helt underbart! Verkligen en dag jag kommer minnas!
    Han tog mig till en liten avskild plats vid vattnet(berättade inte ens vart vi skulle, eller varför) och la ut filten och så satt vi där och pratade och så tog han fram picnicken och så satt vi där i flera timmar och pratade, åt och drack - heeelt underbart var det! 

Svar på tråden Hur ska jag fria till han? :)